پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

خانه ات را از نو بچین !

خانه-ات-رو-از-نو-بچین

خانه ات را از نو بچین !

خانه ات را از نو بچین  | بهار تا پشت پنجره رسیده است و منتظر خوش آمد گویی اهالی خانه است. خصلت بهار نو شدن و تازگی است و این تازگی را می توان با تغییراتی کوچک ولی اساسی در طراحی داخلی خانه به اجرا گذاشت.

اگر ترجیح می دهید که همان دکوراسیون قبلی خودتان را داشته باشید، نگران نباشید. در این مطلب یاد می گیریم چطور با تغییر چند مورد در فضای داخلی خانه‌تان، به پیشواز بهار و نو شدن بروید.

پای گل‌ها را به خانه باز کنید

خانه ات را از نو بچین | آرامش، انرژی و حس خوبی که گل ها به خانه می دهند، روح تان را نوازش می کند. تصور کنید صبح که از خواب بیدار می شوید، چشمان تان با باغ خانگی تان یا گل و گلدان های گوشه پنجره، نوازش می شود و حس خوب زندگی را با رشد گیاهان و شکوفه هایشان در فصل بهار احساس می کنید.

پس تا دیر نشده فکری به حال گلدان هایی کنید که در گوشه بالکن خاک می خورند. معجزه گلدان ها را برای سرسبز کردن بالکن و ایجاد یک باغ خانگی کوچک و پر از حس مثبت دست کم نگیرید.سرام پخش به شما پیشنهاد می دهد مقاله زیبایی خانه با چیدمان گیاهان را مطالعه کنید.

خانه-ات-رو-از-نو-بچین

رنگ دیوارها را نو کنید

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون را دست کم نگیرید. یک تغییر رنگ کوچک می‌تواند در فضای اطراف تان غوغا به پا کند. این کار را به سادگی می‌ توانید با کاغذهای دیواری خوش رنگ و نگار امتحان کنید.

مهم نیست پشت دیوار ها چه خط و نگاری باقی مانده یا چه تعداد جای میخ، ظاهر آن را آشفته کرده است. یکی از مطمئن تری کارهایی که می توانید برای زیباتر کردن خانه انجام دهید، تغیر رنگ دیوارها است.

یک تغییر رنگ جذاب می تواند ساده ترین کاری باشد که چشمان تان را لایق دیدن زیباترین دکوراسیون می کند. حتی اگر قصد تغییر رنگ اسباب و اثاثیه های خانه را داشته باشید می توانید با تغییر رنگ اتاق بچه ها آغاز کنید.

بعضی از وسایل قدیمی خانه را رنگ کنید.

در سبک زندگی به سبک مینیمالیست ‌ها از ناکارآمدترین وسایل مثل بطری خالی یا شیشه‌ های غیرقابل استفاده با استفاده از رنگ کردن و کمی خلاقیت می‌توانید وسایل و دکوراسیونی بچینید که هرکسی وارد خانه تان شد، دلش برای سبک زندگی و وسایل خانه تان بلرزد.

اگر وسایل خانه، مبل، میز یا کمدها رنگ شان رفته یا دل تان را زده می توانید یک سطل از رنگ مورد علاقه تان را بردارید و دل به دریا بزنید و شروع به رنگ کردن کنید. به همان رنگی که مدنظرتان است، آن ها را از نو بسازید.

خانه-ات-رو-از-نو-بچین

از سرویس بهداشتی غافل نشوید.

نگاهی به کاشی ها و شیرآلات بیندازید. اگر لازم است آن ها را عوض کنید. در صورتی که اثرات رسوب آب روی آن باقی مانده می توانید با اسپری شیرآلات، آن ها را مثل روز اولش برق بیندازید.

فضای سرویس بهداشتی را با شمع ها یا گلدان های کوچک مصنوعی، خوشبو کننده های تزئینی و زیبا تغییر دهید. شاید لازم باشد یک قاب زیبا و شیک برای آیینه باکس دستشویی تهیه کنید تا با دیدن خودتان در آیینه حس بهتری داشته باشید.

خانه-ات-رو-از-نو-بچین

نگاهی به وسایل خانه بیندازید.

شاید لازم باشد کمی دور و اطراف‌ تان را خلوت کنید و فضای بیشتری را به جای این فضای دست و پاگیر برای خودتان خلق کنید. اگر وسیله‌ ای بلا استفاده مانده یا فضای اضافی گرفته، فکری به حالش بکنید.

یا آن را ببخشید و یا در سایت‌ های فروش لوازم دست دوم آن ها را بفروشید. ذهن تان را با یک محیط شلوغ؛ شلوغ تر نکنید. هر چه فضا آزادتر و خلوت تر باشد، خودتان هم ارامش بیشتری دارید.

از خانه خسته شدید؟ چیدمان را تغییر دهید.

با توجه به شرایط خانه و لوازمی که دارید می توانید از عکس های مختلف دکوراسیون خانه ایده بگیرید و با تغییرات محسوس یا جابه جایی های مبل و میز، فضای خانه را دل بازتر کنید.

چند قانون را برای قرار دادن وسایل بزرگ و اصلی مثل مبل ها به خاطر داشته باشید. آن ها را که رعایت کنید، می توانید بهترین چیدمان را برای خانه تان خلق کنید. این کار را با تغییر جای مبلمان ها و میز ناهارخوری شروع کنید.

یک نورپردازی حرفه ای خلق کنید.

یکی از نکات اصلی برای داشتن آرامش و حس خوب در خانه، نورپردازی و چراغ هایی است که در خانه استفاده می کنید. می توانید با هزینه بسیار کم  و هوشمند، حال و هوای اتاق را عوض کنید.

این کار را می توانید با ریسه های تزئینی به دیوار یا اطراف قاب عکس هایتان امتحان کنید. استفاده از شیشه های رنگی، لوسترهای رنگی یا آیینه ها در گوشه و کنار خانه می تواند علاوه بر حس گرمی که به فضا می دهد، باعث بزرگ‌تر دیده شدن خانه هم شود.

خانه-ات-رو-از-نو-بچین

نگاهی به کف پوش ها بیندازید.

نیازی نیست حتماً خانه را به طور کلی تغییر دهید و یا یک ساخت و ساز اساسی کنید تا بتوانید کف خانه را به آن شکلی که می خواهید تبدیل کنید. اول از همه سری به سایت کاشی و سرامیک سرام پخش بزنید و از نمونه های کاشی و سرامیک ایده بگیرید و سپس هر طرحی که به خانه تان می‌آمد، استفاده کنید.

این کار را می‌توانید با برچسب های پلاستیکی هم انجام دهید. این نوع برچسب ها که در طرح های مختلفی هستند، به راحتی به کف خانه چسبیده و یک گزینه ارزان و عالی برای تغییر خانه و البته روحیه خودتان است.

خانه-ات-رو-از-نو-بچین

برای داشتن یک فضای آرامش بخشی که حال تان در آن خوب باشد و حس خوبی از محیط بگیرید، لزوماً نیازی به پرداخت هزینه های سنگین یا خرید مجدد وسایل نیست. خیلی راحت با چند ریزه کاری کوچک می توانید فضا را دوباره زنده کنید و به استقبال بهار بروید. در آخر یک نفس عمیق بکشید. شما هم بوی بهار را احساس می کنید؟

• در صورتی که این مقاله برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments