پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی | انتخاب طرحی مناسب برای نصب کف‌پوش چوبی، گامی مهم در بازسازی خانه شماست. این طرح، فقط شکل و نمای کف‌پوش را تعیین نمی‌کند؛ روی چیدمان مبلمان و جریان کلی خانه شما نیز اثر می‌گذارد. اگرچه در تمام این طراحی‌ها از متریال یکسانی استفاده می‌شود اما برترین الگوهای نصب، نمایی کاملاً متفاوت خلق می‌کنند. مطلب زیر را چک کنید تا اطلاعات بیشتری در این مورد به دست بیاورید.

۱- طرح مستقیم

نصب مستقیم، رایج‌ترین الگوی نصب است. برای خلق این الگو، تخته‌های کف‌پوش را موازی با طول یا عرض اتاق نصب می‌کنند. این طرح، نمایی ساده و مدرن ایجاد می‌کند و نمای اصیل کف‌پوش چوبی را بهبود می‌بخشد. این الگو، ساده‌ترین پروسه نصب و کمترین هزینه ممکن را در پی دارد. دیگر الگوها، گرانتر تمام می شوند چون چوب بیشتری مصرف می‌کنند و نصب آن‌ها زمان بیشتری می برد.

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

۲- طرح غیر یکدست

این الگو هم طرحی مستقیم و موازی ایجاد می‌کند اما ترکیبی از تخته‌هایی با پهنای متفاوت است. این روش به شما اجازه می‌دهد؛ تخته‌هایی پهن و باریک انتخاب کرده و نمایی به‌دلخواه خود خلق کنید. الگوی غیر یکدست، ظرافتی ساده و روستایی ایجاد می‌کند و فضایی انرژی زا القا می‌کند.

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

۳- طرح اریب

خلق فضایی رسمی و لوکس، حاصل طراحی اریب است؛ البته این الگو از پروسه نصب ساده کفپوش های چوبی فاصله نمی‌گیرد. تخته‌های کف‌پوش، موازی با هم اما تحت زاویه ۴۵ درجه نسبت به دیوار قرار می‌گیرند.

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

۴- طرح پارکت

طرح پارکت، نصب صفحات پارکت تحت یک الگوی هندسی است که تکرار می‌شود. اجرای این طرح باعث می‌شود که در نهایت کف‌پوش شبیه به صفحه شطرنج دیده شود؛ گاهی هم الگوهای پیچیده‌تری خلق می‌کند. تنوع طرح‌های کاربردی بی حدوحصر است. الگوی پارکت، نمایی کاملاً متمایز به اتاق هدیه می دهد. نصب سنتی پارکت، گران است و بندرت اجرا می‌شود. امروزه از قطعات مربعی پیش‌ساخته‌ای استفاده می‌شود که طرح موردنظر را روی روکش آنها چاپ شده است.

۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

۵- طرح هفت هشتی

در یک طرح هفت هشتی، باریکه‌های چوب را طبق یک الگوی اریب می‌چینند و نمایی جناغ مانند ایجاد می‌کنند. این طرح را هم می‌توان با استفاده از روشهای سنتی و هم با صفحات پیش‌ساخته و مثل پارکت، خلق کرد.

حاشیه‌های زینتی

الگوهای نصب کف‌پوش چوبی، اغلب با استفاده از حاشیه‌های زینتی یا قطعاتی بیضوی از مواد دیگر خاتمه می‌یابند. این قطعات با چوب، سنگ طبیعی، کاشی های شیشه‌ای یا فلزی ساخته می‌شوند. این مواد، کف اتاق را قاب می‌کنند؛ آن را از فضاهای مجاور جدا کرده و رسمیتی خاص به آن می‌بخشند. همچنین به شما کمک می‌کنند که طرحی دلخواه‌تر خلق کنید.

 

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] ۵ طرح برتر برای نصب کف‌پوش چوبی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments