پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های بازیافتی از فلز

کاشی های بازیافتی از فلز

کاشی های بازیافتی از فلز

کاشی های بازیافتی از فلز

 

کاشی های بازیافتی از فلز  | اکثر افراد فکر می کنند که استفاده از محصولات محیط زیست در دکوراسیون شان تاثیر منفی روی زیبایی و جذابیت خواهد گذاشت اما نمونه های زیبا از کاشی های بازیافتی از فلز  اینطور به نظر نمی رسد.

مطمئنا فلز اولین گزینه برای جنس کاشی و همینطور کاشی های سازگار با محیط زیست نیست. اکثر افراد آشنایی زیادی با کاشی های سرامیکی، پرسلانی و حتی شیشه ای دارند. اما اطلاعات زیادی حتی در منابع خارجی از کاشی های فلزی در دسترس نیست. با این حال کاشی های بازیافتی از فلز یک گزینه کاملا عملی و دارای مزایا و تاثیرات بیشمار (صد البته مثبتی) روی محیط زیست است. همچنین این کاشی ها ظاهری کاملا متفاوت روی دکوراسیون داخلی شما خواهد گذاشت.

کاشی های بازیافتی فلزی از کجا به وجود آمده است؟

بیشتر کاشی های بازیافت شده عمدتا از جنس آلومینیوم یا به صورت محدود از برنج ساخته می شوند که جنس برنجی  گران تر است و بنابراین کمتر ساخته یا مورد استفاده قرار می گیرد.

آلومینیوم مورد استفاده در این کاشی ها، از فرآیندی که فلز آلومینیوم ذوب می شود بازیافت می شود؛ این فرآیند  ماده ای کاملاً متفاوت و با انرژی کمتری نسبت به استخراج آلومینیوم خام از سنگ معدن( که نیاز به فرآیند الکترولیز در مقیاس بزرگ دارد) را ارائه می دهد.

آلومینیوم را می توان از پنجره و درها ، ظروف، وسایل و حتی قطعات خودرو و همچنین قوطی های نوشیدنی همه جا یافت می شود، بازیافت کرد. محصولات آلومینیومی خرد شده و به قطعات کوچک خرد شده و در کوره ها ذوب می گردند. این فرآیند ماده ای از جنس آلومینیوم تولید می کند که از نظر اثرات و ویژگی ها مشابه با آلومینیوم خام و خالص است و از این پس به همان ترتیب ساخت کاشی های فلزی معمول، فرآوری خواهد شد.

آلومینیوم بازیافت شده از نظر وجود ناخالصی ها و همچنین برای اطمینان از مطابقت آن با سایر ترکیبات موجود و لازم بررسی خواهد شد. سپس در قالب شمش های بزرگ آلومینیومی ریخته می شود. این قالب ها در مراحل بعدی بسته به محصولی که تولید می شود، به ورق هایی با ضخامت های مختلف تغییر شکل می دهند.

اگرچه فرآیند بازیافت آلومینیوم در اوایل دهه ۱۹۰۰ اختراع شد، اما تا اواخر دهه ۱۹۶۰ هنگامی که افزایش تعداد قوطی های آلومینیومی سبب ایجاد مشکلات عمده ای شد و باعث گشت تا سرمایه داران برای اولین بار از بازیافت و مزایای آن اطلاع یابند، این روش صنعتی نشد. امروزه فرآیند بازیافت معمولاً برای آلیاژهای آلومینیوم مانند آلومینیوم سیلیکون استفاده می شود که کاملا با مشخصات استاندارد صنعت مطابقت دارد.

مزایای زیست محیطی

از آنجا که بازیافت آلومینیوم فقط شامل ذوب فلز است، بنابراین فرآیندی بسیار ارزانتر و کم انرژی تر از فرآیند استخراج اولیه آلومینیوم از سنگ معدن و همچنین هزینه های اضافی مرتبط با استخراج اولیه و پالایش و حمل و نقل می باشد. در حقیقت، بازیافت آلومینیوم تنها ۵٪ از انرژی مورد استفاده در تولید اصلی را مصرف می کند و امروزه، بازیافت آن به بخش مهمی از صنعت آلومینیوم تبدیل شده است.

مزایا و پس انداز هزینه های اضافی شامل کاهش هزینه های سرمایه اولیه است که از معادن کمتری، دفن زباله ها و حتی کاهش حمل و نقل بین المللی آلومینیوم خام ناشی می شود.

علاوه بر این، فرآیند بازیافت باعث تولید دی اکسید کربن به میزان قابل توجهی کمتر از فرآیند استخراج اولیه می شود و همچنین فرآیندهای استخراج از معادن را که اغلب برای به دست آوردن سنگ آلومینیوم استفاده می شود، را محدود خواهد کرد. این فرآیندی ست بسیار مخرب که در مناطق وسیعی از زمین های بکر اجرا می شود.

آلومینیوم همچنین یک منبع تجدید پذیر فوق العاده است زیرا ساختار بی اثر و منحصر به فرد آن به معنای بازیافت به تعداد دفعات نامحدود است و در مواد بازیافتی هیچ گونه افت عملکرد یا قابلیتی وجود ندارد. در حقیقت، آلومینیوم بازیافتی می تواند برای ساخت هر محصولی به کار برده شود.

بازیافت فلز به عنوان کفپوش

کاشی های بازیافتی فلزی کفپوش های سازگار با محیط زیست و بسیار متنوع را تولید می کند. کاشی ها در انواع مختلفی وجود دارند و از سطح صیقلی و براق گرفته تا بافت های مات و حتی خشن و همچنین می تواند با طرح های متنوع در برش می تواند ساخته شود.  شما می توانید الگو ها و سبک های مختلفی را برای ترکیب با فضا انتخاب کنید تا جلوه ای بی نظیر در کل دکوراسیون فضا ایجاد شود.

کاشی های فلزی بسیار بادوام و مقاوم در برابر حرارت تا ۱۵۰ درجه سانتی گراد هستند. همچنین خاصیت هدایت گرمایی آلومینیوم به این معنی است که آنها نسبت به کاشی های سرامیکی فضای گرمتری را در محیط ایجاد می کنند.

امتیاز دیگر این کاشی ها این است که کاشی های بازیافتی مانند اثر استیل ضد زنگ هستند و اثر انگشت را نشان نمی دهند، که باعث می شود کاربرد آنها به خصوص در آشپزخانه مطلوب باشند.

تعمیر و نگهداری کاشی های فلزی نیز آسان است و تنها با یک دستمال مرطوب و برای لکه های جدی تر با پاک های معمول خانگی مانند مایع ظرفشویی و آب تمیز شود و به صورت طولانی مدت زیبا و تمیز باقی خواهد ماند.

یک از اشکالات عمده کاشی های بازیافتی فلزی این است که تولید و استفاده این کاشی ها هنوز گسترده نیستند و برای پیدا کردن نصاب های حرفه ای برای نصب کاشی های فلزی بازیافت شده خود وقت زیادی را صرف کنید (اگرچه نصب کاشی های فلزی شبیه به کاشی های سنتی ست و با استفاده از چسب کاشی و ملات کاشی صورت می گیرد؛ البته نصب کاشی های فلزی به تکنیک های متفاوت نیاز دارد.)

انتخاب کاشی های بازیافتی فلزی به این معنی است که شما نه تنها با این کار از محیط زیست حفاظت خواهید کرد بلکه یک ظاهر بی نظیر و منحصر به فرد را در خانه و یا محل کار خود اضافه خواهید کرد.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:sustainablefloors

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments