پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای تمیز کردن و نگهداری کاشی ها

راهنمای تمیز کردن و نگهداری کاشی ها

راهنمای تمیز کردن و نگهداری کاشی ها  | هنگامی که شما کاشی های جدید خریداری می¬کنید و به تازگی نصب می¬کنید همه چیز به نظر تمیز و عالی می¬رسد.اما پس از مدتی لکه ها و یا گرد و غبار باعث ایجاد آلودگی هایی روی سطح کاشی می¬شوند.
ممکن است شما لکه های رنگی روی کاشی ببینید ولی در واقع آنها دوغابی هستند که مانند پوشش روی کاشی قرار گرفته اند و به به شکل بریده بریده روی کاشی ریخته شده اند .
کاشی به نگهداری زیادی نیاز دارد همانطور که شما وسایل خانه مانند یخچال را یک سال به حال خود رها نمی¬کنید کاشی را نیز نباید به حال خود رها کنید و باید به آن رسیدگی کنید و عشق بورزید.
نترسید و استرس به خود وارد نکنید ما در اینجا روش هایی برای تمیز کردن کاشی به شما ارائه می¬دهیم. شستشوی روزانه کاشی ها کافی نیست و گاهی لازم است برای ایجاد درخشش و برگشتن کاشی ها به حالت اول تمیزکاری کلی انجام دهید.
چگونگی تمیزکاری کف کاشی

گام اول: برطرف کردن گرد و غبار و آلودگی ها با جاروبرقی

ابتدایی ترین مرحله آن است که کاشی را به صورت کلی تمیز کنید و تمام موها وگرد و غبار موجود روی کاشی ها را جمع کنید. این باعث می¬شود تا از سایش جلوگیری کنید.

گام دوم: تمیزکردن با کف

پس از پاک کردن کلی کاشی زمان آن رسیده است تا از آب و صابون و یک سطل برای تمیزکردن استفاده کنید

گام سوم: تمیزکردن نقطه به نقطه لکه ها

پاک کردن بعضی لکه ها ممکن است سخت باشد ولی شما قصد دارید تمامی لکه ها را تمیز کنید. برای این کار می¬توانید یک پاک کننده قوی خمیری شکل درست کنید. اگر یک پیمانه آب و یک پیمانه جوش شیرین را با هم مخلوط کنید یک ترکیب پاک کننده قوی خواهید داشت و میتوانید با یک برس نرم روی کاشی ها بکشید و سپس با آب گرم خمیر را از روی کاشی جدا کنید.

گام چهارم:خشک کردن کاشی ها

یک پارچه خشک بردارید و با دست کف را خشک کنید. دقت کنید که اثرات صابون یا ترکیب پاک کننده ای که در مرحله پیش ساخته بودید روی کاشی باقی نماند.

گام پنجم: لذت بردن از کاشی ها تمیز

حال از کفپوش زیبا و تمیز خمود لذت ببرید
چگونگی تمیزکردن انواع مختلف کاشی
در مطالب فوق فقط نکات کلی را در مورد تمیزکردنن کاشی ارائه دادیم که برای تمیزکردن تمامی کاشی ها مناسب است. ولی برخی موارد وجود دارد که ممکن است نکان خاصی در تمیزکردن آنها حائز اهمیت باشد.در زیر دو کاشی بسیار محبوب را بررسی می¬کنیم.

• چگونگی تمیزکردن کاشی سنگ طبیعی

کف مرمر
برای حفظ زیبایی کاشی های مرمر لازم است تا از آنها مراقب زیادی به عمل آورید. در مورد لازم است تا به صورت هفتگی گرد و غبار را از روی آن بردارید تا از آلودگی های بعدی تا از حد امکان پیشگیری کنید.
برای تمیزکاری عمیق تر و اساسی تر این نوع از کاشی ها لازم است از صابون هایی فاقد فسفات استفاده کنید. پس از شستشو حتما روی کاشی ها را خشک کنید. لازم به ذکر است که هنگام تمیز کردن کاشی مرمر هرگز نباید از مواد اسیدی استفاده کنید. زیرا اسید در سنگ های طبیعی خوردگی ایجاد می¬کند.
• موزاییک های شیشه ای
برای تمیز کردن سطوح شیشه ای باید مطمئنباشید که هنگام تمیز کردن سطح را دچار خراش نخواهید کرد. برای جلوگیری از این کار از پاک کننده هایی استفاده کنید که ساینده نیستند و دارای بافت خمیری شکلی مانند جوش شیرین نباشند. بهترین ترکیب برای تمیز کردن این سطوح ترکیب کردن نصف پیمانه آب و نصف پیمانه سرکه است.این ترکیب را روی سطح اسپری کنید و پس از ۱۰ دقیقه با دستمال خشک آن را تمیز کنید. اگر آلودگی زیادی روی سطح وجود دارد. از یک برس نرم برای برداشتن آن استفاده کنید.

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments