پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع توالت فرنگی از نظر “ظاهر، مدل، مقاومت و استحکام و …”

انواع توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر “ظاهر، مدل، مقاومت و استحکام و …”

فهرست مطالب

یکی از لوازم بهداشتی ساختمانی که در خانه‌های مدرن امروزی بیشتر دیده می‌شود، توالت فرنگی است. این محصول مزایای زیادی دارد و برای بسیاری از افراد از جمله خانم‌های باردار، سالمندان و افرادی که دارای مشکلاتی در زانو، ستون فقرات و کمر هستند مناسب است. با جایگزین کردن توالت فرنگی به جای توالت ایرانی، جلوی بروز آسیب به قسمت‌های مختلف بدن را بگیرید و سلامت عمومی خود را حفظ کنید.
این محصول تنوع زیادی دارد و اگر قصد خرید آن را دارید، ممکن است کمی سردرگم شوید. ما سعی کردیم اطلاعاتی را که برای خرید این کالا نیاز دارید برایتان جمع‌آوری کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. در این مقاله با انواع توالت فرنگی از نظر ظاهر، دوام و استحکام و نوع درب آشنا خواهید شد.

معرفی انواع توالت فرنگی

انواع دستشویی فرنگی 

افرادی که از توالت فرنگی استفاده می‌کنند، به مهره‌های کمر و مفصل‌هایشان فشار وارد نمی‌شود و اسکلت بدن سالم‌تری خواهند داشت. امروزه با آموزش‌هایی که داده شده است، بیشتر افراد سعی می‌کنند در خانه خود این محصول را نصب کنند و استفاده از آن را به کودکان خود آموزش بدهند.
توالت فرنگی تنوع زیادی دارد و در زمان خرید، ممکن است شما را به دردسر بیندازد. شما می‌توانید باتوجه‌به میزان استفاده، محل نصب، متراژ و غیره مورد مناسبی را انتخاب کنید. بهتر است قبل از خرید با تنوع این محصول آشنایی داشته باشید تا بتوانید برحسب نیازتان خرید خوبی داشته باشید.
تفاوت عمده توالت فرنگی‌ها در ظاهر، استحکام و مقاومت، سایز و نوع درب است. در ادامه، هرکدام از این بخش‌ها را جداگانه بررسی خواهیم کرد.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

انواع توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر ظاهر

مواد اولیه برای تهیه توالت فرنگی، معمولا سرامیک با لعاب سفید رنگ است. بنابراین تنوع رنگی کمتری در این محصولات به چشم می‌خورد اما اگر شخصی بخواهد، می‌تواند رنگ مورد علاقه خود را سفارش دهد. هرچقدر کیفیت لعاب و رنگ آن بهتر باشد، زیبایی ظاهری این کالا نیز بیشتر خواهد بود. هرچقدر توالت سفیدتر باشد و رنگ آن کدر نباشد، زیباتر است. همچنین اگر روی سطح کار، برآمدگی و فرورفتگی دیده شود، شکل ظاهری و کیفیت آن را کمتر نشان می‌دهد.
ابعاد توالت فرنگی یکی از مواردی است که باید به آن توجه کنید. برای این منظور باید حتما ابعاد محل نصب را در نظر بگیرید تا بتوانید مدلی را انتخاب کنید که با دکوراسیون، فضای داخلی، سرویس بهداشتی و شیرآلات دستشویی تناسب داشته و فضای کافی برای قرار گرفتن پاها نیز وجود داشته باشد.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله جدیدترین مدل توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————

انواع توالت فرنگی از نظر ظاهری

مدلهای جدید توالت فرنگی

جدیدترین مدل توالت فرنگی

مدل توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر دوام و استحکام

از مهم‌ترین نکات برای استفاده از توالت فرنگی این است که این محصول باید توانایی تحمل وزن افراد را داشته باشد. بنابراین به این مورد توجه کنید که توالت‌های مستحکم و دارای لایه‌های ضخیم‌تر را انتخاب کنید. از ویژگی‌های توالت چند لایه می‌توان به سنگین‌تر بودن، ضخامت بالای لایه‌ها ‌و جنس مرغوب‌ آن‌ها اشاره کرد.

انوع توالت فرنگی از نظر نشیمن

 توالت فرنگی باید، نشیمن راحتی داشته باشد. این محصولات از لحاظ نشیمنگاه دارای ۳ دسته هستند. بیضی، نیمه بیضی و دایره‌ای.

ویژگی توالت با نشیمن بیضی

توالت فرنگی با نشیمن بیضی کاسه کشیده و بزرگی دارد. این نوع محصول، راحت‌ترین نوع برای استفاده افراد بوده و بهترین نشیمن را دارند. این مدل مناسب افرادی است که فضای کافی برای نصب فلاش تانک، توالت فرنگی و توالت ایرانی را در اختیار دارند.

ویژگی توالت با نشیمن نیمه بیضی

این نوع توالت فرنگی، کوچک‌تر از توالت‌های بیضی بزرگ است ولی با حفظ شکل بیضی خود، نیاز به فضای کمتری دارد. در نتیجه انتخاب خوبی برای فضاهای کوچک است.

ویژگی توالت با نشیمن دایره‌ای

کیفیت این مدل توالت‌ها کمتر از بقیه است و نشستن بر روی آن نیز کمی دشوار است؛ چراکه شخص مجبور به باز کردن بیش از حد پای خود می‌شود.

انواع توالت فرنگی از نظر نشیمن

انواع توالت فرنگی از نظر مدل

توالت فرنگی از نظر نوع درب به دو دسته یک تکه و دوتکه تقسیم می‌شود. نحوه نصب این محصول نیز باتوجه‌به نوع درب نشیمن و شکل ظاهری آن، در سه مدل یک تکه، دو تکه و وال هنگ یا دیواری انجام می‌شود. برای نصب هرکدام از این مدل‌ها به مهارت و تخصص کامل نیاز است. در این قسمت ویژگی‌های مربوط به هرکدام را بررسی خواهیم کرد.

توالت فرنگی یک تکه

قالب‌گیری این مدل از توالت‌ها به‌صورت یک تکه و یکپارچه انجام می‌شود. در این محصول همه قسمت‌ها پیوسته هستند و درز کمی در آن‌ها وجود دارد. بنابراین روند تمیز کردن و رعایت بهداشت نیز راحت‌تر انجام می‌شود. توالت فرنگی یک تکه پایه دارد و محل نصب آن روی زمین است.

توالت فرنگی یک تکه

توالت فرنگی دوتکه

در این مدل از توالت، مخزن و کاسه جدا از هم هستند و به‌صورت یکپارچه نیستند. بنابراین نصب دو تکه به‌صورت جداگانه انجام شده و سپس به هم متصل می‌شوند. نگهداری و نحوه تمیز کردن این مدل، یکی از معایب این توالت به‌حساب می‌آید؛ چراکه در محل اتصال مخزن و کاسه درزهایی وجود دارد که می‌تواند برای تجمع میکروب‌ها و آلودگی‌ها محل مناسبی باشد. بنابراین تمیز کردن و مراقبت از این محصول باید با دقت بیشتری صورت گیرد.
مدل‌های دوتکه دارای تنوع زیاد، طرح‌های مختلف و صرفه اقتصادی هستند. بنابراین به‌راحتی می‌توانید مدل مدنظرتان را بسته به شرایط و فضا خریداری کنید. اتصال این نوع توالت‌ها به زمین، به کمک پایه انجام می‌شود.

توالت فرنگی دو تکه

توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری، یکی از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین مدل‌های توالت فرنگی است. محل قرارگیری مخزن در این مدل، داخل دیوار بوده و تنها کاسه توالت فرنگی آن، بیرون از دیوار است. به‌همین‌دلیل می‌توان این مدل را برای فضاهای خیلی کوچک انتخاب کرد. نظافت و تمیزی راحت این محصول یکی از مزایای آن به‌حساب می‌آید. از مزایای دیگر آن می‌توان به کم بودن میزان سروصدا، قابلیت تنظیم ارتفاع و مصرف آب کمتر اشاره کرد.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله وال هنگ چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

————————————

توالت والهنگ

جدیدترین مدل والهنگ

مدل توالت فرنگی والهنگ

مدل توالت والهنگ

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله تفاوت والهنگ با توالت فرنگی را مطالعه کنید.

————————————

انواع توالت فرنگی از نظر مدل

انواع توالت فرنگی از نظر خود شور

با توجه به اینکه مسأله شستشو و طهارت برای ما ایرانی‌ها بسیار مهم است، انواع توالت فرنگی دارای خودشور یا بیده ساخته شده‌اند. سیستم خودشور یا بیده سیستمی است که در آن شستشو انجام می‌شود و در برخی از این سیستم‌ها خشک کن نیز وجود دارد.

سیستم خودشور یا بیده به دو دسته کلی تقسیم می‌شود که به شرح زیر هستند؛

سیستم خودشور برقی

این نوع سیستم‌های خود شور که به آن‌ها سیستم اتومات هم گفته می‌شود یک پنل کنترلی در کنار توالت فرنگی وال هنگ یا ساده دارند که می‌توانید با استفاده از کلید‌های روی این پنل، برخی ویژگی‌های مربوط به آب را کنترل کنید. تنظیمات این سیستم عبارت است از تنظیم میزان فشار آب، قطع و شروع آب پاشی و غیره.

سیستم خودشور مکانیکی

سیستم خودشور مکانیکی که آن را با نام بیده مکانیکی نیز می‌شناسند، به جای داشتن دسته خودکار فرمان دهنده، کنار توالت اهرم شیر آب نصب می‌شود و فرد با پیچاندن این اهرم، میزان فشار و پاشیدن آب را تنظیم خواهد کرد.

خرید آسان و اقساطی وال هنگ از بازار آنلاین سرام پخش

انواع توالت فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر دکمه فلاش

موضوع انواع توالت فرنگی از نظر دکمه فلاش وابسته به سیستم تخلیه توالت است که در ادامه به تشریح آن خواهیم پرداخت اما به صورت کلی می‌توان دسته‌بندی‌های زیر را برای انواع دکمه فلاش توالت‌های فرنگی در نظر گرفت.

سیستم تک دکمه‌ای

در صورتی‌که سیستم تخلیه به‌صورت تک زمانه باشد، با استفاده از این دکمه می‌توان عمل تخلیه آب را تنها به یک شکل انجام داد.

سیستم دو دکمه‌ای

سیستم‌های تخلیه دوزمانه فرآیند پیچیده‌تری دارند و به‌تبع آن به تعداد بیشتری دکمه فلش برای کنترل این فرایند نیاز است. همان‌طور که از نام سیستم دو دکمه پیداست، از طریق دو عدد دکمه فلاش می‌توان فرآیند تخلیه را به‌صورت دو زمانه و بسته به نیاز انتخاب کرد.

انواع توالت فرنگی از نظر سیستم تخلیه

سیستم‌های توالت فرنگی از نظر تخلیه به چهار دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه مختصر به توضیح آن‌ها می‌پردازیم. درصورتی که دنبال اطلاعات کامل‌تری از آن‌ها هستید، به مقاله انواع سیستم تخلیه توالت فرنگی در مجله سرام پخش مراجعه کنید.

۱. سیستم تخلیه واتر جت

در این سیستم آب از طریق کانال، به شوتینگ موجود در عمق کاسه به بیرون هدایت و تخلیه با فشار انجام خواهد شد.

سیستم تخلیه واترجت دستشویی فرنگی

۲. سیستم تخلیه توربو جت

سیستم تخلیه توربو جت نیز مانند واترجت از مکانیزمی به نام شوتینگ بهره می‌برد. در این نوع سیستم، علاوه‌بر سیستم شوتینگ موجود در کف، در بالای کاسه نیز دو عدد مکانیزم شوتینگ دیگر قرار گرفته است که عمل تخلیه را سریع‌تر و در مدت زمانی کمتر به انجام می‌رساند.

سیستم تخلیه توربوجت توالت فرنگی

۳. سیستم تخلیه ریزشی

در این شیوه آب از داخل یک مخزن به لبه‌های داخلی کاسه توالت فرنگی می‌رود. در ادامه از سوراخ‌های موجود در کاسه توالت فرنگی، به سمت پایین ریزش خواهد کرد.

سیستم تخلیه آبشاری

۴. سیستم تخلیه گردابی

در این سیستم تخلیه آب از درون مخزن توالت فرنگی به داخل بدنه نشیمنگاه توالت هدایت شده و از آن جا وارد کاسه توالت فرنگی خواهد شد.

سیستم تخلیه گردابی دستشویی فرنگی

انواع توالت فرنگی از نظر ابعاد

ابعاد توالت فرنگی موضوع بسیار مهمی است. معمولاً این محصول را با انواع ست سرویس بهداشتی هماهنگ می‌کنند و به‌همین‌واسطه هم از نظر ظاهری و هم از نظر کارایی ابعاد انواع توالت فرنگی بسیار مورد توجه است.
توالت‌های فرنگی از نظر ساختار به چهار دسته‌بندی تقسیم‌بندی می‌شوند که به شرح زیر هستند:
• یک تکه
• دو تکه
• وال هنگ
• بک تو وال

ابعاد توالت فرنگی یک تکه

توالت فرنگی یک تکه یکی از کاربردی‌ترین انواع توالت فرنگی است که معمولاً طولی بین ۵۳ تا ۷۸ سانتی‌متر دارد و عرض آن کمتر از ۵۰ سانتی‌متر است هم‌چنین ارتفاعی بین ۳۵ تا ۴۱ سانتی‌متر از زمین دارد و با عمق بین ۶۸ تا ۷۶ سانتی‌متر تعبیه می‌شود.

ابعاد توالت فرنگی دو تکه

در این نوع توالت فرنگی برخلاف مدل قبلی، مخزن و کاسه از هم جدا هستند. توالت فرنگی دو تکه معمولاً ارتفاعی نزدیک به ۶۶ تا ۸۲ سانتی‌متر دارد و سایر مشخصات و ابعاد این نوع توالت فرنگی نیز عموماً مانند حالت قبلی است.

ابعاد توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری از کاربردی‌ترین انواع توالت فرنگی است و همان‌طورکه از نامش پیداست روی دیوار قرار می‌گیرد. ارتفاع این نوع توالت‌های فرنگی از زمین چیزی بین ۳۳ تا ۴۸ سانتی‌متر است که سایر مشخصه‌های ابعادی آن نیز مانند دو مورد قبل با تفاوت‌های جزئی همراه هستند.

ابعاد توالت فرنگی بک تو وال

توالت‌های فرنگی بک تو وال روی زمین قرار می‌گیرند اما پشت آن‌ها به‌صورت کامل به دیوار متصل شده و مخزن تانک‌ آن‌ها نیز درون دیوار تعبیه می‌شود. معمولاً این نوع توالت‌های فرنگی ارتفاع بیشتری نسبت به انواع توالت فرنگی معرفی شده تا به اینجا دارند.

انواع توالت فرنگی از نظر ابعاد

کلام آخر
یکی از لوازم و تجهیزات امروزی، توالت فرنگی است که در بیشتر خانه‌ها جایگزین توالت ایرانی شده است و در سرویس بهداشتی قرار می‌گیرد. این محصول در ابعاد، اندازه و طراحی آن تنوع بسیار زیادی دارد و همین امر سبب شده تا افراد موقع خرید، دچار سردرگمی شوند.

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع توالت فرنگی آشنا کنیم و ویژگی‌های مختلف از جمله نوع درب، استحکام و ظاهر آن را بررسی کنیم. همان‌طور که گفته شد شستشوی توالت یک تکه راحت‌تر است. اگر هم فضای کمی برای نصب این توالت دارید، توالت‌هایی که داخل دیوار نصب می‌شوند، انتخاب خوبی هستند.

شما می‌توانید باتوجه‌به دکوراسیون و فضای سرویس بهداشتی و حمام، شکل و اندازه توالت را در نظر بگیرید. امیدواریم که از این مقاله استفاده لازم را برده باشید. اگر برای خرید توالت فرنگی نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، در بخش نظرات، سوالات خود را با ما در میان بگذارید. شما همچنین می‌توانید انواع توالت فرنگی را از سایت سرام پخش به‌صورت اقساطی و با شرایطی ویژه خریداری کنید.

سوالات متداول…

توالت فرنگی‌ها دارای ۳ دسته هستند؛ بیضی، نیمه بیضی و دایره‌ای

توالت فرنگی از نظر نوع درب به دو دسته یک تکه و دوتکه تقسیم می‌شود.

توالت فرنگی یک تکه درز ندارد و به همین دلیل راحت‌تر تمیز می‌شود.

توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری

هرچقدر محصول سنگین‌تر، لایه‌های آن ضخیم‌تر و جنس آن مرغوب‌تر باشد.

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
10 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments