پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی کاری کَف چه مدت طول می کشد؟

کاشی کاری کَف چه مدت طول می کشد؟

کاشی کاری کَف چه مدت طول می کشد؟

کاشی کاری کَف چه مدت طول می کشد؟ | اگر می خواهید کفپوشِ خانه با دوام، ماندگار، زیبا و جذاب باشد، ممکن است وسوسه شوید که از کاشی یا پرسلان ها استفاده کنید. و اگرچه محصول نهایی واقعا با ارزش است؛ اما این فرآیند، هزینه بَر و وقتگیرتر از سایر کفپوش هاست. نصب کفپوش ها می تواند بسته به نوع کاشی که استفاده می کنید و حتی اینکه خودتان انجام می دهید یا با کاشی کار حرفه ای همکاری می کنید، متفاوت می باشد.

چه مدت طول می کشد تا یک سطح کاشی کاری شود؟

اندازه کاشی

یکی از عواملی که باید در نظر بگیرید اندازه کاشی های موردنظر شما است. کاشی های بزرگتر فضای بیشتری را به خود اختصاص می دهد و بنابراین تعدادِ کمتری از آن ها باید در سطح نصب شود. هرچه کاشی بزرگتر باشد، مراحل نصب آن سریعتر انجام می شود.

یکی از راهکار های ساده برای کاشی کاری این است که کاشی های خود را متناسب با کف خود اندازه گیری کنید. اگر می توانید کاشی هایی را پیدا کنید که با اندازه سطح هماهنگ باشد، دیگر لازم نیست کاشی های زیادی را برای هماهنگی با گوشه های سطح بُرش دهید. کاشی کاری برای سطح هایی با شکل غیرمعمول به نسبت سطوح مستطیلی یا مربعی بسیار بیشتر طول خواهد کشید.

شما همچنین باید جهت و الگوی چیدمان کاشی را در نظر بگیرید. در حالی که کاشی کاری مورب یا شطرنجی مرسوم است و هم اکنون مدِ روز و بسیار جذاب به نظر می رسد؛ در نهایت استفاده از این چیدمان بعد از مدتی کاهش می یابد. بنابراین الگوی چیدمان یکی از مواردی ست که در سرعت نصب کاشی ها تاثیر فراوانی خواهد گذاشت.

هزینه کاشی کاری برای هر متر مربع

نصب کاشی ها می توانند از نظر قیمت بسیار متفاوت باشند و لازم است به یاد داشته باشید که به طور معمول هزینه کاشی کاری به قیمت کاشی ها نیز وابسته است. از این رو کاشی های گران قیمت و کوچک می توانند به ازای هر متر مربع نصب، هزینه زیادی در برداشته باشد و گاهی بیشتر از آن چیزی که انتظار دارید، هزینه کنید. اگر بودجه شما محدود است، سعی کنید قبل از انتخاب کاشی، نرخ نصب این کاشی را به ازای هر متر مربع، محاسبه کنید.
خودمان نصب کنیم یا از کاشی کار حرفه ای کمک بگیریم؟
اگر برای اولین بار است که کاشی کاری انجام می دهید، به احتمال زیاد بسیار فرآیند طولانی مدتی خواهد شد. تمرین به شما کمک می کند تا ریتم مخصوص کاشی کاری را بدست آورید و از هرگونه اتلاف وقت طولانی مدت جلوگیری می شود. اگر زمان کوتاهی دارید، به نفع شماست که یک کاشی کار حرفه ای استخدام کنید که در نصب کف کاشی کاملاً مهارت داشته باشد.

آماده سازی زیر سطح

اگر کف شما کاملاً صاف و هموار نباشد، کاشی ها به درستی نچسبیده یا شکسته خواهند شد. برای جلوگیری از هرگونه موارد، ممکن است لازم باشد برای تراز کردن سطح، لایه ای از سیمان را اضافه کنید و یا هر شکاف یا درزی را بپوشانید.
همچنین پس از اتمام هر کاشی کاری، باید حداقل ۲۴ ساعت از راه رفتن روی آن پرهیز کنید. به یاد داشته باشید که این بازده زمانی را به برآورد نصب کاشی خود اضافه کنید.

بندکشی و تمیز کردن

بعد از اینکه کاشی های خود را نصب کردید، نوبت به بندکشی کاشی ها می شود. این قسمت از کار می تواند بسیار وقت گیر باشد، به خصوص اگر کاشی های شما کوچک باشد یا شکل غیرمعمول دارد. بعد از بندکشی باید ملات اضافی را با آب صابون تمیز کرد. این کار نیز نیازمند صرف زمان زیادی ست و شما باید جهت جلوگیری از آسیب به کاشی ها این کار را در چند مرحله انجام دهید.

در نهایت کاشی کاری کَف چه مدت طول می کشد؟

بدیهی است با توجه به همه این موارد متفاوت، تخمین دقیق یک بازه زمانی کاشی کاری دشوار است. با این حال، اغلب کاشی کاران، کاشی کاری کَف را در یک فضای ۶ متر مربعی، در طی چهار ساعت زمان کافی و استاندارد می دانند.
علاوه بر این، به یک ساعت وقت برای آماده سازی وسایل و ابزار قبل از هر کاشی کاری، یک ساعت زمان چیدمان کاشی برای همین اندازه سطح و حدود یک ساعت وقت برای بندکشی و تمیز کردن هر متر مربع نیاز دارید. ۲۴ ساعت باقی مانده بین نصب و بندکشی را فراموش نکنید. استفاده از این موضوع به عنوان یک اصل کلی، باید یک ارزیابی محافظه کارانه برای مدت زمان لازم برای کاشی کاری کَف به دست می آید.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کاشی کاری کَف چه مدت طول می کشد؟

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments