پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای انتخاب و خرید کاشی حمام و سرویس بهداشتی!

انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی

راهنمای انتخاب و خرید کاشی حمام و سرویس بهداشتی!

فهرست مطالب

کاشی حمام و سرویس بهداشتی علاوه بر زیبایی و طرح و نقش خاصی که باید داشته باشد، نیازمند یک‌سری فاکتور‌های دیگر نیز خواهد بود که به‌دلیل شرایط خاص محیطی موجود در حمام باید در نظر گرفته شود. البته که امروزه اغلب کاشی‌ها با ویژگی‌های مناسب برای حمام ساخته می‌شوند اما باز هم باید در انتخاب و خرید کاشی حمام و دستشویی بررسی‌هایی را انجام داد.
هم‌چنین با وجود این‌که امروزه جایگزین‌های زیادی برای انواع کاشی و سرامیک با ویژگی‌های متنوع به وجود آمده است اما همچنان مصالح محبوب و پر استفاده به‌عنوان دیوارپوش و کفپوش حمام و دستشویی، کاشی و سرامیک است.
بنابراین تا انتهای این نوشته از سرام پخش با ما همراه باشید تا نکات مهم در رابطه با انتخاب و خرید کاشی حمام و سرویس بهداشتی را با شما عزیزان در میان بگذاریم.

انتخاب کاشی مناسب سرویس بهداشتی

انتخاب کاشی برای دیوار و کف حمام و سرویس بهداشتی

همان‌طور که در سطر‌های پیشین نیز اشاره شد، ویژگی‌های منحصر به‌فردی برای انواع کاشی حمام و دستشویی وجود دارد که باید در انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی حتماً در نظر گرفته شوند.
از مهم‌ترین این موارد می‌توان اشاره کرد به:
• ابعاد مناسب
• صیقلی بودن
• جذب رطوبت پایین
• طرح و نقش مناسب و زیبا
• مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی
موارد گفته شده کاملا سلیقه‌ای هستند و ممکن است بر اساس تمایلات شخصی افراد یک‌سری فاکتور‌ها جابه‌جا شوند. در بین ویژگی‌های مخصوص کاشی حمام و سرویس بهداشتی، مواردی همچون مقاومت در برابر عوامل طبیعی یا مقاومت در برابر نور خورشید وجود ندارد و دلیل آن نیز واضح است اما به دلیل این‌که برای شستشوی سرامیک کف و کاشی دیوار حمام و سرویس بهداشتی از انواع شوینده‌های شیمیایی قوی مانند جوهر نمک و وایتکس استفاده می‌شود، لازم است در انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی، ویژگی مقاومت در برابر عوامل شیمیایی در نظر گرفته شود.

خرید اقساطی کاشی حمام و سرویس بهداشتی از فروشگاه آنلاین سرام پخش

کاشی مناسب برای کف و دیوار حمام

چه مدل کاشی برای حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنم؟

پیش از هرگونه سؤالی در هنگام خرید کاشی حمام و دستشویی، این‌که چه مدلی از کاشی را برای این مکان‌ها انتخاب کنیم به ذهنمان می‌آید. با وجود این‌که مدل کاشی و سرامیک مورد استفاده نه تنها در حمام و دستشویی بلکه در تمام خانه کاملاً سلیقه‌ای و بر اساس تمایلات افراد است، اما یک‌سری پیشنهادها وجود دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله مدل های جدید کاشی حمام و دستشویی را مطالعه بفرمایید.

——————————————

کاشی های لوکس

شاید با خود فکر کنید که استفاده از سرامیک‌های لوکس و دارای طرح‌های پیچیده و زیبا بسیار گران تمام شود اما با توجه به این‌که فضای حمام معمولا کوچک است، انتخاب کاشی حمام و دستشویی با مدل‌های لوکس آن‌قدر‌ها هم هزینه بر نیست.
البته قطعاً گران‌تر از مدل‌های عادی تمام خواهد شد اما به هر جهت می‌توانید به‌عنوان یکی از بهترین گزینه‌ها به آن فکر کنید.

انتخاب کاشی لوکس برای حمام

کاشی‌های شیشه‌ای

کاشی‌های شیشه‌ای با وجود این‌که بخار می‌کنند و در هنگام باز بودن آب داغ جلوه زیبایی ندارند، می‌توانند به‌عنوان یک گزینه خوب برای انتخاب کاشی حمام و دستشویی باشند. به‌همین‌دلیل می‌توانید از کاشی‌های شیشه‌ای رنگی استفاده کنید تا این ایراد نیز برطرف شود و از کاشی زیبای حمام خانه خود لذت ببرید.

انتخاب کاشی شیشه ای برای حمام

کاشی‌های ساده

شاید فکر کنید منظور از کاشی‌های ساده استفاده از کاشی‌هایی یک رنگ و بی‌روح است اما سخت در اشتباه هستید. امروزه با وجود کاشی‌های ساده و شیک مانند کاشی‌های طرح مرمر، آجر و غیره دست شما در انتخاب کاشی حمام و دستشویی بسیار باز است.
انواع مختلفی از کاشی و سرامیک ساده با طرح‌های جزئی وجود دارند که مطابق سلیقه بسیاری از افراد هستند و می‌توانند به‌عنوان کاشی و سرامیک حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار بگیرند.

کاشی سرامیک ساده برای حمام

کاشی‌های شلوغ

انتخاب کاشی حمام و دستشویی موضوعی کاملاً سلیقه‌ای است و ممکن است همان‌طور که برخی طرفدار مدل‌های ساده کاشی و سرامیک هستند، برخی دیگر نیز از انواع کاشی با طرح‌های شلوغ لذت ببرند.
توجه داشته باشید که موارد گفته شده تنها بخش بسیار کوچکی از انواع کاشی و سرامیک مخصوص حمام هستند.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله سرامیک کف اتاق خواب را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

استفاده از کاشی شلوغ برای حمام

انتخاب رنگ مناسب برای کاشی کف و دیوار و سقف حمام و دستشویی

پس از بررسی مدل برای انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی، نوبت به بررسی رنگ کاشی و سرامیک می‌رسد. رنگ کاشی شاید تأثیری در مقاومت و کیفیت کاشی نداشته باشد اما در بحث جلوه بخشی و ظاهر آن بسیار اهمیت دارد.
این‌که چه رنگی را برای کاشی حمام و دستشویی در نظر بگیرید، علاوه‌بر این‌که بسته به تمایلات شخصی و سلیقه شما متفاوت خواهد بود، بستگی به فاکتور‌های دیگری مانند نورپردازی، بزرگی و کوچکی فضا، طرح و رنگ شیرآلات و سایر موارد این‌چنینی دارد.

خرید اقساطی پرفروش ترین سرامیک کف در فروشگاه آنلاین سرام پخش

سرامیک کف هال

به‌عنوان مثال نباید از رنگ‌های خیلی روشن و براق برای کاشی‌های حمام‌ و دستشویی با ابعاد کوچک استفاده کرد؛ چرا که رنگ‌های روشن در آن فضای کوچک باعث بازتاب شدید نور می‌شوند و ممکن است آزاردهنده باشد. هم‌چنین در حمام‌ها و سرویس بهداشتی خیلی کوچک نباید از رنگ‌های خیلی تیره نیز استفاده کرد؛ چرا که باعث خفه جلوه کردن فضا می‌شود. اما در صورتی که فضای حمام و دستشویی خیلی کوچک نیست، می‌توان با رعایت نورپردازی مناسب، از رنگ‌های خیلی تیره و روشن نیز استفاده کرد.
در این بین رنگ‌های پرطرفداری نیز برای انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی وجود دارند که به شرح زیر هستند:
• خاکستری
• سبز روشن
• سفید مات و براق
• آبی روشن و تیره
• مشکی (با رگه‌های روشن)
همچنین رنگ‌های خاصی مانند طلایی و قرمز نیز وجود دارند که عموماً به‌تنهایی استفاده نشده‌اند و به‌صورت ترکیبی از رنگ‌های متضاد خودشان و رنگ‌های روشن‌تر یا تیره‌تر به کار ‌می‌روند.

رنگ مناسب کاشی حمام و دستشویی

ابعاد مناسب برای کاشی دیوار و کف حمام و دستشویی

تفاوتی ندارد که برای انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی دنبال مدل‌هایی با ابعاد بزرگ یا ابعاد کوچک هستید. هم‌چنین این‌که شکل هندسی کاشی به‌صورت‌های مختلف مانند لوزی، مستطیل یا مربع باشد، باز هم باید به‌صورت سلیقه‌ای انتخاب کنید و زحمت انتخاب آن نیز با خود شماست.
اما موضوعی که در رابطه با ابعاد مناسب برای کاشی دیوار و کف حمام و سرویس بهداشتی  بسیار اهمیت دارد، انتخاب کاشی با ابعاد مشترک و هم اندازه است. جدای از این‌که کاشی‌های ناهماهنگ از نظر اندازه، ظاهر جالبی نخواهند داشت، در فرآیند‌های نصب مانند فرایند بندکشی و برش شما را دچار دردسر می‌کنند و نیاز است تا زمان و زحمت خیلی بیشتری برای نصب آن‌ها در نظر بگیرید.
اما در هر صورت اگر برای استفاده از کاشی‌های ناهماهنگ پافشاری دارید بهترین راه این است که کاشی‌های کوچک‌تر را با استفاده از کاشی‌های بزرگ‌تر قاب کنید. از این طریق می‌توان یک هماهنگی بین کاشی‌های کف و دیوار به وجود آورد که البته لازم به ذکر است پیاده‌سازی چنین فرآیندی نیازمند نصاب‌های حرفه‌ای و با تجربه است.

کاشی مناسب حمام و دستشویی

خرید آسان و اقساطی کاشی حمام و دستشویی از بازار آنلاین سرام پخش

کلام آخـــر
هنگام انتخاب کاشی حمام و سرویس بهداشتی  قطعاً گزینه‌های زیادی در اختیار شما قرار دارند. اگرچه در خرید کاشی حمام تا حدود زیادی سلیقه شما نقش دارد اما موارد دیگری نیز هستند که با رعایت آن‌ها می‌توان انتخاب بهتری داشت. در این نوشته از سرام پخش تمام تلاش خود را به کار بستیم تا درباره مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی حمام و دستشویی با شما عزیزان صحبت کنیم.
در صورتی که قصد خرید هر نوع کاشی و سرامیک برای حمام و سایر نقاط ساختمان را دارید، به‌سادگی می‌توانید بهترین محصولات را با مناسب‌ترین قیمت در فروشگاه آنلاین سرام پخش انتخاب کنید و خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول…

انتخاب کاشی برای حمام و دستشویی تا حدود زیادی سلیقه‌ای است اما مواردی همچون فضای حمام، رنگ و طرح شیرآلات، نورپردازی و برخی موارد دیگر این چنینی نیز تاثیر گذار هستند.

بله به‌صورت کلی تفاوت خیلی زیادی بین این موارد وجود ندارد و می‌توانید با رعایت فاکتورهای مهم به عنوان جایگزین از هرکدام استفاده کنید.

از نظر فنی تفاوت خاصی وجود ندارد اما در بعضی مراحل مانند بندکشی باید دقت و ظرافت بیشتری به‌خرج داد.

مواردی همچون دیوارپوش پلاستیکی، کفپوش و دیوارپوش سنگی، دیوارپوش و کفپوش لمینت و سرامیک پرسلانی از بهترین موارد هستند.

مقاومت در برابر عوامل شیمیایی، جذب آب کم، مقاوم، سطح صاف و صیقلی.

بله؛ شما می‌توانید انواع کاشی حمام را با شرایطی اقساطی و ویژه از سایت سرام پخش خریداری کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۶

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments