پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی بین کابینتی و نصب آن

نصب کاشی بین کابینتی

کاشی بین کابینتی و نصب آن

کاشی بین کابینتی و نصب آن چگونه است ؟

ایا برای دیوار بین کابینت اشپزخانه کاشی مخصوصی وجود دارد ؟ لطفا برای نصب ان راهنمایی بفرمایید؟

کاشی بین کابینتی و نصب آن | قصد دارید آشپزخانه تان را بازسازی کنید. کابینت های جدیدی نصب کردید، کفپوش آشپزخانه را عوض کردید و اجاق گاز جدید خریدید. اما باز هم آشپزخانه تان آن چیزی نشده که دلتان می خواسته؟

شما یک عنصر مهم را از جا انداخته اید!  کاشی های بین کابینت آشپزخانه

چرا کاشی های بین کابینتی اینقدر مهم شده اند؟

انتخابِ کاشی های بین کابینتی حکم انتخابِ طرح پس زمینه آشپزخانه شما را دارد.

در واقع کاشی های بین کابینتی برای محافظت از سطوح عمودی آشپزخانه در برابر آب یا چربی غذا روی آنها طراحی شده است. با این حال، کاشی های بین کابنتی از یک عنصر کاملاً کاربردی به کانون زیبایی و جذابیت یک آشپزخانه با دکوراسیون مناسب تبدیل گشته اند.

۵ دلیل عمده استفاده از کاشی های بین کابینتی در آشپزخانه:

۱. از دیوارها محافظت کنید
۲. از ماندگاری لکه ها جلوگیری کنید
۳. با کاشی های بین کابینتی تمیزکاری بسیار آسان می شود
۴. با استفاده از کاشی ها، از بروز قارچ، کپک جلوگیری می کند
۵. زیبایی و جذابیت ماندگاری به دکوراسیون آشپزخانه می بخشد

نصب کاشی های بین کابینتی

نصب کاشی های بین کابینتی یک پروژه کوچک محسوب می شود اما با این حال روی ظاهر و فضای آشپزخانه شما تاثیر زیادی خواهد گذاشت. در فروشگاه سرام پخش کاشی های زیادی برای نصب بین کابینت های آشپزخانه وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر در مورد تمام فضاهایی که می توانید از این کاشی ها استفاده کنید، مطلب کاشی بین کابینتی کجا باید شروع و پایان داشته باشد؟ را بخوانید. 

ابزارآلات مورد نیاز:

• خط کش و متر مهندسی
• دستگاه برش کاشی (برقی یا دستی)
• انبردست مخصوص کاشی
• ماله مخصوص چسب کاشی

مصالح مورد نیاز:

• کاشی
• ملات
• چسب مخصوص کاشی
• سیلر مخصوص کاشی
• سیلر مخصوص بندکشی (اختیاری)

مرحله ۱:  آماده سازی های قبل از نصب کاشی      

فیوز برق آشپزخانه را خاموش کنید، پریزهای را در بیاورید، روی کابینت ها و محل اتصال کابینت با دیوار را با روزنامه یا پلاستیک پوشانده و چسب بزنید. تمامی وسایل و اجاق گاز را برداشته و تا پایان کار نصب به جای دیگری منتقل کنید.

سطح را از هرگونه آلودگی پاک کنید

دیوار را با آب و صابون بشویید تا هر گونه آلودگی اعم از لکه های چربی و گرد و غبار از بین برود. بعد از شستشو اجازه دهید سطح کاملا خشک شود.

 مرحله دوم: خط کشی کنید

با مداد و متر مهندسی اندازه گیری ها را انجام دهید. برای راحتی کار در محاسبه محیط، می توانید کل فضای در نظرگرفته شده برای کاشی کاری را به مستطیل های کوچکتر تقسیم کنید. برای محاسبه میزان متر مربع از فرمول مساحت مستطیل (طول*ارتفاع) استفاده کنید.

مساحت اندازه گیری شده را بر مساحت یک کاشی تقسیم کنید تا تعداد کاشی مورد نیازتان را به دست آورید. اگر شما در این کار مبتدی هستید، بهتر است محل نصب هر کاشی را با مداد علامت بزنید تا نصب با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

مرحله سوم: چسب مخصوص کاشی را روی سطح بزنید

چسب را با مقداری آب مخلوط کنید. بعد از آماده کردن چسب حدود ۴ ساعت زمان دارید تا از آن استفاده کنید. هر دفعه به اندازه ۲ یا ۳ کاشی، با ماله چسب برداشته و روی دیوار بزنید. بعد دوباره با ماله،  چسب را کاملا روی سطح دیوار صاف کنید.

مرحله چهارم: نصب کاشی

کاشی را روی چسب قرار دهید و با دست کمی فشار به آن وارد کنید تا کاملا به سطح چسب قرار بگیرد. در این مرحله می توانید برای تراز کردن کاشی، اسپیسرها در حدفاصل کاشی با کاشی های مجاورش قرار دهید.

بعد از نصب همه ی کاشی ها، ۲۴ ساعت زمان دهید تا چسب کاملا خشک شود.

مرحله پنجم (اختیاری): سیلرزنی

سیلرزنی به کاشی ها باعث می شود تا ملات روی سطح کاشی باقی نماند و به راحتی پاک شود. برای سیلرزنی، مقدار کمی سیلر را با اسفنج روی سطح کاشی ها بزنید.

مرحله ششم: بندکشی کنید.

وقتی چسب کاشی کاملا خشک شد، تمامی اسپیسرها را جدا کنید. ملات را با آب مخلوط بکنید. مخلوط آماده شده را با ماله در فضاهای بین کاشی ها بزنید و اجازه دهید تا ملات به مدت ۲۴ ساعت خشک شود.

مرحله هفتم ملات را پاک کنید.

ممکن است بقایای ملات روی کاشی ها باقی بماند. برای این منظور ابتدا با پارچه نرم یا اسفنج و مخلوط آب و سرکه (به نسبت مساوی) ملات را پاک کنید. اگر ملات همچنان باقی ماند، می توانید از یک برس نرم استفاده کنید.

مرحله هشتم (اختیاری): سیلرزنی روی بندکشی ها

سیلر روی بندکشی ها در حفظ رنگِ ملات و جلوگیری از آلودگی و جذب روغن به ملات کمک می کند. برای اعمال سیلر روی بندکشی ها می توانید از یک اسفنج کوچک تر کمک بگیرید.

بعد از سیلرزنی ۲۴ ساعت زمان دهید تا سطح کاملا خشک شود.

عکس های زیر نمونه هایی از کاشی های بین کابینتی موجود در فروشگاه سرام پخش می باشد :


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments