پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

همه چیز درباره کاشی حرارتی!

انواع-کاشی-حرارتی

همه چیز درباره کاشی حرارتی!

فهرست مطالب

با پیشرفت تکنولوژی و بلوغ چشمگیر صنعت دکوراسیون مدرن، مصالح ساختمانی با فناوری‌های به‌روز و جالب‌توجه به‌سرعت در حال تولید و توسعه هستند. 

کاشی حرارتی یکی از ابداع‌های جدید این صنعت است که با بهره‌گیری از نیروی الکتریسیته امکانات جدیدی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد.برای کسب اطلاعات بیشتر با مادر مجله سرام پخش همراه باشید.

تاریخچه ابداع کاشی حرارتی

تاریخچه استفاده از اولین کاشی حرارتی، به استفاده ناسا از این کاشی جهت محافظت از شاتل خود در برابر صدمات ناشی از شارهای حرارتی موجود در فضا در هنگام بازگشت به زمین برمی‌گردد.

انواع-کاشی-حرارتی

سفر فضایی شاتل ناسا با سرعتی سرسام‌آور در فضای جو، سطح خارجی شاتل را تا تحمل حرارتی نزدیک به دمای سطح خورشید می‌رساند که این حرارت ناشی از شارهای حرارتی در جو بوده که موجب ایجاد گرمای ایروترمودینامیکی سطح خارجی شاتل می‌شود.

 پس از ورود شاتل ناسا به داخل جو، دمای بدنه خارجی شاتل از دمایی حدود ۱۲۶۰ درجه سانتی‌گراد عبور می‌کند. 

این مقدار از دمای لازم جهت ذوب‌آهن و آلومینیوم نیز بالاتر است؛ بنابراین وجود این شرایط دشوار ایجاب می‌کرد تا با بهره‌گیری از تکنولوژی، بتوان مقاومت بدنه شاتل را در برابر فشار بالای گرمایی شارهای حرارتی افزایش داد.

انواع-کاشی-حرارتی

کاشی حرارتی چیست؟

کاشی حرارتی یکی از انواع نوین کاشی‌هاست که در طراحی آن هدف، تولید گرما می‌باشد. مکانیزم ساخت این نوع کاشی به‌گونه‌ای است که با اعمال اختلاف ولتاژ به لعاب تعبیه شده در کاشی که رسانای الکتریسیته است، بر حسب میزان واحد ژول اقدام به ایجاد حرارت کرده و کاشی را گرم می‌کند.

خرید انواع کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک مات یا براق

انواع کاشی‌های حرارتی

  • کاشی حرارتی عایق‌کاری‌شده

گروه ابتدایی که در این کاشی‌های حرارتی با اجرای عایق حرارتی بر روی بدنه کاشی، از اتلاف فرایند اختلاف ولتاژ جلوگیری شده بنابراین همه توان جریان ولتاژ منجر به تولید حرارت و همچنین گرم ماندن سطح کاشی حرارتی می‌شود. 

این دسته دقیقاً همان نوع کاشی‌هایی هستند که ناسا در پیکره خارجی شاتل خود به کار می‌برد. ساخت این نوع کاشی‌ها با کمک ماده LI-900 انجام می‌شود که مشتقی اسفنجی شامل ماسه و شن بسیار سنگین کوارتز است. 

این نوع از کاشی حرارتی دارای ۹۴% حجم هوا بوده و از شیشه سیلیس ذوبی ۹۹.۹% به عمل می‌آید. ترکیب فرایند تخلخل و اجرای شیشه سیلیکای ذوبی موجب شده تا سطح کاشی دچار حرارت نشود، از همین بابت سطح لبه‌ها در هنگام تماس دست با آن‌ها همواره خنک به نظر می‌رسد.امروزه از کاشی حرارتی عایق کاری شده در بسیاری از صنایع استفاده می شود.

خرید آسان و اقساطی سرامیک براق از بازار آنلاین سرام پخش

مقایسه انواع سرامیک براق دریک نگاه
  • کاشی حرارتی بدون عایق

کاشی حرارتی بدون عایق جز دسته کاشی‌های ساختمانی هستند که در اجرای کاشی‌کاری سرویس بهداشتی و آشپزخانه کارایی دارند. همچنین در اجرای بدنه لوازم‌خانگی و حتی اتومبیل‌ها نیز به کار می‌روند.

 این گروه از کاشی‌های حرارتی فاقد عایق‌کاری در مقابل حرارت بوده و عامل تغییر رنگ در آن‌ها وجود پتانسیل حرارتی بالا در اثر تغییر دما است. 

رنگ ابتدایی این نوع از کاشی حرارتی، مشکی بوده که با قرارگیری در معرض حرارت و بسته به میزان گرمای محیط کاشی شده (به‌عنوان‌مثال در حمام و حرارت ناشی از دوش آب گرم و یا در سطح بدنه اتومبیل و حرارت ناشی از تابش آفتاب)، اقدام به تولید طیف رنگی مختلف می‌کند.

انواع-کاشی-حرارتی

ویژگی‌های کاشی حرارتی

  • در کاشی‌های حرارتی عایق‌بندی‌شده به علت حفظ گرما و فرایند اعمال ولتاژ در درون سطح لعاب کاشی از اتلاف انرژی جلوگیری شده و به بهره‌وری حرارت محیط کمک می‌کند.
  • باتوجه‌به ساخت کاشی‌های حرارتی از مواد سنگین چون شیشه سیلیکای ذوبی، این نوع از کاشی‌ها دارای دوام بالا بوده و اجرای آن موجب استفاده طولانی‌مدت و در نتیجه صرفه‌جویی در هزینه خواهد شد.
  • عدم جذب حرارت در سطح شیشه و ایجاد لکه، موجب شده کاشی حرارتی همواره پاکیزگی سطح خود را حفظ کند.
  • آب‌بندی مناسب کاشی‌های حرارتی، عدم نفوذ به درزهای دیوار و یا لعاب کاشی را تضمین می‌کند.
کاشی شیشه ای 1731 طلایی سرمه ای پازلی بهینا تایل
کاشی شیشه ای C4GR0056 مشکی زرد 2.5*2.5 برند روکارنو

جمع‌بندی

اگر از طرفی به دنبال اجرای طرح‌های مدرن و کمیاب هستید و دکوراسیون‌های خاص و شیک روز را مدنظر دارید و از طرفی دیگر ویژگی‌هایی مثل دوام و آب‌بندی مناسب کاشی برای شما در درجه اول اولویت قرار دارد، بی شک انتخاب کاشی حرارتی انتخابی سراسر جاه‌طلبانه و مطمئن خواهد بود.

خرید آسان و اقساطی سرامیک مات از بازار آنلاین سرام پخش

سرامیک مات

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments