پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

نکاتی که قبل از نصب کاشی استخری باید بدانید!

کاشی استخری

نکاتی که قبل از نصب کاشی استخری باید بدانید!

نکاتی که قبل از نصب کاشی استخری باید بدانید! کاشی های استخری استخر مکانی تفریحی و نشاط آور می باشد که زیبایی آن تحت تاثیر موارد زیادی می باشد، استخر بدون کاشی بسیار خسته کننده خواهد بود که استفاده و انتخاب درست کاشی های استخری تاثیر بسیاری در زیبایی آن دارد. کاشی استخر مدل های بسیار متنوعی دارد که هرکدام در شکل و طرح، تفاوت زیادی با یکدیگر دارند.

تفاوت کاشی معمولی و استخری 

سرامیک پرسلان استخری یکی از انواع کاشی ها می باشد که تفاوت آن با کاشی معمولی درعدم جذب آب است. کاشی استخری دارای جذب آب صفر است و در مقابل یخ زدگی مقاوم می باشد و در حالت عادی از سطح کار جدا نمی شود اما کاشی و سرامیک  جذب آب دارد و از محل نصب به مرور جدا می شود.

نکات قبل از نصب کاشی استخری

در یک آزمایش ساده می توان کاشی معمولی و کاشی استخری را روی میز قرار داد و از طرف پشت آن که لعاب ندارد، روی آن چند قطره آب ریخت که بعد از چند دقیقه سرامیک معمولی آب را به خود جذب می کند اما سرامیک استخری تا هر زمان که باشد آن آب را در پشت خود نگه می دارد و آب جذب بیسکویت کاشی نمی شود.


بیشتر بخوانید:

ساده،دقیق و رایگان متراژ کاشی و سرامیک را محاسبه کنید!


نکات قبل از نصب کاشی استخری

پیش از نصب کاشی استخری و جکوزی باید به مواردی از قبیل نحوه نصب، اجرای کاشی استخری و همچنین آب بندی استخر توجه کرد که به  اختصار در ذیل در مورد هرکدام توضیح داده شده است.

  • بررسی دقیق زیرسازی قبل از اجرای آب بندی و نصب کاشی استخری 

در اولین مرحله پیش از نصب کاشی استخری می بایستی زیر سازی محل کار مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت اشکال در ناشاقولی در دیوارهای استخر و ناترازی کف استخر و محوطه موارد با کروم بندی و اجرای سیمان کاری دقیق رفع گردند.


بیشتر بخوانید:

با راهکارهای نصب و آب بندی کاشی استخری آشنا شوید!


  • بررسی شیب کف استخر و محوطه 

محل استخر و به خصوص کف محوطه به صورت مستمر در معرض شستشو با آب و یا مواد شوینده قرار دارد، لذا می بایستی شیب کف را بررسی نمود تا حداقل شیب مورد نیاز برای مواقع نظافت استخر به سمت لوله خروج، تامین شده باشد. در صورتی که در اجرای این مورد دقت کافی صورت نگرفته باشد ممکن است پس از شستشو آب در یک قسمت از کف به صورت راکد باقی بماند.

  • بررسی وجود ترک در دیواره های استخر و جکوزی :

در صورت وجود ترک در دیواره های استخر وجکوزی، اگر این ترک ها در این مرحله برطرف نگردند ممکن است این مسئله سبب بروز مشکل در آب بندی استخر گردد.

کاشی استخری

  • تست آب بندی استخر 

قبل از اجرای کاشی کاری استخر، می بایستی از آب بندی استخر مطمئن شد که بدین منظور پس از اینکه استخر و یا جکوزی توسط استادکار و به وسیله مواد شیمیایی مخصوص آب بند گردید، می بایستی حدود ده روز صبر کرد تا مواد آب بند کننده به خوبی خشک شوند.

پس از طی این مدت اقدام به پر نمودن استخر می نماییم . بهتر است هنگام پر کردن آب استخر این پروسه به صورت مرحله به مرحله انجام شود تا در صورت وجود نشتی تشخیص محل بروز مشکل راحت تر باشد. در هر مرحله می بایستی آب حدود دو تا سه روز درکاسه استخر بماند و در صورت عدم نشتی، مجددا آب را به استخر اضافه نماییم.

دانستنی های جالب از کاشی استخری

  • آب بندی استخر 

پس از انجام مراحل بالا، اقدام به پر کردن آب استخر می نماییم و پس از اینکه از آب بندی استخر مطمئن شدیم اقدام به کاشی کاری استخر می کنیم.

انتخاب کاشی استخر

تخصیص بودجه 

در ابتدای کار، باید بودجه خود را اول در نظر بگیرید. همه می دانیم که طراحی استخر کلی مخارج در بر دارد. هر چه طراحی استخر متفاوت تر باشد، کاشی های مورد نیاز نیز هزینه بیشتری در بر خواهد داشت که تعیین بودجه شما را در انتخاب کاشی استخر یاری می کند.

خرید قسطی در سرام پخش

اولویت بندی ایمنی 

کاشی های دور استخر می توانند از کاشی های درون استخر متفاوت باشند. به یاد داشته باشید که محوطه دور استخر همیشه خیس و لغزنده است، بنابراین برای اطراف استخر ایمنی بیشتر از زیبایی اهمیت دارد.

 کاشی هایی را انتخاب کنید که سطح برجسته و غیر لغزنده ای دارند. البته بسیاری برای فرش کردن استخر از محصولات بی کفیت و یا کاشی های معمولی به منظور کاهش هزینه ها استفاده می کنند که در اینصورت نهایتاً مجبور به تعویض آن ها پس از یک سال می شوند.

طرح و رنگ کاشی استخر 

بخشی از ساخت استخر مربوط به تزیین و شخصی سازی آن با استفاده از انواع کاشی می باشد که این کاشی ها دارای طرح ها و رنگ های متنوعی می باشد، مثلا موضوع صدف و مروارید کف دریا یا گیاهانی که زیر آب رشد می کنند یک طرح عالی برای خلق کاشی های شگفت انگیز کف استخر است. 

 

سرامیک پرسلان استخری (CG-URC-71) آبی 2.5*2.5 کاشی البرز - رستیک
سرامیک پرسلان استخری (CG-URC-71) آبی ۲.۵*۲.۵ کاشی البرز - رستیک
سرامیک پرسلان استخری پولکی آبی ساده 30*30 برند ایرمان
سرامیک پرسلان استخری پولکی آبی ساده ۳۰*۳۰ برند ایرمان
سرامیک پرسلان استخری (CG-4) قهوه ای 2.5*2.5 کاشی البرز - رستیک
سرامیک پرسلان استخری (CG-4) قهوه ای ۲.۵*۲.۵ کاشی البرز - رستیک
سرامیک پرسلان استخری(Hugo-Mix) سبز 2.5*2.5 کاشی البرز - رستیک
سرامیک پرسلان استخری(Hugo-Mix) سبز ۲.۵*۲.۵ کاشی البرز - رستیک

چنین طرح هایی هم زیبا هستند و هم با حالت فضا همخوانی دارند. موجودات زیر دریا مانند نهنگ یا وال که در امواج خروشان دریا حرکت می کنند یک ایده جالب و هوشمندانه دیگر برای استفاده از طرح های الهام بخش طبیعی است.

آبی رنگی است که برای تزیین استخر استفاده می شود و به همین خاطر کاشی ها و سرامیک های کف و اطراف استخر نیز آبی انتخاب می شود اما می توان در همان زمینه آبی، از کاشی های طرح دار سه بعدی به رنگ آبی استفاده کرد.  انواع کاشی استخر سه بعدی ظاهر استخر را فوق العاده شیک و لوکس نشان داده و  عمق بیشتری هم به استخر می دهد. 

در کنار رنگ آبی، می توانید از کاشی های سبز رنگ نیز استفاده کنید، البته هر چه سایه سبز به آبی نزدیک تر باشد ظاهری هارمونیک تر خواهید داشت، مثلا فیروزه ای کنار سبز فوق العاده جذاب دیده می شود. استفاده از انواع کاشی استخر طرح دار مانند مدل های زیر استخر شما را کاملا متمایز و خاص نشان می دهد.

کاشی استخری و چسب مورد استفاده جهت نصب آن 

چسب کاشی استخری آب گریز 

این نوع چسب پلیمری که ساختار آن توسط پلیمرهای تقویت شده طراحی شده در مصارف کاشی کاری استخر، سرویس بهداشتی، سونا و جکوزی کاربرد دارد.

 با توجه به خاصیت چسبندگی بسیار بالایی که به علت وجود پلیمرهای پایه سیمانی دارد به سطوح مختلف چسبیده و به عنوان ملات آب بندی استخر نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص آب بندی علاوه بر عدم اجازه نفوذ آب به خارج از سیستم هیدرولیکی، اجازه ورود آب‌های زیر سطحی را نیز به شدت کاهش می‌دهد.

 مواد تشکیل دهنده این ملات بر اساس بافت زیرین سیمان ترکیب شده است که در شرایط بسیار مناسب می‌تواند بالاترین میزان چسبندگی را به سطح زیرین خود داشته باشد.

چسب ملات کاشی های استخری 

این چسب قابل استفاده در استخرهای شنای تفریحی، جکوزی و استخرهای با عمق زیاد می‌باشد. به علت ساختار منظم سیلیس‌های موجود می‌تواند فشارهای هیدرولیکی بسیار بالا را تحمل نماید، قابل ترمیم بوده و روش اجرای آن بسیار آسان می‌باشد.

 با توجه به استفاده عمومی از این نوع چسب کاشی استخری در تمام مراحل ساخت استخر، به عنوان چسب ملات نیز قابل استفاده می‌باشد.

در ساخت استخر می‌توان با اضافه نمودن مقداری از این چسب به ملات سیمانی، سطح زیرین را برای کاشی کاری استخر آماده سازی نمود. ساخت استخر توسط چسب کاشی مخصوص استخر بسیار مطمئن بوده و عایق کاری دیواره استخر و کف استخر را در یک مرحله می‌توان انجام داد.

یکی از برجسته ترین ویژگی‌های این چسب سمی نبودن آن است. بدین ترتیب برای انواع استخرهای آب آشامیدنی و استخر پرورش ماهی نیز قابل استفاده می‌باشد.

کاشی استخری

 پس از آب بندی استخر و کاشی کاری استخر با این چسب می‌توان نسبت به بند کشی کاشی‌های استخر توسط پودر مخصوص بند کشی ویژه عایق بندی استخر استفاده نمود. عایق بندی استخر توسط پودر بند کشی منجر به اطمینان از آب بندی استخر خواهد شد.

ویژگی های چسب۲۲ کاشی استخر

  • قدرت چسبندگی بسیار زیاد
  • قابلیت اجرا بر روی سطوح عمودی و افقی
  • چسبندگی بسیار زیاد به سطح کاشی های قدیمی
  • سهولت اجرا

اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments