پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

روش‌های جذب و ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری و آنلاین

مجله کاشی و سرامیک سرام پخش در قسمت قبلی روش های جذب و ایجاد اعتماد در مشتری بصورت حضوری را بیان کرد ،  در این بخش جذب ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین را شرح خواهیم داد.

متاسفانه بسیاری از مشتریان به دلیل عملکردهای غیراخلاقی و ناخوشایند در صنایع مختلف، اعتماد خود را در حوزه‌های مختلف از دست داده‌اند.بنابراین ایجاد اعتماد در مشتری اهمیت بسیاری دارد و در انجام فروش، تاثیرگذار خواهد بود. چیزی که در این مطلب دنبال می‌کنیم؛ آن است که چطور باید به ایجاد اعتماد در مشتری به صورت حضوری و آنلاین کمک کنیم و از این طریق به فروش بیشتری در حاشیه امن دست یابیم؟

ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

جذب و ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

۱. شفاف باشید

هیچ چیز ناامیدکننده‌تر از این نیست که وقتی برای یک محصول هزینه‌ای صرف می‌کنید، دریابید که هر بار با ارائه یک به روزرسانی، لازم است که هزینه مجددی پرداخت کنید. هنگامی که مشتریان از طریق وب سایت شما چیزی را خریداری می‌کنند، مایل هستند که در خصوص هزینه‌های بعدی آن نیز شفاف‌سازی شود. بنابراین لازم است که از پیش شفاف‌سازی‌های لازم را انجام داده و مشتریان را به طور کامل در جریان بگذارید.

۲. در رفع مشکلات پاسخگو باشید

هیچ کس کامل نیست، اما اهمیت دارد که در صورت بروز مشکلات، خدمات پشتیبانی و رفع مشکلات را در کیفیت مطلوب انجام دهید. در صورتی که خدمات پس از فروش را با هزینه‌های سنگینی همراه سازید، به حتم مشتری‌های شما ناراضی خواهند بود. آن‌ها شروع به بدگویی از شما در شبکه‌های اجتماعی کرده و به صورت اعتبار خود را از دست می‌دهید. اطمینان حاصل کنید که به سرعت به مشکلات مطرح شده از سوی مشتریان، پاسخ داده و نسبت به رفع آن‌ها اقدام کنید.

۳. اعتبار خود را اثبات کنید

شما می‌توانید یک صفحه در وب سایت خود ایجاد کرده و در آن نظریات مشتریان را قرار دهید. به این صورت سایر مشتری‌های تازه وارد می‌توانند از بازخورد محصول یا خدمات شما نزد سایر مشتریان آگاه شده و به این شکل اعتمادسازی بیشتری اتفاق بیفتد.
حتی شاید بتوانید کمی در مورد خود اغراق کرده و به تعریف و تجمید از کالا یا خدمات ارائه شده، بپردازید. کلمات معجزه می‌کنند! این را فراموش نکرده و از معجزه کلمات در جذب مشتری‌های خود بهره‌مند شوید.

برخی از شرکت‌ها در این خصوص جعل کرده و با اکانت‌های جعلی به تعریف و تمجید از برند خود می‌پردازند. برای جلوگیری از چنین تصوری عالی است اگر بتوانید نام و تصویر کامل مشتری را ثبت کرده و به نمایش بگذارید.

۴. تلاش‌های بازاریابی را شخصی‌سازی کنید

بهتر است به جای راه انداختن یک تیم بزرگ تبلیغاتی، از ابزار مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM استفاده کنید. به این شکل می‌توانید تبلیغات و پیام رسانی‌های خود را از طریق ایمیل، ارسال پیام کوتاه یا تماس‌های تلفنی سامان دهی نمایید. باور داشته باشید که این شکل از تبلیغات به مراتب تاثیرگذارتر خواهد بود و کنترل آن نیز برای خود شما، هدفمندتر صورت می‌پذیرد. به تماس‌های دریافتی (از هر طریقی که باشند) نیز به سرعت پاسخ داده و هرگز مشتریان خود را معطل و سرگردان نسازید. اگر آن‌ها سوالی دارند، باید به موقع و بلافاصله به آن پاسخ داده شود.

۵. همیشه بیش از آن چه تعهد داده‌اید، تحویل بدهید

بهترین راه برای تعجب مشتریان، البته در جهت مثبت، آن است که تحویل خود را بیش از تعهد انجام دهید. بسته به شغل شما، این می‌تواند به معنای ارائه خدمات اضافه در هر شکلی، در قیاس با آن چه قبل‌تر تعهد کرده‌اید باشد. این یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌توانید به کمک آن، اعتماد مشتری خود را به دست آورده و آن را حفظ نمایید. زمانی که تحویلی بیش از تعهد قبلی دارید، مشتری اطمینان پیدا می‌کند که شما قادر به ایفای وظایف خود در قبال وی بوده و ظرفیت انجام بالاتر آن را نیز دارید. به این صورت وی در سفارش‌های بعدی، بدون تردید پیش خواهد آمد و این به سودآوری شما کمک می‌کند.

ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

۶. برای ایجاد اعتماد در مشتری باید از اینفلوئنسرها استفاده نمایید

امروزه دنیای تاثیرگذاری اینفلوئنسرها، بسیار گسترده است. به افراد تاثیرگذار در جامعه خود، لینک ایجاد کرده و از طریق آن‌ها مشتریان بازار هدف خود را تحت تاثیر و نفوذ قرار دهید. هرگز قدرت تاثیرگذاری اینفلوئنسرها در جذب اعتماد مشتری‌ها را دست کم نگیرید. حتی شاید بتوانید با کمک به یک تیم ورزشی محلی و دریافت یادداشت تشکر مربی آن و ثبت آن در وب سایت خود، به ایجاد اعتماد مشتریان کمک کنید. این پیام‌ها از بزرگترین ابزار تبلیغاتی هستند که تاثیرگذاری آن‌ها طولانی‌تر بوده و به شکلی عمیقیتر در قلب مشتریان نفوذ خواهد کرد.

با در نظر گرفتن گسترش شبکه‌های اجتماعی، از بهترین روش‌های اعتمادسازی بین مشتریان بازار هدف، استفاده و بهره برداری از این ابزار دنیای آنلاین است.

ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

۷. صفحه «درباره ما» ایجاد کنید

صفحه درباره ما یا همان About Us، همیشه از خواندنی‌ترین صفحات یک وب سایت است. این به مشتریان شما می‌گوید که با چه شرکتی روبرو هستند و تا چه اندازه می‌توانند به آن و سوابق قبلی‌اش، اعتماد کنند. متاسفانه بسیاری از این مشاغل از صفحه درباره ما، به عنوان صفحه فروش استفاده می‌کنند. اما عاقلانه‌تر است که در این خصوص رویکردی شخصی‌تر داشته باشید. به مشتریان اجازه دهید که تیم کاری شما را بدون تبلیغات فروش، کاملا تخصصی دیده و اطلاعات مورد نیاز خود را از آن به دست بیاورند. در این صفحه در خصوص شروع کار، دلایل شروع، سوابق و چشم اندازهای آینده خود صحبت کنید. به این صورت مشتریان نیز دیدگاه درستی نسبت به شما و کسب و کارتان پیدا کرده و دلایل خوبی برای اعتماد کردن خواهند داشت.

 

سخن پایانی

برای موفقیت در هر تجارتی باید مشتریان خواهان کالا و یا خدمت ارائه شده توسط آن کسب و کار وجود داشته باشد و اعتماد آنها به فروشگاه جلب گردد. این امر در فروشگاه‎های اینترنتی اهمیت زیادتری پیدا می‎کند، چرا که مشتریان هنگام خرید از فروشگاه اینترنتی به دلیل ندیدن فروشنده و محصولات، صحبت نکردن با او، قابل لمس نبودن اجناس، عدم امکان تست محصولات و … احساس آسیب پذیری زیادی می‎کنند. پس یکی از معضلات فروشگاه‎های اینترنتی جلب اعتماد کاربرانی است که وارد سایت می‎شوند تا بتوان آنها را به مشتریان اجناس خود تبدیل کرد.شما از چه روش‌هایی برای ایجاد اعتماد در مشتری استفاده می‌کنید؟ پیش از این چگونه توانسته‌اید دایره مشتریان خود را گسترش داده و اعتماد آن‌ها را حفظ نمایید. ایده‌های خود در مسیر افزایش اعتبار سازمانی و افزایش اعتماد مشتریان را در بخش پیام‌ها با ما و سایر خوانندگان در میان بگذارید.

 

با سرام پخش همراه باشید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments