پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک

الکتریسیته ساکن براثر مالش (ایجاد اصطکاک) بین کفپوش و مواد پلاستیکی مانند کفش، حرکت چرخ و یا موارد مشابه ایجاد می شود که به دلیل ماهیت استاتیک بودن آن در همان محل باقی می ماند. در صورت عدم تخلیه به موقع الکتریسیته ساکن، احتمال انفجار و ایجاد خسارت های جبران ناپذیر وجود دارد. کفپوش های آنتی الکترواستاتیک با هدایت الکتریکی سطحی امکان جابجایی شارژ را فراهم می کنند.

 

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک در محیط های خطرناک مانند فروشگاه های مواد منفجره، بیمارستان ها و یا مناطق با فعالیت الکتریکی بالا به کار گرفته می شوند.

 

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک

حتما برای شما نیز اتفاق افتاده است که روی فرش اتاق در حال قدم زدن باشید و به یخچال برسید و در لحظه‌ای که یک دست شما با درب یخچال تماس پیدا کند احساس برق گرفتگی در شما رخ دهد.
این پدیده همان چیزی است که در فیزیک به آن ESD یا (Electro Static Discharge) یعنی تخلیه الکتریسیته ساکن گفته می‌شود.
یکی از مسائل در اتاق عمل، وجود الکتریسیته ساکن است که به دلیل رفت و آمد‌های زیادی که در اتاق عمل صورت می‌گیرد بر اثر پدیده مالش بین زمین و مواد پلاستیکی ایجاد می شود. برای مثال در اثر حرکت دمپایی یا چرخ تخت‌های جراحی، الکتریسیته ساکن روی زمین ایجاد شده و بنا به خاصیت استاتیکی آن، در همان محل باقی می‌ماند.

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک

 

وجـود الـکـتـریـسـیـتـه سـاکـن در اتـاق عـمـل کـه در مـجاورت با گازهای بیهوشی و دسـتـگـاه‌هـای High Frequency اسـت، مـی‌تواند خطر انفجار را به همراه داشته باشد. بـنـابراین برای از بین بردن آن باید تدابیری اندیشیده شود که از جمله آن استفاده از کـفـپـوش‌هـای آنـتـی اسـتـاتـیـک و کـانـداکـتـیـو در اتـاق عـمـل اسـت. این کفپوش‌ها، بار الکترواستاتیکی که در اثر حرکت وسایل و رفت و آمد افراد به وجود آمده را به حداقل می‌رسانند و مقاومت الکتریکی آنان نیز کنترل شده است. حذف یا کاهش ولتاژ و بار روی محصولات لاستیکی از طریق ایجاد منافذ و راه‌هایی که بار را پراکنده می‌سازد، در بسیاری موارد از اهمیت بالایی برخوردار است.

روکش اپوکسی آنتی الکترواستاتیک کانداکتیو بر پایه رزیناپوکسی و هاردنر پلی آمین تغییر شکل یافته تولید و ارائه می گردد. در ساختار این محصول از نوعی عامل شیمیایی آلی یا الیاف کربن استفاده گردیده که موجب هدایت الکتریسیته ساکن از سطح روکش به لایه های زیرین و هدایت آن توسط نوارهای مسی به منابع تخلیه الکتریسیته ساکن (چاه ارت) می شود. با توجه به خصوصیات مکانیکی برجسته و قابلیت هدایت جریان الکتریسیته ساکن، امکان بکارگیری این محصول در پوشش کلیه سطوحی که هدایت الکتریسیته ساکن در آن بسیار حائز اهمیت است، میسر است.

کفپوش های آنتی الکترواستاتیک

 

این نوع کفپوش بصورت پیش ساخته و به شکل رول و تایل (کاشی) با ابعاد استاندارد و طرح های متنوع در دسترس است و در محل مورد نظر نصب می شود.

مکان های مناسب برای به کارگیری کفپوش های آنتی استاتیک
– اتاق عمل بیمارستان
– اتاق کامپیوتر
– اتاق‌های مراکز مخابراتی
– اتاق‌های محتوی تجهیزات برقی
– کارخانجاتی که با مواد قابل احتراق سروکار دارند
– اتاق‌های تمیز
– آزمایشگاه‌های الکترونیک واندازه گیری دقیق
– اتاق‌های اختلاط رنگ
– اتاق‌های مرکز کنترل
– صنایع نظامی
– صنایع مخابراتی
– صنایع الکترونیکی
– صنایع رنگ سازی
– صنایع خودرو سازی
– صنایع پتروشیمی
– صنایع دارویی و بیمارستانی
– صنایع حساس به بار الکتریسته ساکن


#کاشی #سرامیک #سرام پخش

منبع:باکس

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments