پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نکاتی در نصب کاشی که باعث تضمین کیفیت کاشی می شود

نکاتی در نصب کاشی که باعث تضمین کیفیت کاشی می شود

نکاتی در نصب کاشی که باعث تضمین کیفیت کاشی می شود

هرکدام از کاشی ها بسته به نوع ماده اولیه و ظاهر آن، ویژگی های خاص خود را دارند. اما برخی از قوانین کاشی کاری  استاندارد و عمومی وجود دارد که شما باید همیشه آن ها را به خاطر داشته باشید تا در گرفتن نتایج مطلوب به شما کمک کند.

نکات برای کاشی کاری بهتر

از کاشی های سایز بزرگ (اسلب ها) برای حمام و سرویس های بهداشتی استفاده نکنید !

اگر حمام و یا سرویس بهداشتی خانه تان زیاد بزرگ نیست، از کاشی های ده سانتی یا کوچکتر استفاده کنید. نصب کاشی های بزرگتر با موانع زیادی که در حمام و سرویس های بهداشتی وجود دارند_مانند چینی های بهداشتی، اتصالات، کابینت ها و غیره_ بسیار دشوار است و تنها باید توسط کاشیکار حرفه ای صورت بگیرد.

در مقابل کاشی های کوچک راحتتر از کاشی های بزرگتر برش می خورند و نصب راحتتری دارند. همینطور استفاده از کاشی های سایز بزرگ یک ظاهرِ بصریِ ناهمگون را در حمام های کوچک ایجاد می کند، بنابراین بیشتر از کاشی های کوچک برای حمام و یا سرویس های بهداشتی استفاده می شود.

دوباره به کاشی کردن پیشخوان آشپزخانه تان فکر کنید!

پیشخوان های کاشی کاری شده، با توجه به این که هزینه پایین تری نسبت به سنگ های مصنوعی و طبیعی مانند گرانیت دارند، استفاده می شوند. اما پیشخوان های کاشی کاری شده مشکلات مخصوص به خود را دارند. بسیاری از افراد فاصله بین کاشی ها را دوست ندارند و ملات بین این خطوط، تمیز کردن آشپزخانه را دشوار می کند. بنابراین در مجموع، پیشخوان های کاشی کاری شده نیاز به نگهداری زیادی دارند.

رنگ کاشی را مطابق به مبلمان خانه تان انتخاب نکنید!

در حالی که هماهنگ کردن کاشی ها با رنگ کلی مبلمان ممکن است منطقی به نظر برسد، بسیاری از صاحبخانه ها عمر طولانی مدت کاشی را فراموش کرده اند. مبلمان، رنگ دیوار، پرده و فرش ها، موقتی هستند و معمولا به صورت یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله عوض می شوند اما رنگ کاشی دائمیست، بنابراین هنگام انتخاب رنگ، کاشی را با مبلمان، که طول عمر کوتاه تری دارند، هماهنگ نکنید.

یک توصیه: کاشی های سفید رنگ و یا با رنگ های خنثی، گزینه های عالی برای دکوراسیون های داخلی آشپزخانه و حمام هستند.

مراقب کاشی های چند رنگ باشید

کاشی های چند رنگ و یا استفاده از چند رنگ متنوع کاشی برای یک فضا، با اینکه بسیار جذاب هستند، اما برای سالهای طولانی اغلب خسته کننده و تکراری می شوند.

اگر هنوز هم می خواهید از چند رنگ کاشی استفاده کنید، می توانید یک رنگ خنثی را به عنوان پس زمینه در نظر بگیرید و از کاشی های رنگی به صورت پراکنده و کم استفاده کنید.

فراموش نکنید که ملات یک عنصر مهم در کاشی کاری است

این یک نکته مهمی ست که بسیاری از صاحبخانه ها حتی هنگام کاشیکاری نمی فهمند. ملات می تواند تقریبا به همان اندازه که کاشی در طرح کلی نقش دارد، مهم باشد. خوشبختانه شما می توانید فاصله بین دو کاشی را مشخص کنید و نوع ملات را انتخاب کنید. همچنین موقع بازسازی، می توانید رنگ ملات را هم تغییر دهید.

توصیه: مقاله استفاده از ملات های مخصوص نصب کاشی را بخوانید، این مقاله در انتخاب ملات مناسب به شما کمک می کند.

از کاشی های موزاییکی استفاده کنید

گاهی اوقات، استفاده از کاشی های موزاییکی و کوچک دکوراسیون را بسیار زیبا می کند. همینطور نصب این کاشی ها به دلیل وجود مِش پشت صفحه، کاشی کاری را راحت می کند.

کاشی ۱۰۰٪ ضد آب نیست

با وجود اینکه کاشی به عنوان یک کفپوش ضدآب از دیرباز تا اکنون استفاده می شود، آب هنوز هم می تواند از طریق منافذ متخلخل ایجاد شده توسطِ ملات، به داخل کاشی راه یابد. بنابراین پس از نصب کاشی، سیلر (آب بندی) روی سطح اعمال شود و شما باید به طور دوره ای این آب بندی را تکرار کنید تا این منافذ را از رطوبت حفظ شوند.

این اتفاق نه تنها برای کاشی ها بلکه برای کفپوش های سنگ طبیعی مانند گرانیت، سنگ مرمر، سنگ آهک و غیره هم اتفاق می افتد و این سنگ ها نیز به صورت منظم نیاز به آب بندی دارند.


[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments