پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

چند نکته برای زیباسازی کاشی های ساخته شده از سنگ طبیعی

چند نکته برای زیباسازی کاشی های ساخته شده از سنگ طبیعی

چند نکته برای زیباسازی کاشی های ساخته شده از سنگ طبیعی

علاوه بر زیبایی ظاهری که در ذات سنگ طبیعی وجود دارد. این سنگ به عنوان یکی از عالی ترین مصالح ساختمانی مورد آزمایش قرار گرفته است.تمام سنگهای طبیعی باهم یکسان نیستند به همین دلیل برای محافظت و دوام بالای آن ها می بایست برنامه خاصی را متناسب باا نوع سنگ طبیعی اجرا کرد.

آیا سنگ طبیعی به اسید حساس است یا مقاوم؟

قدم اول آن است که با توجه به ویژگی های آن سنگ بدانیم میزان حساسیت آن نسبت به اسید چقدر است. اگر سطح سنگ طبیعی مانند گرانیت طبیعی باسد و نسبت به اسید مقاوم باشد روش های نگهداری آن را باید به افرادی که قبلا از سنگ های حساس به اسید مانند تراورتن یا سنگ آهک استفاده می¬کردند کاملا توضیح داده شود و روش تمیز کردن آنها کاملا برایشان واضح باشد. اغلب اوقات، به خصوص در تاسیسات مکان¬های تجاری که در آنها از گروت اپوکسی استفاده شده است، پس از اتمام پروژه مقدار زیادی چسب و یا مواد دیگر روی کاشی ها باقی می¬ماند. اگر ماده تمیز کننده حاوب فرمولاسیون اسیدی باشد. پس از تمیز کردن سطح، سنگ آهک متخلخل و تراورتن با مواد شیمیایی آغشته می¬شوند و مرور زمان کاشی را دچار خوردگی می¬کنند. در نتیجه ترک خوردگی و شکستن و یا انتشار VOC ها پیش خواهد آمد.
استفاده از محصولاتی که حالت پخش شوندگی دارند برای تمیز کردن سطح کفپوش بیشتر توصیه می¬شوند.

حالا بیایید در مورد حفاظت و نگهداری مداوم از کاشی ها صحبت کنیم.
پس از آنکه کفپوش سنگی کاملا نصب، تثبیت، تمیز و آب بندی شد باید برنامه ای در مورد حفاظت و نگهداری مداوم مورد بحث قرار گیرد. انتخاب روش محافظت و نگهداری و بعضی اوقات استفاده از مواد ترمیم کننده مناسب نکته بسیار مهمی است. به عنوان مثال اکثر مردم نمیدانند که کوارتزیت یک محصول با دوام در طبیعت است و حاوی درجه خاصی از عناصر مرمر می¬باشد بنابراین انتخاب محصولات مراقبی از کاشی به شدت به درصد مرمر در بدنه کاشی کوارتز بستگی دارد.
همچنین برای انتخاب محصول درست جهت مراقبت و تمیزکاری باید مشخص شود که در نصب کفپوش از کدام نوع چسب استفاده شده است. بدیهی است که مواد سیمانی متخلخل هستند و بیشتر از از موادی که با اپوکسی به هم چسبیده اند(متخلل نیستند) در معرض لکه دار شدن قرار دارند. اما هرچه از کوارتزیت استفاده شود ، باید از سیلرها و پاک کننده هایی که حالت قلیایی دارند جلوگیری شود زیرا پاک کننده های قلیایی می¬توانند به قوی ترین پیوندهای رزین حمله کنند و در نهایت باعث خراب شدن آنها شوند.

نگهداری از کفپوش طول عمر و زمان زیبایی آن را بیشتر می¬کند.
گرانیت طبیعی نه تنها سنگی بسیار زیبا است بلکه یکی از بادوام ترین سنگ های طبیعی است که توسط mother nature ارائه شده است. مواد گرانیتی دارای یک سری سوراخ و حفره هستند که ممکن است آلاینده ها در آن نفوذ کند و نیاز است هر کاشی جداگانه تمیز شود. بدیهی است که شناخت محصولات مراقبتی برای خریداران بسیار مهم است.
بسیاری از مواد و مصالحی که امروزه در تاسیسات و ساختمان سازی ها استفاده می¬شوند حاوی مواد مضر می¬باشند و با وجود اعتراضات جهانی نسبت به تحت تاثیر قرار گرفتن وضعیت آب و هوا توسط این آلاینده ها ولی باز هم گاهی به محل دفن زباله ها ختم می¬شوند.
بنابراین زمان آن فرارسیده است که مصالح ساختمانی سازگار با محیط زیست ساخته شوند.


#کاشی # سرامیک #سرام پخش
[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments