پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای انتخاب و خرید بهترین شیر توالت {نکات مهم برای خرید شیر توالت}

راهنمای خرید شیر توالت

راهنمای انتخاب و خرید بهترین شیر توالت {نکات مهم برای خرید شیر توالت}

فهرست مطالب

اگر در حال خواندن این مقاله هستید، حتما قصد خرید شیر توالت را دارید. وقتی که قرار است برای خرید شیر هزینه کنید، مطمئنا دلتان می‌خواهد یک شیر روشویی یا یک شیر توالت باکیفیت را خریداری کنید تا به مرور زمان خراب نشود و مجبور به پرداخت هزینه دوباره نشوید.

انتخاب شیرهایی که از لحاظ کاربرد و از جنبه‌های فنی مناسب هستند و زیبایی را به محیط اضافه می‌کنند، هدف همه خریداران هستند. اما تنوع زیاد این محصولات در بازار کمی شما را گیج می‌کند. ما در این مقاله از مجله سرام پخش قصد داریم ویژگی‌های یک شیر توالت خوب را بررسی کنیم.

راهنمای انتخاب شیردستشویی

راهنمای خرید شیر توالت

یکی از مهم‌ترین تجهیزات خانه شیرآلات استاندارد است. در زمان خرید شیرآلات دستشویی باید به موارد مختلفی همچون گارانتی معتبر، زیبایی، کاربرد، قیمت، دوام و جنس آن‌ها توجه کنید. در ادامه این موارد را به طور جداگانه بررسی می‌کنیم تا در زمان خرید با مشکل مواجه نشوید.

• توجه به جنس شیر توالت

برای تولید شیرآلات از آلیاژ شمش برنج به‌عنوان ماده اولیه استفاده می‌شود که طبق استاندارد ایران، مس به کار رفته در آن‌ها بین ۵۸ تا ۶۰ درصد و مابقی، روی و ناخالصی‌های مجاز است. اگر سرب موجود در این آلیاژ بیشتر از ۵/۲ درصد باشد، تأثیر منفی در سلامت افراد می‌گذارد.

علاوه بر کیفیت مواد اولیه، قطعات و ملزوماتی که در داخل شیرآلات بکار می‌رود مانند واشر، سوپاپ و پیچ‌ومهره نیز باید از لحاظ فنی استاندارد باشد. مورد دیگری که به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین‌ها در کیفیت شیرآلات به‌حساب می‌آید، ماشین‌کاری خوب است که تاثیرش را در بلند مدت می‌بینید.

• توجه به قیمت شیرتوالت

امرزوه با توجه‌به رقابت فراوانی که در بازار وجود دارد، شیرآلات نیز قیمت‌ها و تنوع زیادی دارند. شما باید قیمت‌ها را بررسی کنید و طبق بودجه خود، خریدتان را انجام دهید. می‌توانید برای مقایسه قیمت‌های انواع شیر از جمله شیر ظرفشویی به وب‌سایت سرام پخش مراجعه کنید.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

• توجه به زیبایی و طراحی خاص شیرتوالت

باید در زمان خرید شیرآلات به‌ظاهر آن‌ها توجه کنید؛ چرا که در دکوراسیون خانه شما تاثیرگذار هستند. اگر قصد خرید شیرهای آبکاری شده را دارید، بهتر است تست‌هایی را انجام دهید تا از ثابت بودن رنگ آن‌ها مطمئن شوید. همچنین کیفیت شیرآلات نیز باید بالا باشد؛ چرا که در غیر این صورت روی شیرآلات شما “موج” دیده می‌شود.

• توجه به مصرف بهینه آب بدون کاهش فشار آب شیرتوالت

امروزه در ایران با مشکل کم آبی روبه‌رو هستیم. بنابراین می‌توانید با انتخاب شیرآلات باکیفیت ایرانی کم‌مصرف، منابع آبی کشور را حفظ کنید. پرلاتور، مهم‌ترین عامل کاهش مصرف آب در شیرآلات به حساب می‌آید که می‌تواند تا ۹۰% در این مورد صرفه‌جویی کند و یک فشار مناسب ایجاد کند تا آب در سطح وسیع‌تری پاشش شود و برای شستشو مشکل‌ساز نشود.

همچنین اگر می‌خواهید از شیرهای اهرمی استفاده کنید، باید به عدد کارتریج دقت کنید. هرچه عدد کوچک‌تر باشد، آب کمتری از شیر خارج می‌شود و در صرفه‌جویی آب موثرتر عمل می‌کند. برای مثال خروجی کارتریج ۲۵، ۱۴ لیتر در دقیقه و خروجی کارتریج‌های متداول،۲۲ لیتر در دقیقه است. انتخاب شیرآلات چشمی نیز برای جلوگیری از هدررفت آب راهکار خوبی به‌شمار می‌آید.

• توجه به دوام شیرتوالت

استفاده از کارتریج سرامیکی در شیرآلات اهرمی نسل جدید، مسبب به حداقل رساندن مشکلات آب‌بندی شده است. اگر می‌خواهید خیالتان از بابت چکه نکردن شیرآلات راحت باشد، شیر توالت دارای کارتریج سرامیکی بخرید. بقیه شیرها نیز تا چندین سال به مشکل نمی‌خورند، اما دوام شیرهایی با کارتریج سرامیکی، بسیار بیشتر است.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرروشویی از بازار آنلاین سرام پخش

راهنمای خرید شیرروشویی

• توجه به سهولت کاربرد شیرتوالت

شیرآلات اهرمی از لحاظ کاربرد مناسب‌تر هستند؛ چراکه تنها با یک دست می‌توانید دما و فشار آب را تنظیم کنید و نیاز به فشار کمتری دارد. همچنین امکان باز کردن دوباره شیر آب با همان تنظیمات وجود دارد.

• توجه به نوع آبکاری و رنگ شیرتوالت

در زمان خرید شیرآلات حمام و دستشویی یا آشپزخانه، باید رنگی را انتخاب کنید که متناسب با فضای شما باشد. شیرآلات با آبکاری‌هایی همچون برنز، نیکل، کروم و غیره در بازار وجود دارد که یکی از باکیفیت‌ترین و معمول‌ترین آن‌ها، شیرآلات کروم هستند.

• توجه به نصب آسان و بی‌دردسر شیرتوالت

نصب بی‌دردسر و آسان شیرآلات برای افراد اهمیت زیادی دارد. باید در زمان خرید انواع شیرآلات از جمله شیرآلات لمسی به این مورد توجه کنید.

• توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش شیر توالت

آخرین موردی که برای خرید شیرآلات باید در نظر داشته باشید، ضمانت و خدمات پس از فروش آن‌هاست. بهتر است شیرآلات انتخابی شما گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند.

 راهنمای خرید شیر دستشویی

بهترین شیر توالت

بهترین شیر توالت ویژگی‌هایی دارد که در زیر به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

• میزان سرب به‌کاررفته در آلیاژ برنج مورد استفاده در بدنه شیرآلات باید کمتر از ۲.۵ درصد باشد.

• داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات اهمیت دارد؛ زیرا نشان‌دهنده اطمینان سازنده از کیفیت محصولات است.

• استفاده از کارتریج باکیفیت در شیرهای اهرمی مهم است؛ چراکه سبب حرکت راحت دسته شیر می‌شود.

• نباید روی سطح شیرآلات موج مشاهده شود.

• آبکاری شیرآلات باید به‌گونه‌ای باشد که خط‌وخش در ظاهر آن وجود نداشته باشد.

• باید آلیاژ برنج در میل‌لنگ‌ها به‌کاررفته باشد تا کیفیت خوبی داشته باشند. این قطعات برای اتصال شیر به لوله‌کشی داخل دیوار استفاده می‌شوند.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرتوالت از بازار آنلاین سرام پخش

راهنمای خرید شیر توالت

ویژگی های شیر توالت مناسب

شاید فکر کنید که شیر توالت به اندازه بقیه شیرآلات در دید نیست اما باید بدانید که تاثیر زیادی در دکوراسیون و زیبایی سرویس بهداشتی دارد. ویژگی‌های شیر توالت مناسب شامل گارانتی، دوام، زیبایی و کیفیت هستند که باید در زمان خرید، به این موارد توجه کنید.

برخی موارد نیز بسته به سلیقه شما قابل تغییر است. مثلا شاید بخواهید برای شیر توالت، از شیر اهرمی استفاده کنید یا برای داشتن دکوراسیون مینیمالیستی، نوع توکار را به‌عنوان شیر توالت فرنگی انتخاب کنید. ممکن است شما با لمس شیرآلات متوجه جنس آن‌ها نشوید ولی می‌توانید این موارد را از افراد مورد اطمینان خود سوال کنید.

ویژگی شیر توالت خوب

کلام آخر

در این مقاله راهنمای خرید شیر دستشویی را بررسی کردیم و تمام مواردی را که برای خرید شیر توالت نیاز دارید، به شما توضیح دادیم تا بتوانید از آن‌ها بهره ببرید. برخی از ویژگی‌ها مربوط به کیفیت و کارایی محصولات است و برخی بستگی به سلیقه مشتری دارد. انواع مختلفی از شیرآلات اهرمی، کلاسیک، توکار و روکار وجود دارد. همچنین آبکاری‌های مختلف برای دکوراسیون‌های متفاوت مناسب است.

شما می‌توانید انواع شیرآلات مانند شیرقابلمه پرکن  را در وب‌سایت سرام پخش ببینید و قیمت آن‌ها را مقایسه کنید. همچنین درصورتی‌که نیاز به راهنمایی دارید، کافی است در قسمت سوالات، مشکل خود را بیان کنید تا همکاران ما به شما پاسخ دهند. اگر قصد خرید شیرآلات را دارید ولی بودجه شما کم است، نگران نباشید. می‌توانید محصول موردنظر خود را به‌صورت اقساطی از وب‌سایت سرام پخش خریداری کنید.

سوالات متداول…

میزان سرب بکاررفته در آلیاژ برنج مورد استفاده در بدنه شیرآلات باید کمتر از ۲.۵ درصد باشد.

استفاده از کارتریج سرامیکی در شیرآلات اهرمی نسل جدید، سبب به حداقل رساندن مشکلات آب‌بندی شده است.

شیرآلات اهرمی از لحاظ کاربرد مناسب‌تر هستند؛ چراکه تنها با یک دست می‌توانید دما و فشار آب را تنظیم کنید و نیاز به فشار کمتری دارد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های شیرآلات خوب، دوام و استحکام آن‌هاست. مواد استفاده شده در ساخت شیر باید در برابر خوردگی و زنگ‌زدگی محصول مقاوم باشد. به همین دلیل تولیدکنندگان برای بالابردن دوام و استحکام محصولات، در فرایند تولید از آلیاژهای برنج استفاده می‌کنند.

آبکاری شیرآلات باید به‌گونه‌ای باشد که خط‌وخش در ظاهر آن وجود نداشته باشد.

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۴

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments