پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی ها و انواع آنها

کاشی ها و انواع آنها

کاشی ها و انواع آنها | کاشی ها که با نام سنگ مصنوعی هم شناخته می شوند در اصل محصولات سفالین و سرامیکی می باشند که امروزه در بسیاری از مکان ها از آن استفاده می شوند. کاشی ها معمولاً در دمای بالاتر از ۱۰۰۰ درجه پخته می شوند و با لعاب دادن در طرح ها و رنگ های مختلفی برای استفاده های مختلف ساخته می شوند.

کاشی ها بر اساس نوع استفاده به دو دسته کفی و دیواری تقسیم می شوند که کاشی های کفی همان سرامیک ها می باشند و تفاوت آنها باهم در مقاومت، درصد نفوذ آب، اصطکاک و… می باشد. کاشی ها از دو قسمت اصلی تشکیل می شوند: قسمت اصلی که استخوان بندی کاشی است و قسمت لعاب آن که از مواد شیمیایی و رنگ ها برای آن استفاده می کنند.

کاشی و انواع آن

تقسیم بندی کاشی ها بر اساس کاربرد

کاشی های کف که باید دارای ویژگی های خاصی همچون مقاومت بالا، اصطکاک مناسب، درصد نفوذ پایین و مقاومت سایشی مناسبی باشند، کاشی دیواری که معمولاً در درجه حرارت کمتری نسبت به کاشی های کف ساخته می شود، کاشی پرسلانی که از مرغوب ترین کاشی ها به حساب می آیند و استفاده فراوانی دارند، کاشی گرانیتی که همان کاشی پرسلانی است که لعاب ندارد و دارای مقاومت بسیار بالایی است.

همچنین می توان به صورت جزئی تر و دقیق تر کاشی های دیگری را نام برد که از جمله آنها می توان کاشی های بدنه سیمانی، کاشی های موزائیکی، کاشی سنگفرشی، کاشی آجری، کاشی های معدنی و… تقسیم بندی کرد که طیف وسیعی را تشکیل می دهند.

از طرفی هم می توان کاشی ها را بر اساس فاکتورهای دیگری دسته بندی کرد که از جمله آنها می توان تقسیم بندی بر اساس قیمت، تقسیم بندی بر اساس کیفیت و درجه، تقسیم بندی کاشی ها بر اساس رنگ و… را نام برد. بهترین نوع کاشی از نظر هرکسی می تواند متفاوت باشد چون انتخاب بهترین کاشی تقریباً سلیقه ای می باشد و به نحوه و مکان استفاده آن بستگی دارد.


#کاشی #سرامیک #سرام_پخش

منبع: ایران سرام

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments