پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش۴)

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش4)

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش۴)

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش چهارم)

با گسترش روز افزون اینترنت در امور مختلف زندگی، تحقیقات زیادی برای حمایت از ترغیب مصرف کنندگان به خرید در محیط دیجیتال صورت پذیرفته است. با توجه به ویژگی های محیط دیجیتال و خصوصیات رفتاری مصرف کنندگان به منظور تسهیل فرایند خرید مصرف کنندگان، می بایست دلایلی که موجب بی اعتمادی مصرف کنندگان و یا طراحی ضعیف سایت ها و در نتیجه عدم خرید مصرف کنندگان در محیط دیجیتال می شود، بررسی و رفع کرد.

با تکیه بر ویژگی های چالش پذیری، تجزیه پذیری بدون وقفه، امکان دریافت بازخورد در زمان و برقراری تعامل سیستم و ایجاد تصاویر ذهنی در محیط دیجیتال، می توان ساختار ذهنی مصرف کنندگان را بسوی خرید در اینترنت معطوف و فرایند تصمیم گیری خرید آنها را هدایت نمود.

جهت آموزش افزایش مهارت مصرف کنندگان در خصوص نحوه استفاده از وب سایت می توان از روشهایی مانند ارائه بروشورهای آموزشی که شامل مراحل قدم به قدم استفاده از خدمات استفاده کرد.

 

شناخت رفتار مصرف کننده رمز توسعه صنعتی در کشورهای در حال توسعه است.

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش4)

تا زمانی که رفتار مصرف کننده شناخته نشود نمی توان یک ارتباط منطقی و سیستماتیک میان صنعت و مصرف کننده ایجاد کنیم و سازمان ها و شرکت هایی موفق تر هستند که اهداف، روشها و ساختار خود را بر اساس شناخت هر چه بیشتر مشتریان و مصرف کنندگان تنظیم کنند.

در این میان محیط دیجیتال برای بسیاری از مصرف کنندگان چالش انگیز است و مصرف کنندگان جستجو در آن را به عنوان تجربه مهارتی در نظر می گیرند. در این محیط مصرف کنندگان جستجوی بدون وقفه را تجربه می نمایند و علاوه بر این در برابر هر عمل، بازخورد را بلافاصله از محیط دریافت می دارند که باعث پویاترشدن جریان جستجو می شود.

 

آگاهی نسبت به سایت عبارتست از ادراک مشتریان از فروشگاه اینترنتی.

این ادراک بر اطلاعات خارجی مانند تبلیغات مبتنی است. هرچه آگاهی نسبت به سایت بیشتر باشد مزیت رابطه ای بالاتر خواهد بود . بنابراین مزیت رابطه ای نماینگر ادراک روانی مشتری از فروشگاه اینترنتی است.

خرید اینترنتی و انجام آن تا حد زیادی به ارتباطات مصرف کننده و چگونگی تعامل افراد با کامپیوتر بستگی دارد. به علاوه، ویژگی هایی نظیر ارائه اطلاعات، راهنمایی و هدایت و انجام سفارش ها در یک وسیله خرید دوسویه و تعاملی به عنوان عامل مهمی در ایجاد اعتماد به تجارت الکترونیک نسبت به فروش سنتی در نظر گرفته شده است. در پژوهش های تجارت الکترونیک، تحقیقات متعددی درمورد خرید اینترنتی و ارزیابی مصرف کننده وجود دارد که بعضی از بررسی ها وجود یک اعتبار تجربی بین عوامل مؤثر بروی خرید و رفتار خرید اینترنتی را توجیه می کند.

اما تحقیقات جدید، سبک پردازش اطلاعات توسط مشتریان، الگوهای خرید، اولویت های مشتریان، و زمینه های مرتبط برای ایجاد جذابیت بیشتر، برای استفاده کنندگان از فروشگاه های اینترنتی را موردتوجه قرار داده اند.

 

مهمترین اصل موفقیت در فروش آنلاین (بخش4)

 

محققان بازاریابی معتقدند که در ورای هر عمل خرید یک فرایند مهم تصمیم گیری نهفته است که باید بررسی شود. مراحلی که خریدار طی می کند تا تصمیم بگیرد که چه نوع محصولاتی را خریداری کند را فرایند تصمیم گیری خرید گویند. به لحاظ سنتی محققان مسائل مصرف کننده به این نتیجه رسیده اند که رفتار خرید یک کالا یا خدمت پس از شکل گیری باورها و نگرش ها سرمی زند.

نگرش هرچه مثبت تر باشد احتمال وقوع رفتار خرید در آینده بیشتر و بیشتر خواهد بود. یکی از راه های ایجاد نگرش مثبت در مشتریان که با آن می توان احساسات مثبت را شکل داد مواجهه مکرر با یک محرک است. در شرایط یکسان و معمولی شوق فرد فقط به خاطر اینکه بارها و بارها چیزی را مشاهده می کند افزایش می یابد، پس برای فروش محصولات از طریق اینترنت می توانیم از طریق تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات دهان به دهان مشتریان را با پدیده خرید اینترنتی به طور مکرر مواجه و آشنا سازیم.

راه کار دیگر برای جلب اعتماد مشتریان استفاده از روابط عمومی به منظور ترویج شیوه خرید اینترنتی و ارائه اخبار مربوط به آن ،نزد افکار و رسانه های عمومی، است.

 

این سری از مطالب تحت از مقاله ای تحت عنوان ” بررسی عوامل موثر بر رفتار مصرف کننده آنلاین” نوشته دکتر داریوش فرید، مهدی نقدیان حمید رضا شکری زاده، آزیتاالسادات مذنب امام زاده، برداشت شده است.

 


جهت مطالعه دیگر بخش های این مقاله به لینک های زیر مراجعه کنید:

[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۱/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=”(بخش اول)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]
[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۲/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=”(بخش دوم)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]
[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۳/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=”(بخش سوم)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]
[flm_button link_address=”/mag/مهمترین-اصل-موفقیت-فروش-آنلاین۴/” link_target=”_blank” icon_placement=”Right” button_text=” (بخش چهارم)” button_size=”SM” button_color=”Black” button_hover=”HoverF-Blue”  rounded_corners=”3″ animate_icon=”Flip-LR” icon=”fa-arrow-circle-right”]

تهیه و تنظیم توسط تیم تولید محتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments