پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راهنمای خرید بهترین شیرظرفشویی + بهترین برند و مدل شیر ظرفشویی

نکات مهم برای خرید شیر ظرفشویی

راهنمای خرید بهترین شیرظرفشویی + بهترین برند و مدل شیر ظرفشویی

فهرست مطالب

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای است و تمام اعضای خانواده به‌نوعی با آن سر‌‌و‌کار دارند؛ از این‌رو باید به دکوراسیون و تجهیزات مورد استفاده در آن توجه کرد. شیرآلات آشپزخانه نیز از لوازم پرکاربرد در آشپزخانه هستند و به آن زیبایی خاصی می‌بخشند. از طرفی انتخاب و خرید آن‌ها ممکن است برای برخی افراد چالش برانگیز باشد. اگر قصد خرید یا تعویض شیر سینک ظرفشویی را دارید با انتخاب‌های گوناگونی روبه‌رو هستید و تنوع در طرح و رنگ می‌تواند شما را در خرید محصول متناسب با نیازتان سر درگم کند. ما در این مقاله از مجله سرام پخش شما را با بهترین مدل‌های شیر ظرفشویی آشنا کرده و ویژگی‌‌های مورد نیاز برای خرید آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

راهنمای خرید شیرظرفشویی

انتخاب شیر ظرفشویی مناسب

معمولا هر فرد با توجه به نیاز‌های خود معیار‌های متفاوتی را برای خرید شیر ظرفشویی در نظر می‌گیرد. ممکن است برای یک نفر تنها قیمت مهم باشد و برای فردی دیگر طراحی و کیفیت.
در مواردی ممکن است برای انطباق محصول با دکوراسیون خانه، شیر‌هایی با طرح و رنگ خاص انتخاب کنید. برای انتخاب مناسب از خود بپرسید چه نوع شیر ظرفشویی برای شما مناسب است. پاسخ شفاف به این سوال، می‌تواند کمک بزرگی به شما برای خرید محصول مورد نظر بکند اما اگر بخواهیم از نظر فنی، یک شیر ظرفشویی مناسب را بررسی کنیم بهتر است با انواع آن آشنا شوید.

بهترین مدل شیر ظرفشویی

امروزه شیرهای ساختمانی با طراحی‌های متفاوتی در بازار وجود دارند. هرکدام از این مدل‌ها کارایی متفاوتی دارند و نیاز خاصی را مرتفع می‌کنند که بررسی آن‌ها قبل از خرید سودمند خواهد بود.در ادامه به معرفی بهترین شیر آشپزخانه می پردازیم.

• شیر سینک ظرفشویی فنری

یکی از مدل‌های شیر متحرک سینک ظرفشویی، شیر فنری است که یک شلنگ با بافت ریز و دوام بالا از جنس الاستیک دارد. علم این محصول‌حالت ارتجاعی دارد و دامنه حرکتی آن کم‌تر از شیرآلات شاوری است. اگر بخواهید علم فنری را به حرکت درآورید، باید قسمت آبریز شیر را کمی به سمت پایین بکشید تا از گیره آزاد شود و به شما امکان جابجایی بدهد. اگر آشپزخانه شما بزرگ باشد، شیر سینک ظرفشویی فنری می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد؛ زیرا نسبت به سایر شیر‌های آشپزخانه ارتفاع بیش‌تری دارد. ارتفاع بیش‌تر به شما این امکان را می‌دهد که ظروف بزرگ و سینک ظرفشویی را به‌راحتی بشویید. با این وجود امکان چرخاندن ۳۶۰ درجه شیر را نخواهید داشت. از مزایای دیگر آن، حالت اسپری است که باعث سهولت در شست‌و‌شو می‌شود.

بهترین مدل های شیر ظرفشویی- شیر ظرفشویی فنردار

• شیر ظرفشویی دو منظوره

اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که نیاز است برای استفاده از آب آن را تصفیه کنید، شیر ظرفشویی دو منظوره، انتخابی مناسب برای شما است. این شیر‌ها طراحی بسیار کاربردی و دو خروجی آب دارند و از علمی کوچک، آب تسویه شده جهت آشامیدن خارج می‌شود و آب خروجی علمی بزرگتر آن برای شست و شوی میوه و ظروف مناسب است.
اما اگر برای شما هم سوال به وجود آمده که این شیر دوکاره چگونه عمل می‌کند باید گفت هنگامی که شما جریان آب تصفیه را باز می‌کنید، آب قبل از خروج، به دستگاه تسویه وارد می‌شود، عمل تصفیه روی آن صورت می‌گیرد و سپس به‌سمت خروجی هدایت می‌شود.

بهترین مدل شیر ظرفشویی- شیردومنظوره

• شیر ظرفشویی علم ثابت

این شیر ظرفشویی طراحی ساده‌ای دارد و همانطور که از نامش پیداست به شکلی ثابت طراحی شده است. در شیر‌های ثابت تنها علم، امکان چرخش به سمت راست و چپ را دارد و به‌دلیل محدودیت در جابه‌جایی و حرکت، معمولا برای سینک‌های تک لنگه و کوچک استفاده می‌شود.

بهترین مدل شیر ظرفشویی- شیر علم ثابت

• بهترین شیر ظرفشویی شلنگدار(شیر شاوری)

یکی از انواع شیرآلات ظرفشویی که در بازار به‌وفور دیده می‌شود، شیر‌های شاوری یا همان شلنگ‌دار هستند. این محصولات جزو دسته متحرک قرار دارند و سردوش می تواند از علمی جدا شده و مجددا به آن متصل شود. از مزایای آن، چرخش ۳۶۰ درجه است که به شما آزادی در شست‌و‌شو را می‌دهد. برای سینک‌های دو قلو و بزرگ مناسب است و با نصب آن‌ها امکان شست‌و‌شوی سینک و ظروف بزرگ را نیز خواهید داشت.

بهترین مدل شیر ظرفشویی- شیر شاوری

• شیر ظرفشویی چشمی و لمسی

وصل کردن جریان آب در شیر‌های معمولی به‌وسیله چرخاندن دستگیره پیچی یا با استفاده از دسته‌ اهرمی انجام می‌شود اما در صورتی که بخواهید بدون تماس دست با شیر جریان آب برقرار شود، باید از شیر‌های الکترونیکی مثل شیر چشمی، لمسی و غیره استفاده کنید. در شیرآلات لمسی کافی‌است بدنه شیر را لمس کنید و در نوع چشمی با قرار دادن دست روبه‌روی سنسور، جریان آب برقرار خواهد شد.

بهترین مدل شیر ظرفشویی- شیرچشمی و لمسی

• شیر ظرفشویی دیواری

بعضی از شیر‌ها به‌جای قرار گرفتن روی سینک ظرفشویی روی دیوار نصب می‌شوند. این شیوه زمانی استفاده می‌شود که لوله‌های آب گرم و سرد، داخل دیوار قرار گرفته باشند و پشت سینک، پنجره‌ای وجود نداشته باشد. از مزایای این روش می‌توان اشغال فضای کم‌تر، زیبایی بیش‌تر و خلوت‌‌تر دیده شدن سینک را نام برد.

بهترین مدل شیر ظرفشویی- شیردیواری

ویژگی شیر ظرفشویی عالی

برای خرید شیر ظرفشویی علاوه‌بر آشنایی با انواع آن‌ بهتر است ویژگی شیر ظرفشویی خوب را نیز بشناسیم. با مراجعه به فروشگاه سرام پخش امکان مقایسه ویژگی‌ها و انتخاب بین چند محصول وجود دارد. در ادامه به بررسی بیش‌تر این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

خرید شیر ظرفشویی با شرایط اقساطی در بازار آنلاین سرام پخش

• جنس بدنه شیر

برای ساخت بدنه شیرآلات اغلب از دو نوع آلیاژ برنج و سرب خشک استفاده می‌شود. استفاده از سرب خشک برای تولید شیر انتخاب مناسبی نیست؛ زیرا سرب، دوام کمی دارد و شکنندگی آن بالا است. در چنین شرایطی سرب با آب آشامیدنی مخلوط می‌شود و مصرف آن سلامتی انسان را به خطر می‌اندازد اما شیرآلات ساخته شده از آلیاژ برنج تنها ۲.۵ درصد سرب دارند. همچنین در آلیاژ برنج مقدار مشخصی روی و مس نیز وجود دارد. از ویژگی‌های آلیاژ برنج می‌توان به ضخامت بالا، مقاومت در برابر املاح آب و طول عمر بالا اشاره کرد.

• درجه آبکاری و نوع آبکاری

روکش شیرآلات می‌تواند درجات مختلفی داشته باشد. این درجات بر حسب میکرون قابل اندازه گیری هستند و هر چقدر درجه میکرونیزاسیون بیش‌‌تر باشد، محصولی با کیفیت‌تر خواهیم داشت. در بازار شیرآلات خارجی و ایرانی ۱۸ میکرون درجه قابل قبولی است.
انواع آبکاری شیرآلات آشپزخانه شامل موارد زیر هستند:
آبکاری PVD
این روش آبکاری یکی از روش‌های پر استفاده است که در حال حاضر برای برندهای شناخته شده در دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای آبکاری PVD ابتلا محلول بعضی فلزات مانند تیتانیوم را در خلا تبخیر می‌کنند و از رسوبات خالص آن آبکاری شیر صورت می‌گیرد. از ویژگی‌های این شیوه آبکاری بالا رفتن قیمت شیر، مقاومت بالا در برابر سایش، خوردگی و تغییر رنگ است.
آبکاری نیکل کروم
روش دیگر آبکاری، آبکاری نیکل کروم است که از گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته است. با این آبکاری رنگ شیرآلات به صورت نقره‌ای، مایل به آبی و سفید خواهد بود. از ویژگی‌های آن می‌توان بازتاب نور، سطح صاف و صیقلی را نام برد.
آبکاری الکترواستاتیک
از شیوه‌های دیگر آبکاری شیرآلات ساختمانی، آبکاری الکترواستاتیک است. در این روش، شیرآلات با رنگ‌های پخته شده در کوره آبکاری می‌شوند که سبب مقاومت بالای آبکاری می‌شود.
آبکاری الکتروفورتیک
در روش آبکاری الکتروفورتیک، ابتدا ذرات رنگ را باردار و در هوا، در یک محیط به‌صورت معلق قرار می‌گیرند؛ سپس با استفاده از جریان الکتریکی به سمت شیر کشانده شده و روی آن می‌نشینند. مقاومت پایین در برابر خش خوردگی از معایب آبکاری با این روش است.

ویژگی های شیرظرفشویی

• جنس روکش شیر

شیرآلات از دو بخش پوشش خارجی و پوسته داخلی تشکیل شده‌اند و چیزی که ما در ظاهر می‌بینیم پوشش خارجی یا همان روکش شیر است. آن‌ها علاوه‌بر آبکاری متفاوت می‌توانند پوشش‌های متفاوتی نیز داشته باشند؛
این پوشش‌ها شامل موارد زیر هستند:

روکش برنج

شیرآلاتی که با استفاده از برنج، روکش می‌شوند به رنگ طلایی در می‌آیند و به آن آبکاری طلا نیز گفته می‌شود. محصولات روکش شده توسط برنج، به‌دلیل زیبایی منحصر به‌فرد و ایجاد فضای لوکس، قیمت بالاتری دارند. از مزایای این آبکاری، زیبایی ظاهری، مقاومت بالا در برابر خوردگی، خاصیت ضد باکتریایی و ضد لکه است.
روکش کروم
کروم بازتاب سطحی حدود ۶۵ درصد دارد و رنگ آن سفید – آبی و شبیه به نقره است. از ویژگی‌های آبکاری کروم می‌توان به عدم جذب لکه‌های آب‌، مقاومت بالا در برابر قلیا و نمک و زیبایی منحصر به‌فرد اشاره کرد.
روکش استیل
از ویژگی شیرآلات روکش شده با استفاده از استیل می‌توان به مقاومت بالا، مقاومت در برابر زنگ‌زدگی و لکه‌گیری اشاره کرد. آن‌ها فقط زمانی که به‌درستی مورد استفاده قرار نگیرند دچار خوردگی خواهند شد.
روکش مس
همه ما درباره استفاده از مس در گذشته می‌دانیم. این فلز زمانی که برای پوشش شیر استفاده شود، بسیار خاص و لوکس به نظر می‌رسد. مس عملکرد ضد باکتریایی دارد و استفاده از آن باعث بالارفتن قیمت شیر خواهد شد.
روکش برنزی
برنز ترکیبی از مس و سایر فزات مانند قلع است. استفاده از برنز برای روکش کردن، باعث ایجاد سطوح مات و صیقلی روی شیر می‌شود. هزینه آن کم‌تر از روکش مس است. دوام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و زیبایی ظاهری از ویژگی‌های این آبکاری به‌شمار می‌روند.
روکش مشکی
در بعضی آشپزخانه‌ها برای ایجاد تضاد یا حتی ست کردن با سایر تجهیزات آشپزخانه، از شیرآلاتی با روکش‌های مشکی استفاده می‌شود. این روکش که با روش PVD تشکیل می‌شود، می‌تواند فضایی مدرن و زیبا برای آشپزخانه شما ایجاد کند.
روکش روی
از ویژگی‌های فلز روی می‌توان به دوام بالا و قیمت ارزان آن اشاره کرد اما از طرفی فرسودگی و خوردگی از معایب اساسی آن به‌شمار می‌رود.

ویژگی های شیر ظرفشویی

• وزن شیر

شاید تصور کنید که وزن شیر هیچ ارتباطی با کیفیت آن ندارد اما جالب است بدانید که وزن یکی از پارامتر‌های مهم در انتخاب شیر است. زمانی که وزن یک شیر کم است نشان دهنده ضخامت آلیاژ کم‌تر برای ساخت آن بوده، از کیفیت پایین‌تری برخوردار است و البته به‌نسبت قیمت کم‌تری هم خواهد داشت.

• جنس کارتریج

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های شیر، کارتریج آن است. شاید شما هم تاکنون با مشکلاتی مثل نشت کردن شیر ظرفشویی یا سفت شدن آن مواجه شده‌اید. این مشکلات مربوط به خراب شدن کارتریج است. برای جلوگیری از چنین مشکلاتی باید شیرآلاتی را که دارای کارتریج با کیفیت بالا هستند خریداری کنید.

• رنگ

هنگام خرید شیر ظرفشویی، شما با محصولاتی در رنگ‌های متفاوت مانند طلایی، نقره‌ای، رزگلد، مشکی، سفید و غیره روبه‌رو خواهید شد. معمولا رنگ شیرآلات از نوع آبکاری نیز تاثیر پذیر است. برای انتخاب محصول مورد نظرتان بهتر است به هماهنگی رنگ آن با محیط آشپزخانه و سبک دکوراسیون توجه ویژه‌ای داشته باشید.

• ارتفاع علم

هنگامی که سینک ظرفشویی بزرگ و عمیق است، استفاده از شیرآلات ظرفشویی با ارتفاع کم مناسب نیست؛ چراکه تمام سطح سینک را پوشش نمی‌دهد یا امکان شستن ظروف بزرگ را سلب می‌کند. بهتر است برای سینک‌های بزرگ از شیر‌های شاوری و فنری استفاده کنید.

• گارانتی و ضمانت

گارانتی یک محصول هنگام خرید یک کالا به شما احساس امنیت می‌دهد. گارانتی و ضمانت شیرآلات، نشان دهنده کیفیت بالای آن‌ها است و محصولات با ضمانت‌نامه‌های کوتاه مدت می‌توانند تقلبی باشند. به‌همین‌علت توصیه می‌‌شود اگر قصد خرید شیرآلات را دارید، محصولاتی را خریداری کنید که برای مدت زمانی طولانی ضمانت نامه‌ دارند.

ویژگی شیرالات آشپزخانه

محبوب‌ترین برند شیر ظرفشویی

برند‌های زیادی ازجمله برند‌های ایرانی و خارجی در بازار وجود دارند که برند‌های محبوب آن‌ها از کیفیت تولید بالایی برخوردارند. شناخت برند‌های برتر به شما در خرید محصول مورد نیازتان کمک می‌کند. در ادامه به بررسی این محصولات می‌پردازیم.

• شیرآلات قهرمان

شرکت قهرما‌ن یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های تولید شیرآلات در ایران است. حدود نیم قرن پیش تاسیس شده است و محصولاتی مثل شیرآلات الکترونیکی، اهرمی، و انواع فلاش تانک را روانه بازار کرده است. محصولات تولید شده توسط برند قهرمان از کیفیت بالایی برخوردارند؛ خدمات پس از فروش، تنوع طرح و رنگ و دوام بالا از جمله مزایای خرید این محصولات هستند.

• شیرآلات KWC

شرکت کی دبلیو سی یکی از برند‌های خارجی است که حدود ۱۴۰ سال پیش در سوئیس تاسیس شد. در سال ۱۳۶۳ در شهرک صنعتی کاوه یکی از شرکت‌های تولیدی شیرهای ساختمانی و صنعتی ایرانی فعالیت خود را تحت لیسانس KWC آغاز کرد. شیرآلات توکار، شیرآلات چشمی و الکترونیکی بخشی از محصولاتی هستند که این برند تولید و روانه بازار می‌کند. زیبایی ظاهری محصولات، ۵ سال ضمانت و کیفیت بالا از مهم‌ترین ویژگی‌های محصولات این برند هستند.

• شیرآلات راسان

این برند فعالت خود را از سال ۱۳۷۶ آغاز کرد و محصولاتی با استاندارد‌های بین المللی تولید کرده است. شیردوش، شیرآلات روشویی، شیر توالت و غیره همگی در این شرکت تولید و در بازار عرضه می‌شوند. راسان برای فروش در هر نقطه‌ای از کشور یک شرکت خدمات پس از فروش نیز راه اندازی کرده است که نشان‌دهنده تکیه بر رضایت مشتریان آن و توجه به مسائل فروش است.

• شیرآلات درخشان

مجموعه صنعتی درخشان در سال ۱۳۶۷ تاسیس و فعالیت خود را در راستای تولید انواع شیرآلات ساختمانی آغاز کرد. این برند علاوه‌بر فروش تولیدات در داخل کشور، در عرصه بین المللی نیز حرفی برای گفتن دارد و محصولات آن به ۷ کشور جهان صادر می‌شود. انواع شیر دوش و علم دوش، شیر‌آلات توالت، روشویی و آشپزخانه نمونه‌هایی از تولیدات این برند هستند. تنوع ظاهری، کیفیت بالا و خدمات پس از فروش از عوامل محبوبیت محصولات این برند به‌شمار می‌روند.

• شیرآلات شایان

شرکت شایان، تولید محصولات با کیفیت و بادوام را مدیون بهره‌گیری از دانش روز دنیا، در اختیار داشتن کادر فنی مجرب و استفاده از تکنولوژی مدرن می‌داند. این برند تولید کننده انواع شیرآلات بهداشتی شامل شیر سینک ظرفشویی، شیر روگازی، توکار، یونیکا، فانتزی و… است.

• شیرآلات اوج

برند اوج نیز بیش از نیم قرن به فعالیت در این زمینه مشغول است. تمامی محصولات برند اوج، مطابق استاندارد‌های ملی تولید شده‌اند و کیفیت کارتریج و آبکاری از وجوه تمایز تولیدات این شرکت به شمار می‌رود.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین مارک شیر ظرفشویی را مطالعه بفرمایید.

——————————————

انتخاب بهترین شیر ظرفشویی

در مقاله راهنمای خرید شیر ظرفشویی، انواع شیرآلات برای انتخاب بهترین شیر ظرفشویی بررسی شدند. دانستیم که تنها قیمت شیرآب ظرفشویی تعیین کننده خوب بودن یا نبودن یک محصول نیست و باید با معیار‌های متفاوتی مثل کیفیت کارتریج، جنس بدنه، نوع آبکاری، ضمانت پس از فروش و … بررسی شود. همچنین باید قبل از خرید، ویژگی‌های مورد نظر خود را مشخص کنید تا به‌راحتی بتوانید از میان مدل‌های دوکاره، فنری، شلنگدار، دیواری … محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید.

بهترین شیر ظرفشویی

کلام آخر
برای انتخاب شیر ظرفشویی خوب باید آن را از جنبه‌های مختلفی مانند مدل، جنس بدنه، درجه آبکاری و نوع آبکاری، جنس روکش، ارتفاع علم، ضمانت و غیره بررسی کرد که ما در این مقاله به‌طور مفصل به همه آن‌ها پرداختیم. اگر قصد خرید شیر ظرفشویی دارید، می‌توانید به سایت سرام پخش مراجعه کنید و با شرایط اقساطی خرید خود را انجام دهید.

خرید  شیر توالت از بازار آنلاین سرام پخش 

راهنمای خرید شیر توالت

سوالات متداول…

فنری، دو منظوره، علم ثابت، شلنگدار(شیر شاوری)، چشمی و لمسی، شیر ظرفشویی دیواری و…

مدل، جنس بدنه، درجه آبکاری و نوع آبکاری، جنس روکش، ارتفاع علم، ضمانت و گارانتی و…

شیرآلات قهرمان، شیرآلات KWC، شیرآلات راسان، شیرآلات درخشان، شیرآلات شایان، شیرآلات اوج و…

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید قسطی سرام پخش، از شرایط و جزئیات دقیق آن اطلاع پیدا کنید.

چرخش ۳۶۰ درجه شیر ظرفشویی شلنگدار(شیر شاوری) به شما آزادی عمل در شست‌و‌شو را می‌دهد. برای سینک‌های دو قلو و بزرگ مناسب است و با نصب آن‌ها امکان شست‌و‌شوی سینک و ظروف بزرگ را نیز خواهید داشت.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
18 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments