پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

وال هنگ چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب توالت وال هنگ

وال هنگ چیست؟

وال هنگ چیست؟ آشنایی با مزایا و معایب توالت وال هنگ

فهرست مطالب

آیا شما هم قصد دارید خانه خود را بازسازی کنید، ولی هیچ‌ ایده‌ای برای انتخاب توالت منزل خود را ندارید؟ خانه‌ای با متراژ پایین دارید و نمی‌دانید بهترین ‌مدل برای خرید توالت چیست؟ برای پاسخگویی به این نیازها، طراحان، توالت‌های وال هنگ را برای فضای خانه‌هایی کوچک پیشنهاد می‌دهند .در این مطلب قصد داریم شما را با توالت والهنگ آشنا کنیم و مزایا و معایب این نوع توالت فرنگی را به طور کامل بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله از مجله سرام پخش همراه ما باشید.

وال هنگ چیست؟ 

وال هنگ که عده‌ای آن را با نام توالت دیواری یا توالت توکار نیز می‌شناسند، نوعی توالت فرنگی است که در اندازه و ابعادی کوچک‌تر نسبت به سایر توالت‌ها ساخته و درون دیوار نصب می‌شود و همچنین تمامی اجزاء مرتبط با آن درون دیوار کار گذاشته می شود. امروزه استفاده از وال هنگ در خانه‌های با فضای کوچک بسیار دیده می‌شود. 

والهنگ یا توالت دیواری چیست؟

مزایای استفاده از وال هنگ

نصب توالت فرنگی وال هنگ از مزایای زیادی برخوردار است که همین باعث شده روز به روز پر کاربرد‌تر شود. مزایای آن شامل موارد زیر هستند:

۱) استحکام و مقاومت بالا

تکیه گاه توالت‌های معمولی، یک پایه هستند که چندان مقاومت بالایی ندارد اما برای توالت‌های وال هنگ از کل دیوار به عنوان تکیه گاه استفاده می‌شود.

۲) تولید صدای کم‌تر

توالت‌های فرنگی توکار از مزیت کاهش صدا برخوردار هستند. قرار‌گیری لوله‌های آب و فلاش تانک درون دیوار، می‌تواند صدای کم‌تری برای عبور آب تولید کند.

۳) مصرف کم آب

استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این توالت‌های وال هنگ، باعث شده مصرف آب تا ۳۰% کاهش پیدا کند. شیر آب و سیفون به کار رفته در آن‌ها نیز از عوامل موثر در این صرفه جویی هستند.

۴) جای‌گیری در فضایی کوچک

در نظر بگیرید در محیطی کوچک، یک نوع توالت فرنگی معمولی و یک نوع وال هنگ داریم. در نوع اول، تمامی تجهیزات نصب شده، کاسه توالت و پایه آن فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. ولی در توالت فرنگی وال هنگ، تنها بخش قابل مشاهده، کاسه توالت است و تجهیزات دیگر آن به‌صورت توکار نصب شده‌اند.

خرید آسان و اقساطی توالت فرنگی وال هنگ از بازار آنلاین سرام پخش

۵) قابلیت تنظیم ارتفاع

در نوع معمولی توالت فرنگی امکان تنظیم ارتفاع وجود ندارد. با نصب توالت وال هنگ، با توجه به محل قرار‌گیری شیرآلات توالت، روشویی رو کابینتی یا با پایه و غیره میزان ارتفاع توالت را در سرویس بهداشتی تنظیم کنید.

۶) سهولت در نظافت

عدم وجود پایه و دیگر تجهیزات توالت وال هنگ باعث شده نظافت آن نیز بسیار ساده باشد. بنابراین دیگر نیازی نیست مانند توالت‌های فرنگی معمولی، تمامی تجهیزات و پایه آن را تمیز کنید.

۷) مدیریت بهتر فضا‌های کوچک‌تر

با استفاده از نصب تجهیزات توالت وال هنگ به صورت توکار، می‌توانید فضایی بهینه بسازید. در این صورت دیگر نیازی نیست شیرآلات، روشویی با پایه و غیره را با فاصله‌ای کم در سرویس بهداشتی نصب کنید.

۸) زیبایی چند برابری در سرویس بهداشتی

به‌دلیل به کار‌گیری تمامی لوله کشی‌ها در دیوار، می‌توانید زیبایی محیط خود را چند برابر کنید. همچنین عدم اتصال توالت با زمین، باعث می‌شود در نگاه اول متفاوت‌تر از توالت زمینی یا توالت فرنگی معمولی به نظر برسد.

۹) توالتی کاملا بهداشتی با طراحی Rimless

طراحی ریملس این توالت‌ها به گونه‌ای است که کاسه توالت لبه ندارد و آب با تخلیه کاملا یکنواخت خود باعث می‌شود به همه سطح برسد. بنابراین هیچگونه جرم یا لکه‌ای باقی نمی‌گذارد.

مزایای وال هنگ

معایب استفاده از وال هنگ

البته استفاده از این توالت‌های وال هنگ معایبی نیز دارد. در نظر داشته باشید که کم‌تر بودن معایب نسبت به مزایای آن، باعث می‌شود کاربرد بیش‌تری داشته باشد و در محیط‌های مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

۱) داشتن مراحل دشوار برای نصب

نصب تجهیزات دیواری نیاز به یک متخصص دارد که در مورد توالت‌های وال هنگ نیز الزامی است. قرار‌گیری لوله کشی‌ها و موارد نصب درون دیوار، باعث می‌شود که برای نصب و تعمیر آن نیاز به یک فرد متخصص داشته باشید.

۲) تعمیرات هزینه دار

مشکلات رایج در توالت وال هنگ یا تجهیزات آن مانند گرفتگی لوله‌ها به شیوه‌ای عادی انجام می‌شود ولی برای تعمیر تجهیزاتی که درون دیوار جای گرفته‌اند؛ باید دیوار در ناحیه مورد نظر تخریب شود و با انجام تعمیرات، مجددا بازسازی انجام شود.

خرید آسان و اقساطی توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

۳) نیاز به فضای کافی دیوار

در نصب شیرآلات این مدل توالت فرنگی که درون دیوار انجام می‌شود، فضای کم‌تری نیاز خواهید داشت. ولی برای نصب این تجهیزات درون دیوار باید به ابعاد بزرگی که برای نصب تجهیزاتی مانند سیفون نیاز است، توجه داشته باشید. بنابراین اگر در سرویس بهداشتی منزل خود، دیوار‌هایی نازک و کم قطر دارید بهتر است از توالت فرنگی وال هنگ استفاده نکنید.

۴) هزینه بیش‌تر

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای خرید، قیمت محصول مورد نظر است. تجهیزات مورد نیاز وال هنگ، نسبت به توالت معمولی قیمت بالا‌تری دارند. همچنین برای نصب و تعویض این سرویس‌ها به فرد متخصص و هزینه بیش‌تری نیاز خواهید داشت.

معایب وال هنگ چیست

سخن پایانی
در دنیای امروز، طراحان به دنبال مدرن‌سازی دکوراسیون و استفاده از تجهیزاتی با اشغال فضایی کم‌تر هستند. بنابراین در صورتی که قصد خرید لوازم سرویس بهداشتی خود را دارید، بهتر است توالت فرنگی وال هنگ بخرید. در این مطلب تمامی مزایا و معایب این نوع توالت‌های فرنگی مورد بررسی قرار گرفت که نشان می‌دهد استفاده از آن با مزایای خوبی همراه است. همچنین می‌توانید انواع توالت‌های وال هنگ را در محصولات سرام پخش مشاهده کنید، سفارش دهید و از مزایای خرید آن مثل خرید اقساطی بهره‌مند شوید.

سوالات متداول…

از آنجایی که کل دیوار به‌عنوان تکیه گاه توالت‌های وال هنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد از مقاومت بالایی در برابر ضربه و تکانش برخوردار است.

غیر از قرار‌گیری تجهیزات آن در دیوار و نصب به صورت توکار، اگر توالت‌های وال هنگ توسط فردی غیر متخصص نصب شود گارانتی محصول از طرف شرکت باطل می‌شود.

خیر؛ قابلیت تنظیم ارتفاع در آن باعث شده کودکان، سالمندان و حتی معلولین نیز بتوانند به‌راحتی از آن استفاده کنند.

بدون در نظر‌گیری نصب تجهیزات توکار، میانگین زمان نصب این توالت‌ها ۲ ساعت محاسبه شده است. همچنین طبق برآورد‌ها به ۳ ساعت زمان برای تعمیر آن نیاز خواهید داشت که این مدت زمان بدون در نظر‌گیری نصب تجهیزات توکار برآورد شده است.

شما با خرید از سرام پخش می‌توانید از مزایای خرید اقساطی برخوردار شوید. همچنین حواستان باشد که از جشنواره‌های فروش ویژه وبسایت سرام پخش جا نمانید.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۳

اشتراک در
اطلاع از
guest
13 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments