پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برش کاشی و سرامیک (قسمت دوم)

برش کاشی و سرامیک

برش کاشی و سرامیک (قسمت دوم)

برش کاشی و سرامیک

پروژه های بزرگ با برش های ساده

اگر کاشی های زیادی برای برش دارید، یا نیاز به ایجاد برش از گوشه به گوشه (یا همان ایجاد زاویه) دارید، اگر شما قصد سرمایه گذاری بر روی خانه خود از طریق بازسازی کاشی ها داشته باشید و یا می خواهید در هزینه های تمام شده کاشی کاری صرفه جویی کنید، از یک کاشی دستی استفاده کنید. می توانید این ابزار را از فروشگاه های لوازم ساختمانی اجاره کنید. فقط مطمئن شوید که ابزار برش کاشی که انتخاب می کنید، به اندازه کافی برای برش کاشی ها بزرگ است! سپس، همانطور که در قسمت قبلی ذکر شد با تمرین روی چند کاشی قراضه و یا کاشی های اضافه تا حدودی بر این ابزار مسلط خواهید شد.

برش کاشی و سرامیک

مرحله ۱:

اولین مرحله، اندازه گیری و علامت گذاری بر روی کاشی هایی است که شما می خواهید بر روی آن برش ایجاد کنید.

مرحله ۲:

تیغه ابزار را روی کاشی قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که این تیغه به آرامی به کاشی فشار وارد می کند و خط تعیین شده دقیقا زیر تیغه قرار گرفته است. هنگام استفاده با یک فشار کم روی دسته، تیغه را بر روی سطح کاشی بکشید. یک سر و صدای خراشیدگی نشانه این است که برش کاشی انجام شده است.

مرحله ۳:

با ضربه محکم و ناگهانی هنگامی که کاشی را برش دادید، دستگیره را کمی از لبه کاشی فاصله دهید و کمی به قسمت برش خورده کاشی فشار وارد کنید. در صورت اعمال نیروی کافی، کاشی تقسیم خواهد شد.

مرحله ۴:

]اگر لبه برش کاشی تیز و بُرنده باشد، آن را با یک سمباده صاف کنید.

برش کاشی سرامیک – استفاده از یک دستگاه کاشی بُر مرطوب

بهترین ابزار برای برش کاشی سرامیک

پروژه های واقعاً بزرگ

یک پروژه واقعا بزرگ، نیاز به برش تعداد زیادی کاشی دارد. همچنین اگر مجبور شوید گوشه ها را در اطراف دیوار ها یا موانع ایجاد کنید، بر روی یک دستگاه برش خیس سرمایه گذاری کنید یا یک دستگاه را از فروشگاه های ابزارآلات فروشی اجاره کنید. (من اجاره کردن دستگاه را پیشنهاد می کنم، مگر اینکه شما بخواهید کاشی کاری را حرفه ای دنبال کنید و یا در آینده پروژه های مشابهی خواهید داشت) اگر تصمیم به استفاده از این دستگاه دارید، قبل از شروع به دقت دستورالعمل های مربوط به دستگاه را مطالعه کنید و احتیاط های ایمنی توصیه شده را رعایت کنید. تمرین با چند کاشی یدکی یا قراضه، قبل از شروع پروژه بسیار به شما کمک خواهد کرد.

مرحله ۱:

اندازه و علامت کاشی که می خواهید برش بزنید را مشخص کنید.

مرحله ۲:

دستورالعمل سازنده دستگاه برش مرطوب را به صورت کامل بخوانید و انجام دهید. مطمئن شوید که آب به اندازه کافی در مخزن قرار داده شده است. دستگاه را روشن کنید، اطمینان حاصل کنید که آب بر روی تیغه جریان دارد، سپس برش خود را همانطور که می خواهید چوب را با دستگاه برش دهید، ادامه دهید.

مرحله ۳:

اگر لبه برش کاشی تیز و برنده باشد، آن را با یک سمباده صاف کنید.

برش کاشی و سرامیک

برش های منحنی

برای برش های منحنی و یا برای حذف قطعات کوچک از کاشی، از انبردستی مخصوص کاشی کاری استفاده کنید. صبر داشته باشید! چون با این شیوه، تنها می توانید با هر برش قسمت کمی از کاشی را بتراشید.

مرحله ۱:

اندازه و علامت کاشی که می خواهید برش بزنید را مشخص کنید.

مرحله ۲:

کار بُرش کاشی را از لبه کاشی شروع کنید، لبه کاشی را بین تیغه های انبردست قرار دهید و فشار دهید تا کاشی برش بخورد. توجه داشته باشید با هر تکرار فقط مقدار کمی از کاشی را می توانید برش دهید. به این ترتیب، راه خود را به سمت خط مشخص شده، ادامه دهید. در نهایت این کار نیازمند صرف زمان زیادی است. همچنین اگر شما فشار بیش از حد بر روی کاشی اعمال کنید در نهایت منجر شکستن کاشی می شود. اگر طرح مورد نظرتان بسیار مدور باشد، همانطور که به خط مشخص شده خود نزدیک تر می شوید، برش ها کوچکتر می شود.

مرحله ۳:

مطمئنا در این روش لبه های بریده شده از کاشی بسیار تیز و برنده خواهد پس حتما از یک سمباده برای نرمتر کردن لبه ها استفاده کنید.

منبع: سرام پخش


نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments