پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون (قسمت اول)

کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون

کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون (قسمت اول)

سنگ آهک: کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون

سنگ آهک سنگی ست که در طول زمان توسط آب و یا هوا متخلخل شده است و مواد اولیه عمده این سنگ ها می تواند ترکیبات حاصل از بر هم کنش کلسیم و بی کربنات باشد. این ترکیب می‌تواند در قالب انواع کانی‌ها ظهور کند. عمده ترکیب ان کانی‌های کلسیت(caco3)، دولومیت (ca,mg co3)و انواع دیگر نظیر سیدریت و انکریت است. سنگ آهک توسط تجمع مرجان ها، صدف ها و جلبک ها یا روش کریستالیزاسیون مستقیم از آب و نمک تشکیل شده است. اکنون اجازه دهید یک مرور مفصلی در مورد ویژگی ها و مسائل مربوط به استفاده از کاشی های سنگ آهک داشته باشیم. قبل از انتخاب هر نوعِ خاصی از کفپوش ها، مطالعه خصوصیاتِ خود مواد و واکنش آن نسبت به مواد شیمیایی دیگر بسیار مهم است. این مقاله با هدف ارائه اطلاعات لازم در مورد استفاده از کاشی های سنگ آهک نگارش شده است.

اغلب اوقات این سنگ رسوبی زمانی تولید می شوند که موجودات دریایی از قبیل حلزون های دریایی و صدف ها، برای تشکیل پوسته ها و استخوان های خود در کربنات کلسیمی که در آب وجود دارد را جذب می کنند. هنگامی که آنها می میرند این پوسته ها و استخوان ها در بستر دریا ته نشین می شوند و بدین ترتیب ماده اولیه این سنگ تولید می گردد.

سنگ آهک یک سنگ عالیست که می تواند برای تزئین هر فضایی به کار برده شود. عمده محصولات این سنگ شامل کاشی، سنگفرش، اسلب و حتی کاشی های موزاییک است. به دلیل خواص طبیعی خود دارای بافت های زیبا هستند. آنها همچنین برای استفاده در فضاهای بیرونی هم پیشنهاد می شوند، زیرا آنها یک فضای بسیار زیبا و جذاب را ایجاد می کنند.

جالب است که بدانید در ساخت آرامگاه کوروش بزرگ از سنگ آهک کمک گرفته اند، همچنین در شاهکارهای معماری تاریخی ترکیه و ایتالیا این سنگ به کار رفته است. با این حال پس از گذشت زمان و تغییر و ظهور رویه های جدید حمل و نقل، استفاده از سنگ آهک به سایر نقاط جهان نیز گسترش یافت.

سنگ آهک
سنگ آهک

کاشی سنگ آهک

کاشی های سنگ آهک عمدتا در رنگ های سبک و روشن دیده می شوند. این رنگ های سبک، سنگ آهک را به یک کفپوش پرطرفدار تبدیل کرده است زیرا به راحتی می توان آنها را در دکوراسیون آشپزخانه و حمام استفاده نمود.

طیف های استخوانی و بژ محبوب ترین رنگ این سنگ هستند و در سراسر نقاط دنیا یافت می شوند. آنها احساس آرامش و یک محیط کاملا باز را به آشپزخانه (یا سایر نقاط مورد استفاده) می دهند. با این حال بعضی از افراد طیف های تیره تر را ترجیح می دهند. سنگ آهک در بعضی از رنگ های قرمز دارای رگه های زرد و قهوه ای نیز در دسترس است. برعکس سایر سنگ ها، تمامی رنگ های کاشی های سنگ آهک رنگ در بازار یافت می شود. بنابراین هر وقت یک کاشی نیاز به تعویض دارد، هیچ مشکلی از نظر نبود کاشی هم رنگ وجود ندارد.

کاشی های سنگ آهک، معایب و مزایا، ایده های دکوراسیون
کاشی سنگ آهک

این کاشی ها در اندازه های مختلفی برش داده می شوند، بنابراین یافتن اندازه دلخواه شما چندان سخت نیست. همچنین با استفاده از ابزار تخصصی برشِ سنگ می توان آن را به شکل ها و اندازه های مطلوب برش داد. یکی از دلایلی است که سنگ های آهکی بسیار محبوب هستند، همین است. خریداران با استفاده از این سنگ می توانند آشپزخانه شخصی خود را به وجود آورند.

کاشی های سنگ آهک دارای دوام متوسط ​​می باشند. آنها به اندازه سنگ مرمر و یا دیگر سنگ های سخت از مقاومت کافی برخوردار نیستند، اما با این وجود جایگزین مناسبی برای کفپوش مصنوعی هستند.

در مقایسه با سایر انواع کاشی های موجود در بازار، قیمت کاشی سنگ آهک معمولا کمی کمتر است. آنها دارای چسب مخصوص برای اطمینان از نصب دقیق و صاف بر روی کف یا دیوار هستند. این چسب ها تنها عامل اصلی افزایش کل هزینه کاشی سنگ آهک است. بنابراین قیمت خرید و نصب این سنگ ها در مقایسه با کفپوش های مصنوعی بالاتر می رود. با این وجود سنگ آهک یک کفپوش بسیار با ارزش محسوب شده و در نتیجه اگر مشکلی از لحاظ قیمت ندارید، سنگ آهک بهترین انتخاب در بین سنگ های طبیعی است.

آنها در مقایسه با وینیل یا کفپوش های چوبی قوی ترند. هنگامی که همراه با مراقبت و نگهداری مناسب مورد استفاده قرار می گیرند، کاشی های سنگ آهک به خوبی می توانند برای مدت زمان بسیار طولانی سالم باقی بمانند. آنها ظاهر جذابی دارند و نصب و مراقبت از آن ها چندان دشوار نیست.

این کاشی ها چند رنگ، دارای و ناهموار هستند که احتمال افزایش هر یک از این ویژگی ها نیز وجود دارد. در مراحل  مختلف شدت چند رنگی و لکه ها، برای هر کاشی تغییر می کند. که همین باعث تفاوت هر کدام از کاشی سنگ آهک با بقیه کاشی ها می شود. بعضی از انواع سنگ آهک دارای لکه های بسیار کوچک هستند که ممکن است رنگِ خود این لکه ها هم با یکدیگر متضاد باشند و باعث جذابیت طبیعی سنگ آهک می شوند.

همچنین این کاشی ها در طیف وسیعی از رنگ های مختلف وجود دارند که ناشی از وجود عناصر (ناخالصی) مختلف در هنگام تشکیل سنگ آهک هستند.

کاشی های سنگ آهک می تواند در هر نقطه از سایت های مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار گیرد. آنها چند منظوره هستند و در هر نوع فضایی ظاهر خوبی را به نمایش خواهند گذاشت. یکی از مزیت های کاشی سنگ آهک این است که این کاشی در بین کفپوش های سنگ طبیعی مانند تراورتن، ارزان قیمت تر هستند و بنابراین یک گزینه اقتصادی به شمار می روند.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%a2%d9%87%da%a9%d8%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”اول” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%a2%d9%87%da%a9%d8%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87-2/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”دوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag/%da%a9%d8%a7%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d9%86%da%af-%d8%a2%d9%87%da%a9%d8%8c-%d9%85%d8%b9%d8%a7%db%8c%d8%a8-%d9%88-%d9%85%d8%b2%d8%a7%db%8c%d8%a7%d8%8c-%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87-3/” icon_placement=”Right” small_placement=”Left” button_text=”قسمت” button_small=”سوم” font_family=”Shabnam” button_size=”MD” button_color=”Dark” button_style=”Flat” button_style_icon=”Mask-Right” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ animate_button=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-right”]


گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ box_shadow=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments