پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

اگر شما در حال طراحی داخلی ، بازسازی و یا ساخت منزل مسکونی تان باشید.

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی | یکی از مراحلی که پیش رو خواهید داشت، خرید کاشی و سرامیک برای سرویس بهداشتی است. دیوارها و کف سرویس بهداشتی در هر منزل مسکونی، به طور معمول با کاشی و سرامیک پوشانیده و زیباسازی می شود. اگر به بازار برای خرید کاشی و سرامیک مراجعه نموده باشید، به طور حتم با کلمه یا عبارت کاشی مراکشی روبرو شده اید و احتمالا طرح های مختلف این نوع کاشی را از نزدیک دیده اید. در این بخش، قصد داریم شما را به طور ویژه و بیشتر با این سبک کاشی آشنا کنیم و همچنین به شما نشان دهیم که در صورت استفاده از کاشی مراکشی ، فضای سرویس بهداشتی شما، به چه شکل در خواهد آمد. اگر قصد خرید و استفاده از این نوع کاشی را دارید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این بخش را از دست ندهید.

آنچه در این مطلب مورد بررسی قرار خواهد گرفت بصورت فهرست وار:

 – سبک طراحی مراکشی

 – کاشی مراکشی

 – استفاده از کاشی مراکشی در آشپزخانه

برای مطالعه ی این بخش و بررسی نمونه های ارائه شده، با خط معمار همراه باشید.

سبک طراحی مراکشی

همانطور که احتمالا می دانید، سبک های طراحی داخلی ، نسبتا زیاد هستند. علاوه بر سبک های مهم، عمومی و بین المللی نظیر سبک های مدرن، مینیمال، کلاسیک و …، سبک های دیگری نیز وجود دارند که نام کشور، شهر یا فرهنگ خاصی را یدک می کشند.

در ملت های مختلف، همواره فرهنگ ملت را می توان در خانه های آنها نیز یافت. مردم، اصول، ویژگی ها و شرایط فرهنگی خود را در خانه های خود لحاظ می کنند و به این ترتیب، دکوراسیون و طرح خانه های یک ملت شکل می گیرد. وقتی مدل دکوراسیون خانه های مردم یک کشور مورد اقبال سایر مردم نیز قرار گیرد، طرح کلی آن، صادرات می شود. یک صادرات فرهنگی که در صورتی که آگاهانه و اصولی انجام شود، ارزش افزوده ی بالایی را به همراه خواهد داشت!

به این شکل، سبک هایی از طراحی و دکوراسیون با نام ملتی یا کشوری شکل می گیرد. سبک مراکشی نیز به همین ترتیب صادرات شده است و امروز به عنوان یکی از سبک های دکوراسیون نزد عموم جامعه معمار، طراح و دکوراتو در سراسر دنیا و همچنین ایران، شناخته شده و مورد استفاده است. نمونه ای بارز از صادرات فرهنگی که برگرفته از دکوراسیون مراکشی است، همین کاشی مراکشی است که در بازارهای کاشی و سرامیک، می توانید به وفور آنها را مشاهده نمایید.

در مورد سبک مراکشی نوشته اند که این سبک، آغشته از رنگ هاست. از جمله ویژگی های سبک مراکشی می توان به استفاده از فرش، ظروف رنگی، سفال و کاشی، اشیای فلزی، مبلمان چوبی به شکل منبت و مشبک و … اشاره نمود. بدون شک از این علائم در می یابیم که با سبکی نسبتا شلوغ و البته رنگارنگ روبرو هستیم. پس از آشنایی نسبی با سبک دکوراسیون مراکشی، به سراغ آشنایی با کاشی هایی که از این سبک برگرفته شده اند می رویم.

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

کاشی مراکشی

همانطور که در ابتدا نیز عنوان نمودیم، بازارهای کاشی و سرامیک سرشار از کاشی ها با سبک ها و طرح های مختلف هستند. کاشی های مدرن، طرح های کلاسیک، کاشی های سنتی و … . یکی از انواع کاشی، کاشی مراکشی است. این نوع کاشی به دلیل طرح های زیبا در کنار رنگ آمیزی های متنوع، باعث خلق یک فضای نسبتا مهیج و شاد می شود. جالب آنکه، هر چند کاشی مراکشی را با رنگ و لعاب زیبایش می شناسند، اما این طرح ها کمی پردازش شده و مدل کاشی مراکشی با رنگ های خنثی نظیر خاکستری که از طرح های موجود در کاشی مراکشی استفاده می کند، نیز به بازار راه یافته است. جالب تر آنکه این نوع کاشی با نقش و نگار مراکشی و رنگ خنثی، بسیار مورد اقبال قرار گرفته است. برای درک آنچه می گوئیم کافی است اگر در شهر تهران هستید، سری به خیابان شیراز یا بنی هاشیم بزنید و یا به مرکز فروش کاشی در محل زندگی تان مراجعه نمایید.

و اما در ادامه به موارد استفاده و نحوه کاربرد این نوع کاشی در سرویس بهداشتی و تاثیری که این نوع محصول در دکوراسیون سرویس بهداشتی خواهد گذاشت، می پردازیم. اگر از نوع رنگی یا همان نوع اصلی کاشی مراکشی در سرویس بهداشتی استفاده می کنید، بهتر است که به شکل تاچ های رنگی از این نوع کاشی در کنار کاشی های با رنگ های خنثی بهره ببرید. چرا که انرژی و رنگ های این نوع کاشی زیاد است و در صورت استفاده در کل فضای سرویس بهداشتی، خواهید دید که حس شلوغی و پر رنگی در فضا وجود دارد. بنابراین، استفاده از نوع رنگی را به صورت تاچ در نظر داشته باشید و نه بیشتر. به عنوان مثال، پشت یک دیوار نظیر دیوار دوش را با این کاشی کار کنید و بقیه فضا را با کاشی و سرامیک به رنگ خنثی. و یا اینکه بصورت نواری، دور تا دور فضای سرویس بهداشتی یا روی یک دیوار بزرگتر، از این نوع کاشی بهره ببرید.

اگر هم از نوع خنثی استفاده می کنید، دست شما در استفاده کمی بازتر است اما سعی کنید بازهم بصورت تاچ و در مقیاس کمتر (نسبت به کاشی ساده ای که در فضا به کار می گیرد) از این نوع کاشی استفاده کنید. در ادامه، نمونه های زیادی (۴۱ نمونه) از استفاده از این نوع کاشی در سرویس بهداشتی را آماده نموده ایم. اگر به طرح های ارائه شده نگاهی بیاندازید، خواهید دید که نحوه کاربرد این نوع کاشی، تقریبا به همان شکلی است که توضیح داده شد و از نظرتان گذشت. این موضوع خود نشان می دهد که طراحان نقاط مختلف دنیا، در مورد اصول کلی طراحی، دیدگاه نزدیک و مشترکی دارند. به عبارت دیگر، ذهن ها بسیار به هم نزدیک شده است.

اگر علاقه مند به بررسی یک پروژه طراحی داخلی منزل ایرانی هستید که در آن از کاشی مراکشی در سرویس بهداشتی استفاده است، پیشنهاد می کنیم لینک زیر را نیز مطالعه نمایید:

طراحی داخلی منزل ایرانی در نیاوران، جایی میان ترکیب سبک و هندسه، آرش مدنی

نکته ی دیگر این که، این نوع کاشی، در فضای آشپزخانه نیز می تواند مورد استفاده قرار گیرد. در فضای بین کابینت ها در آشپزخانه نیز می توان از این نوع کاشی بهره گرفت که زیبایی خاصی را با خود به همراه خواهد داشت. در انتهای این مطلب، نمونه ای از استفاده از این نوع کاشی در فضای آشپزخانه نیز ارائه شده است.

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کاشی مراکشی در دکوراسیون سرویس بهداشتی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:archline

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments