پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

با راهکارهای نصب و آب بندی کاشی استخری آشنا شوید!

کاشی استخری

با راهکارهای نصب و آب بندی کاشی استخری آشنا شوید!

در این مطلب اشاره مختصری به نحوه نصب و اجرای کاشی استخری و همچنین آب بندی استخر خواهیم کرد .قبل از نصب کاشی استخری توصیه می شود نکات زیر را حتما مد نظر قرار دهید : پیش از نصب کاشی استخری و جکوزی مواردی را باید مورد توجه قرار داد.

مطالب زیر بیشتر مناسب کارفرمایان و افرادی می باشد که تجربه کمتری در این زمینه دارند. البته در مواردی مشاهده می شود حتی استادکاران ماهر نیز ممکن است به علت رعایت نکردن برخی از این موارد دچار مشکل شوند.

بررسی دقیق زیرسازی قبل از اجرای آب بندی و نصب کاشی استخری

در اولین مرحله پیش از نصب کاشی استخری باید زیر سازی محل کار مورد بررسی قرار گیرد تا در صورت اشکال در ناشاقولی در دیوارهای استخر و ناترازی کف استخر و محوطه موارد با کروم بندی و اجرای سیمان کاری دقیق رفع شوند.

تمیز کردن کاشی های استخر

مراحل نصب کاشی استخری-زیرسازی کاشی استخر

بررسی شیب کف استخر و محوطه

محل استخر و به خصوص کف محوطه به صورت مستمر در معرض شستشو با آب و یا مواد شوینده قرار دارد.لذا باید شیب کف را بررسی نمود تا حداقل شیب مورد نیازبرای مواقع نظافت استخر به سمت لوله خروج (کفشور) تامین شده باشد.در صورتی که در اجرای این مورد دقت کافی صورت نگرفته باشد ممکن است پس از شستشو آب در یک قسمت از کف به صورت راکد باقی بماند.

انواع-کفشور-حمام

نصب در پوش لوله ها

جهت جلوگیری از ورود هرگونه نخاله به مدار تصفیه استخر می بایستی پیش از نصب کاشی استخری دریچه های لوله های رفت و برگشت به استخر به طور موقت با در پوش بسته شود. پس از تکمیل کاشی کاری استخر و تاسیسات استخر می توان به برداشتن درپوش ها اقدام کرد.

بررسی وجود ترک در دیواره های استخر و جکوزی

در صورت وجود ترک در دیواره های استخر وجکوزی می بایستی نصاب کاشی ،کارفرما و مهندس ناظر را در جریان قرار دهد تا اقدامات ضروری نسبت به برطرف نمودن ترک و مقاوم سازی استخر انجام شود. در صورتی که این ترک ها در این مرحله برطرف نگردند ممکن است این مسئله سبب بروز مشکل در آب بندی استخر گردد.

دانستنی های جالب از کاشی استخری

تست آب بندی استخر

قبل از اجرای کاشی کاری استخر ، می بایستی از آب بندی استخر مطمئن شد . بدین منظور پس از اینکه استخر و یا جکوزی توسط استاد کار و به وسیله مواد شیمیایی مخصوص آببند گردید ، می بایستی حدود ده روز صبر کرد تا مواد آب بند کننده به خوبی خشک شوند.

پس از طی این مدت اقدام به پر نمودن استخر می نماییم . بهتر است هنگام پر کردن آب استخر این پروسه به صورت مرحله به مرحله انجام شود تا در صورت وجود نشتی تشخیص محل بروز مشکل راحت تر باشد.در هر مرحله می بایستی آب حدود دو تا سه روز در کاسه استخر بماند و در صورت عدم نشتی آب مجددا آب را به استخر اضافه نماییم .

مراحل نصب کاشی استخری-آب بندی استخر

آب بندی استخر

پس از اینکه در چند مرحله اقدام به پر کردن آب استخر نمودیم و در هر مرحله از آب بندی استخر مطمین شدیم اقدام به کاشی کاری استخر می نماییم .

(لازم به ذکر است که کاهش مقدار کمی از ارتفاع آب هنگام تست آب بندی استخر طبیعی است. علت این موضوع تبخیر آب به خصوص در فصول گرم سال می باشد .) پس از تست آببندی استخر و جکوزی برای اطمینان در آببندی استخر بهتر است هنگام ساخت نرمه زیر سرامیک استخر از چسب آببندی به میزان نیم کیلوگرم در هر متر استفاده شود.


بیشتر بخوانید:

ساده،دقیق و رایگان متراژ کاشی و سرامیک را محاسبه کنید!


همچنین در زمان بندکشی درزهای سرامیک،بهتر است درمخلوط ملات بندکشی مقداری از چسب بند کشی استفاده شود این کار باعث آب بند شدن درزهای سرامیک و یکنواختی ملات بندکشی می گردد. البته لازم به ذکر است برخی از مواد بند کشی موجود در بازار خود خاصیت آبگریزی دارند.

هنگام آب بندی جکوزی بیشترین قسمتی که باید مورد توجه قرار گیرد دور جت های ورودی آب به جکوزی می باشد. بدین منظور بهتر است دور جت ها را مقداری خالی نموده و سپس با مخلوط آب و سیمان و چسب آب بند کننده و سلیس به خوبی دور جت ها را آببند کنیم.

نصب تابلوهای سرامیکی

تابلوهای سرامیکی که در کارگاه تولید می شوند از قطعاتی مانند پازل تشکیل شده اند.هر یک از این قطعات پازل دارای دو شماره می باشد که عدد اول بیانگر موقعیت ردیف آن قطعه و عدد دوم بیانگر ستون آن قطعه می باشد به عنوان مثال منظور از عدد ۱/۷ یعنی ردیف اول و ستون هفتم.

نصاب کاشی استخر می بایستی در نصب تابلو طبق شماره های مندرج در آن دقت کافی نماید زیرا در صورتی که حتی بکی از قطعات تابلوی سرامیکی به درستی در جای خود قرار نگیرد کل تابلوی سرامیکی دچار مشکل می شود و سبب بروز خسارت زیادی می گردد. لذا توصیه می شود برای نصب تابلوی سرامیکی حتما از فردی مجرب استفاده کنید.

نصب کاشی استخری و آب بندی استخر

سایر مراحل

زیر کار قبل از نصب کاشی استخری می بایستی با مخلوط رقیق آب و چسب مرطوب گردد . این امر سبب جذب شیره ملات و چسبندگی بیشتر بین سطح و کاشی می‌شود.

کاشی کار می بایستی از محل درست اسکیمر در جای خود مطمئن شود و اسکیمر را به صورتی نصب نماید تا لبه سرامیک بالا با لبه روی اسکیمر همسطح باشد.همچنین اطراف اسکیمر یکی از مواردی است که می بایست هنگام آب بندی استخر بیشتر مورد توجه قرار گیرد .این امر سبب می شود تا از نشتی آب از اطراف اسکیمر جلوگیری شود.

هنگام نصب کاشی استخری بر روی ملات می بایستی با ماله صاف به آرامی ضربه زده شود . این کار سبب صاف شدن سطح سرامیک و چسبندگی بیشتر ملات نرمه به پشت کاشی می شود .

هنگام ساخت پله برای پاشوره دقت لازم انجام شود تا هنگام نسب گریل به مشکل برنخوریم. هر گونه نا ترازی در این قسمت سبب می شود تا گریل به درستی در جای خود قرار نگیرد .

پیش از اجرای کاشی استخری درسقف سونا و هنگام رابیتس کاری بایستی دقت نمود که سقف سونای بخار شیب دار باشد. در صورتیکه سقف سونا تراز باشد قطرات آب که بر اثر تجمع بخار در سقف سونا ایجاد شده است پس از سقوط بر روی بدن افراد سبب اذیت آنها می شود.


بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای تمیز کردن کاشی استخری


روش نصب سرامیک استخر

در ادامه روش نصب سرامیک استخر را گام به گام به شما آموزش خواهیم داد. در واقع مطالب این قسمت مروری بر اطلاعات گفته شده در این مقاله است؛

  • برای این که بتوانید از ورود نخاله به مدار تصفیه، باید دریچه لوله‌های رفت و برگشتی استخر با درپوشی به‌طور موقت آن را ببندید. پس از اتمام پروسه کاشی کاری باید این درپوش‌ها را برداشت
  • دیوارهای استخر را باید به‌طور موشکافانه‌ای بررسی کنید تا هیچ شکافی به روی آن وجود نداشته باشد.
  • از آن جایی که کف استخر باید به‌طور مداوم با آب و انواع مواد شوینده تمیز شود، باید شیب کف آن را به‌دقت مورد بررسی قرار داد
  • قبل از آن که سرامیک استخر را نصب کنید، مرحله آب بندی باید به‌طور کامل اجرا شود. نصاب کاشی در این جای کار با مواد شیمیایی که در اختیار دارد سطح استخر را آب بندی می‌کند
  • در پایان باید ده روز صبر کنید تا مواد آب بندی خشک شده و با پر و خالی کردن مداوم استخر، از آب بندی آن اطمینان کامل حاصل کنید

خرید قسطی کاشی و سرامیک با شرایط عالی

جمع بندی

برای مشاهده و خرید انواع مدل‌های کاشی استخری سری به بازار مصالح دکوراتیو ساختمانی سرام پخش بزنید. همچنین درصورت داشتن هرگونه سوالی درباره خرید کاشی استخری و محصولات شیمیایی مورد نیاز آن برای آب بندی می‌توانید با کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments