پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

یزد ۵۰ طرح کاشی و سرامیک بالای ۵۵ درصد پیشرفت دارد

یزد ۵۰ طرح کاشی و سرامیک بالای ۵۵ درصد پیشرفت دارد

یزد ۵۰ طرح کاشی و سرامیک بالای ۵۵ درصد پیشرفت دارد

یزد – ایرنا – رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) یزد با اشاره به تولید سالانه ۳۲۳ میلیون مترمربع کاشی و سرامیک در۷۶ واحدتولیدی گفت:

هم‌اکنون ۵۰ طرح نیمه تمام این صنعت با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۵ درصد در استان دردست اجراست.

 

محمدرضا علمدار یزدی روز پنجشنبه در بازدید از روند تولید یکی از کارخانه‌های تولید کاشی ابرکوه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به اعتبار مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام افزود: در واحدهای فعال ۱۷ هزار نفر مشغول کار هستند و یزد با تولید نیمی از تولید کاشی و سرامیک کشور ششمین تولید کننده این محصول در میان کشورهای دارای این صنعت است.

وی اضافه کرد: در صورت بهره‌برداری از این طرح‌ها ۲۰۰ میلیون مترمربع به ظرفیت کاشی و سرامیک یزد اضافه و ۱۲ هزار فرصت شغلی جدید نیز ایجاد می شود.

به گفته وی ابرکوه سه واحد تولید کاشی و سرامیک دارد و یک واحد نیز در دست اجراست و روند صنعتی شدن این شهرستان رو به افزایش است.

رئیس سازمان صمت یزد یادآور شد: مدیرعامل بانک صنعت و معدن به اتفاق معاون امور هماهنگی و توسعه منابع روز چهارشنبه از چند واحد تولیدی ابرکوه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این واحدها که عمدتاً مشکل سرمایه در گردش و ثابت دارد، قرار گرفت.

علمدار یزدی بیان کرد: هم اکنون در سه واحد تولید کاشی سرامیک این شهرستان سالانه ۳۶ میلیون متر مربع محصول تولید و روانه بازار مصرف می شود و در این واحدها زمینه اشتغال ۵۵۰ نفر فراهم شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن دیروز در سفر به استان یزد از چند واحد تولیدی و صنعتی شهرستان‌های ابرکوه، مهریز و یزد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این واحدها قرار گرفت.

حسین مهری گفت: این بانک امسال ۱۶۰ هزار میلیارد ریال به ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت پرداخت می‌کند و این مبلغ پارسال ۱۲۰ هزار میلیارد ریال برای ۲ هزار و ۷۰۰ واحد بود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به افزایش سه تا پنج برابری افزایش قیمت مواد اولیه اضافه کرد: هدف از این سفر، کمک به احیای واحدهای راکد و تعطیل و کمک به واحدهای تولیدی است.

به گفته مهری، میزان تسهیلات پرداختی بانک در سه ماهه اول سال ۹۸ مبلغ ۲۳ هزار و ۵۶۱ میلیون ریال بوده که از این میزان سه هزار و ۶۳۸ میلیون ریال به صورت سرمایه ثابت و ۱۹ هزار و ۹۲۳ میلیون ریال آن سرمایه در گردش است.

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی استان یزد به سرمایه در گردش نیاز دارد اظهار کرد: پرداخت سرمایه در گردش این بانک در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۲ درصد رشد برخوردار بود و نگاه به پروژه‌ها و طرح‌هایی است که راکد مانده و برای بازسازی و نوسازی و احیای واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام خواهیم کرد تا اشتغال زایی نیز ایجاد شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن امروز (پنجشنبه) ضمن بازدید از واحدهای تولیدی میبد و اردکان در جلسه کارگروه تسهیل و رونق تولیدی استان یزد شرکت می‌کند.


#کاشی #سرامیک #سرام پخش
منبع:ایرنا

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments