پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برش گرد کاشی و روش سوراخ کردن آن + فیلم

برش گرد کاشی و سوراخ کردن آن

برش گرد کاشی و روش سوراخ کردن آن + فیلم

دکوراسیون داخلی امروزه به مهمترین بخش هر ساخت و ساز و بنایی تبدیل شده است. پوشش دهنده های دیوار وکف فضا، یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بخش دکوراسیون داخلی می باشد که به زیبایی و خاص بودن نما کمک میکند. بخش هایی از جمله حمام و سرویس بهداشتی، آشپزخانه و … از مهمترین جایگاه های استفاده از کاشی و سرامیک است. قسمت های کوچکی در هر یک از این فضاها و فضاهای دیگر ممکن است وجود داشته باشد که نیاز به سوراخ و برش کاشی به صورت گرد، نیمه و … داشته باشد. هنگام برش گرد کاشی باید دقت شود چرا که کاشی و سرامیک به جهت لعاب رویه، بسیار آسیب پذیر هستند و به آسانی لب پر می شوند.

نکات برش کاشی:

اگر هنگام برش و سوراخ کردن کاشی دقت لازم بعمل نیاید و به صورت غیراصولی، اقدام به برش و سوراخ کردن آن شود، قطعات کاشی در سطح لعاب دچار ترک های مویی می گردد و بر اثر تکرار این کار و ایجاد فشار، ترک های عمیق در کاشی به وجود می آید و منجر به شکستن و خرد شدن کاشی می گردد.

در فضاهایی که از کاشی و سرامیک جهت پوشش کف و دیوار استفاده شده است، محل های کوچکی مانند محل عبور زانو برای آب رسانی و نصب شیرآلات در آبریزگاه ها در سرویس بهداشتی و حمام، عبور شیر آّب در محل ظرفشویی و لباسشویی  و …  وجود دارد که تاثیر زیادی در زیبایی کاشی کاری خواهد داشت و اگر به تمیزی کاشی کاری در این قسمت ها توجهی نشود، ظاهر ناخوشایندی خواهد داشت و زیبایی کار را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به طور کلی برای استقرار هر گونه زانوی شیرهای آب در هریک از نواحی گفته شده و یا هر فضایی دیگری که  نیاز به سوراخ کردن و برش های گرد کاشی باشد، باید اصول آن را دانست و مانع از وارد شدن ضربه و شکست کاشی گردید.

برش گرد کاشی و روش سوراخ کردن آن:

۱_ در ابتدا با اندازه برداری دقیق به وسیله ی مداد یا ماژیک،  باید محل عبور شیر و یا محل برش مورد نظر را بر سطح کاشی مشخص شود.

۲_ به وسیله ی تیشه یا وسیله ی تیزی مثل ته الماس بر و  پیچ گوشتی، وسط محل مورد نظر را سوراخ کرده و با نوک تیشه دو سر کوچک، به دقت پشت لعاب میانی دایره زده شود، تا لعاب و گل از تمامی دایره ترسیم شده حذف گردد.

۳_ پس از باز شدن سوراخ، به وسیله ی انبردست کم کم سوراخ گشادتری را ایجاد کرد، تا دایره مورد نظر و گردی به اندازه ی دلخواه به وجود آید.

۴_در نهایت کار، قسمت سوراخ شده را سوهان زده، برای سوهان زنی بهتر است، کاشی را در سطح ثابتی قرار داده تا بر اثر حرکت ناشی از سایش، کاشی از محل سوراخ نشکند، سپس به آهستگی کاشی را سوهان زده و عمل سوهان کشیدن و پریده شدن لعاب از بالا به پایین، با زاویه نسبت به سطح افق و آهسته اجرا شود.


مطالب مرتبط

نکات نصب سرامیک کف 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments