پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی ها را بهتر بشناسیم

محصول کارخانه کاشی پرسپولیس

کاشی ها را بهتر بشناسیم

کاشی ها را بهتر بشناسیم | در دنیای ساخت و ساز امروزی بعد از مرحله‌ی سفت کاری ساختمان ، نوبت به پوشش دهی بدنه‌های کف و دیوار در نمای داخل می‌شود . به این دلیل قاطعانه می‌توان گفت که یکی از پر کاربردترین مصالحی که در ساختمان سازی از آن استفاده می‌شود کاشی بدنه و کف است .

ساختار کاشی هنگام تولید به این شکل است که در دو لایه می‌باشد :

  • لایه‌ی اول : که از جنس خاک بوده که به آن خشت زیرین نیز گفته می‌شود.
  • لایه‌ی دوم : لعاب رو که صاف وصیقلی است که از جنس شیشه و اکسیدهای فلزی ومواد معدنی می‌باشد.

کاشی در کارخانه‌هایی که تولید می‌شود با ابعاد ۶۰*۳۰ – ۶۰*۲۵ – ۹۰*۳۰ – ۵۰*۲۵ و … با کیفیت و درجه بندی های مختلف به بازار فروش می‌رسد . کاشی بدنه را در گروه سرامیکهای ظریف قرار داده‌اند . ضمن اینکه طبق استاندارد ایران درصد جذب آب آن ۱۲ تا ۲۰ درصد است .

کارخانه‌های تولیدی ، کاشی را با کیفیت و لعاب گوناگون تولید و به دست مصرفکننده می‌رسانند . تنوع زیاد و بی‌نظیر در طرح و رنگ یکی دیگر از جذابیتهای بصری کاشی است . این تنوع در نوع لعاب و حتی سایز نیز وجود دارد که باعث شده خریدار در انتخاب محصول دچار سردرگمی شود .

کاشی را در قسمتهای مختلفی از ساختمان مثل آشپزخانه – سرویس بهداشتی – حیاط و پارکینگ و حتی نمای ساختمان استفاده کنند . از محاسن انتخاب کاشی برای بدنه و کف مقاومت فیزیکی بالا و مقاومت در برابر یخ‌زدگی است . نکته‌ی دیگر که شایان ذکر است ضد حریق بودن این محصول ساختمانی است که در برابر آتش سوزی تغییر شکل نمی دهد و دیگر اینکه رنگ کاشی در مدت زمان طولانی تغییر پیدا نمی‌کند ، و دیگر اینکه دربرابر اشعه‌ی خورشید هم مقاوم می‌باشد.


منبع: کالاساخت

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments