پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های ایتالیایی

کاشی های ایتالیایی

کاشی های ایتالیایی

کاشی های ایتالیایی و جدیدترین گرایش‌های مد روز آن

کاشی های ایتالیایی | استفاده از کاشی سرامیکی ریشه در تاریخ دارد و قرنهاست که هم استفاده کاربردی و هم تزئینی داشته است، در تار و پود زندگی روزمره ما تنیده شده و در گذر زمان باقی مانده است. کاشی ایتالیایی، هنرمندی و خلاقیت را با نیازهای زندگی امروز ما در هم می آمیزند و نمود آن را می توان در جاهای مختلف، از کاشی های سردر خارجی و تصفیه کننده هوا تا کاشی های طراحی شده پرسلانی نصب در فضاهای داخلی (که یادآور طبیعت است) و پوشش کانترهای آشپزخانه که از انواع کاشی آشپزخانه استفاده میشود را مشاهده کرد.

کاشی های ایتالیایی

ظاهر سطح کاشی ها دستخوش تغییرات سلیقه ای بسیاری شده که در این بخش چند نمونه از جدیدترین ها را بررسی می کنیم:

سرامیک چوب نما

سرامیک ها طرح پارکت و چوب دقیقا به رنگ های مختلف چوب هستند. با الهام از شکل اصیل هنر و صنعت کار با چوب، آنها را در رنگ مایه های کم رنگ سبک و سیاق معاصر از قبیل کاراملی، عسلی، بلوطی (بلوط خام) و نیز سایه های تیره تر کلاسیک بلوطی (خرمایی) و گردویی تولید می کنند.

کاشی های ایتالیایی

صفحات بزرگ

این قاب ها نشان دهنده قدرت و عظمت این محصول است که به شکل صفحاتی با ضخامت ۶ میلیمتر و اندازه اضلاع تا ۳ متر یا بیشتر و نیز محصولات فوق ضخیم (با ضخامت ۲ و ۳ سانتیمتری) وجود دارند و در کاربردهای داخلی و فضای خارجی بسیار قابل اطمینان هستند.

کاشی های بتون نما

امروزه محصولات سرامیکی در تعامل با مهندسی معماری هستند. در این میان، تولید کاشی های بتون نما راه حلی بسیار خلاقانه محسوب می شود. زیرا سطحی کاملا لطیف و تک رنگ دارد، موقع لمس کردن خوشایند و یکدست است و برای استفاده در فضاهایی که ظاهر برگرفته از فضاهای شهرهای بزرگ دارند کاملا مناسب می باشد.

کاشی های ترازو (موزاییک سیمانی مرمرنما)

سرانجام در ساخت کاشی های سرامیکی با نظری به گذشته های مدل های جدیدی از کاشی های سیمانی مرمرنما و جوش سنگ آتشفشانی طراحی شده که سنگ هایی با ارزش و تکه های مواد معدنی داشتند، درخشان بودند و روی بسترهای سیمانی خال های شنی داشتند. این سبک و سیاق یادآور گذشته‌ها، باعث می شود حال و هوای جاودانگی و فراغت از زمان، حتی در فضاهای معاصر نیز احساس شود.

کاشی های ایتالیایی

نمای مرمرین

نمای مرمرین یکی از ماندگارترین و متداول ترین گرایشهای بازار کاشی سرامیکی است و در بحث ایجاد شکوه و هارمونی در فضاهای بزرگ همچنان زیباست. ویژگی شاخص این محصول این است که در طرحهای گرافیکی جذابش، واقع گرایی به چشم می خورد و به جزئیاتی مثل رنگ ها، رگه ها، ضمائم فسیلی و تکه های کریستالی توجه شده است. با داشتن طرحهایی گوناگون، از استاچواریو گرفته تا آرابسک و همچنین برشا أند بلک، به شکل سنگ هایی با ارزش مثل ژئودی، عقیق سلیمانی، مرمر سفید و عقیق نمود پیدا می کنند.

الگوهای پرطرفدار بازار کاشی

آنچه به چشم می خورد عبارتست از: گنجینه ای از طرحهای دایره و نقطه به سبک و سیاق ایتالیایی و همچنین خلاقیت، اجزاء تزئینی موجود در رنگهای یکپارچه یا موجود بر روی صفحات بتون خام، رنگ های آبرنگی به شیوه پوئن تیلیستی، و تکه هایی با طرح و رنگ مختلف که تصویر معاصر جدیدی از کاشی های قدیمی سیمانی خلق می کند. طرح های دایره ای یا شکل های دیگر هندسی درهم می آمیزند، شکل ها به ن وعی متلاشی و تکه تکه می شوند و به شکل قطعات کوچکتر بی قاعده درمی آیند تا بدین ترتیب بر روی دیواره ای تاریک یا روشن، حس حرکت و پویایی موج بزند و به سطوح سرامیکی آن، اصالت داده شود.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments