پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

استفاده از کاشی مناسب صفحات پشت شیرآب

کاشی-برای-پوشش-کامل-صفحات-پشت-شیرآب

استفاده از کاشی مناسب صفحات پشت شیرآب

کاشی های سرامیکی علاوه بر طرح های چشمگیری که دارند، به راحتی تمیز می شوند و این ویژگی در هر آشپزخانه مورد نیاز است. در گذشته آشپزخانه جایگاه خیلی مهمی در زندگی ما نداشت اما اکنون که وقت بیشتری را در خانه می گذرانیم، اهمیت بیشتری یافته است.

چه بخواهیم در آن وعده های غذایی دوره قرنطینه را آماده کنیم یا ضیافت شام ترتیب دهیم، این فضا اهمیت پیدا کرده و برای آسودن در آن و کاستن از پیچیدگی های زندگی روزمره نیاز داریم آن را به مکانی کارآمد تبدیل کنیم.

انتخاب صحیح صفحات پشت شیر آب

یکی از کارهایی که می توان انجام داد، استفاده از صفحه پشت شیر آب است. این صفحات شامل نوار پوشاننده ای است که محوطه واقع در پشت لگن ظرفشویی سینک  بین دیوار کانتر و کابینت های ردیف بالا را محافظت می کند. کلمه splash به معنی ترشح یا خیس کردن، به ترشح آب یا روغن اشاره دارد که معمولا در این قسمت از آشپزخانه اتفاق می افتد چون محوطه ای مرطوب می باشد.

کاشی-برای-پوشش-کامل-صفحات-پشت

کریستینا شولکا مدیر بازاریابی شرکت روکا برزیل سرامیکا می گوید: « استفاده از این صفحات در حال گسترش و محبوب تر شدن است و اغلب آنها را در آشپزخانه ها مشاهده می کنیم اما می توان در حمام یا اتاق رختشویی نیز به کار برد. شرکت روکا چندین پوشش عالی برای استفاده در این بخش از خانه دارد.»

صفحات پشت شیر آب را می توان به زیبایی آراست اما کارکرد آن حتی فوق العاده تر از بحث زیبایی آن است زیرا بوسیله اجتناب از نفوذ آب و آغشتن چربی، از دیوار محافظت می کند.

به گفته کریستی: « وقتی نوع مصالح را عاقلانه انتخاب کنید، تمیز کردن آن محوطه آسانتر و کاربردی تر می شود. ما همیشه استفاده از کاشی پرسلانی و سرامیکی را توصیه می کنیم چون هر دو مقاومند.»

یک نمونه خوب که در پروژه یک مهندس معمار به نام کارلوس ناورو استفاده شده محصولی به نام فلو می باشد. رنگ مایه مایل به خاکستری آن با پالت رنگ های فضای آپارتمان همخوان است اما العابی چشمگیر و براق دارد.

بنا بر توضیحات ناورو: «چون این دیوار خیلی نمایان است، برایش روکش خنثی انتخاب کردم و روی طرحی متفاوت تمرکز نمودم. در این پروژه، آشپزخانه و اتاق نشیمن یکپارچه هستند. بنابراین ایده مورد نظرم این بود که صفحه پشت شیر آب را با مبنای کل آپارتمان هماهنگ کنم.»

ناورو یادآور می شود که همیشه توجه به اینکه آشپزخانه هر ملک یا منزل چه خصوصیاتی دارد، مهم است یعنی مثلا وقتی آشپزخانه ای اپن و با بقیه فضاها یکپارچه است باید همواره شیوه و سبک زندگی را در آن در نظر داشت.

کاشی-برای-پوشش-کامل-صفحات-پشت- شیرآب

به عقیده او: «اگرچه صفحه پشت شیر آب یا کاشی بین کابینتی باید با سبک و سیاق پروژه همخوانی داشته باشد، اما به خودی خود یک دیوار برجسته و مهم محسوب می شود. پس می توان به خود جرأت داد و در انتخاب رنگها، طرح ها و بافتارهای آن جسارت به خرج داد.»

همچنین می توان نواحی روشن یا برجسته این سطح را از طریق طرحهای چاپی ایجاد کرد، همانطور که در مجموعه کازابلانکا شرکت روکا هم می توان دید. این مجموعه دارای مؤلفه های هندسی تلفیق شده با سایه های خاکستری می باشد که به شکل قطعاتی کوچک شبیه کاشی دیده می شود.

بنا بر عقیده کریستی، کاشی های پرسلانی روکا را می توان به سرعت تنها با یک پارچه خیس و آب یا مواد شوینده خنثی پاک کرد که در مورد صفحات پشت شیرهای آب بسیار کاربردی می باشد.

به گفته او: « علاوه بر مزایای این کاشی های ساختار آن اصلاح شده و نقاط اتصال کمینه فقط به اندازه ۱ میلیمتر دارد که زمینه جمع شدن خاک، قارچ و باکتری را کاهش می دهد.»

به پیشنهاد کریستی استفاده از صفحات پشت شیر آب علاوه بر زیباتر کردن شکل فضا و اتاق، مقرون به صرفه نیز هست، چون فقط در یک مساحت کوچک از دیوار نصب می شود.» ناورو می افزاید: « این بخش از دیوار برای اینکه ش خصیت ساکنان منزل به فضای اتاق یا آشپزخانه هم منتقل شود و به کل آن فضا روح دمیده شود، راه حلی عملی، کاربردی و مفید است.»


اینستاگرام ما را دنبال کنید

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشترک بگذارید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments