پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه

انواع شیرآلات آشپزخانه

معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه

فهرست مطالب

آشپزخانه قلب هر منزلی است و زمان زیادی از روز را در این محل سپری می‌کنیم ، بنابراین انتخاب امکانات و تجهیزات درجه‌یک ازجمله مهم‌ترین اقداماتی است که هنگام ساخت یا بازسازی یک آشپزخانه باید به آن توجه کنیم، انواع کاشی دیوار، سرامیک کف و شیرآلات یکی از اصلی‌ترین بخش در هر آشپزخانه‌ای به شمار می‌آید که امروزه انواع مدل‌های شیرآلات آشپزخانه متناسب با هر نوع دکوراسیون و سلیقه‌ای تولید و روانه بازار شده است.

برای انتخاب و خرید یک شیر مناسب برای آشپزخانه بهتر است ابتدا انواع شیرآلاتی که برای آشپزخانه موجود است را بشناسیم و سپس متناسب با ویژگی‌های آن‌ها بهترین را انتخاب کنیم تا بتوانیم نهایت استفاده را از آن داشته باشیم.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآشپزخانه از بازار آنلاین سرام پخش

فرق شیر فنری و شیرآلات شاوری

انواع شیرآلات آشپزخانه

انواع شیرآلات موجود در آشپزخانه را می‌توان بر اساس جنس، نحوه نصب، نوع دسته‌ها و سبک آن دسته‌بندی کرد، جالب است بدانید برخی اوقات در طراحی دکوراسیون آشپزخانه، انتخاب شیرآلات مناسب با دیگر بخش‌ها می‌تواند تغییرات بسیار زیادی را در محیط به وجود آورد که درنهایت جلوه دیگری به کابینت‌های آشپزخانه، کاشی بین کابینتی و اکسسوری‌ها ببخشد.

این مسئله نه‌تنها در آشپزخانه بلکه در سرویس بهداشتی و حمام نیز انتخاب شیرآلات حمام یا شیرآلات توالت مناسب می‌تواند جلوه خیره‌کننده‌ای در فضا به وجود آورد.

آشنایی با انواع شیرآلات آشپزخانه

معرفی انواع شیرآلات آشپزخانه

• انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر مدل
• انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر نحوه نصب و اتصالات
• انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر جنس
در ادامه هر یک از انواع شیرآلات را به‌صورت کامل بررسی می‌کنیم:

انواع مدل شیرآلات آشپزخانه

از گذشته تاکنون تولیدکنندگان موفق جلب رضایت مشتری و تولید کالا متناسب باسلیقه‌های مختلف را در اولویت تولید خود قرار می‌دهند، ازاین‌رو برخلاف گذشته تنوع محصولات به حد قابل‌توجهی افزایش‌یافته است و هر شخصی متناسب با نیازها و سلیقه فردی خود می‌تواند بهترین شیرآلات آشپزخانه را از تولیدکنندگان معتبر خریداری نماید.

برخی از پرکاربردترین مدل‌ها که تاکنون طرفداران بیشتری را در میان انواع مدل‌های شیرآلات مخصوص آشپزخانه داشته است به شرح زیر است:

——————————————

برای مشاهده جدیدترین مدل شیر ظرفشویی با مجله سرام پخش همراه باشید.

——————————————

  • شیرآلات تک اهرمی

به‌احتمال‌زیاد شیرآلات تک اهرمی را در آشپزخانه‌های زیادی مشاهده کرده و از آن استفاده نموده‌اید؛ این نوع شیرآلات زاویه چرخش جهت‌دار دارد و با حرکت دسته یا اهرم به سمت بالا یا پایین می‌توان جریان آب و حرارت را تنظیم کرد. زمانی که در آشپزخانه یکی از دستان شما مشغول کاری است و تنها یکدست شما آزاد است، این نوع شیرآلات بسیار کاربرد ویژه‌ای دارند و تا حد زیادی می‌تواند نیازهای شمارا برآورده کند.

با توجه به استقبال گسترده افراد از این نوع شیرآلات، تاکنون مدل‌های بسیار زیادی از آن تولیدشده است که می‌توانید به‌راحتی مدل موردنظر خود را انتخاب نمایید. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های این نوع شیرآلات استفاده بهینه از آب و صرفه‌جویی در مصرف آب است که با توجه به مسئله کم‌آبی در جهان بسیار گزینه مناسبی برای جلوگیری از هدر رفتن آب به شمار می‌آید، همچنین نصب این شیرآلات نیز به‌سادگی و با حداقل تجهیزات نصب امکان‌پذیر است.

شیرآلات تک اهرمی آشپزخانه

  • شیرآلات دو اهرمی

شیرآلات دواهرمی یا دومنظوره نوعی از شیرآلات مخصوص آشپزخانه است که مختص استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب طراحی و تولیدشده است؛ لازم به ذکر است این بخش از شیرآلات عمل تصفیه آب را انجام نمی‌دهد بلکه تنها وظیفه آن خروجی آب تصفیه‌شده است اما دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی است.

در این نوع شیرآلات دو اهرم تعبیه‌شده است که یکی از آن‌ها کوچک‌تر از دیگری است، اهرم کوچک‌تر مختص به خروجی آب تصفیه است، این نوع شیرظرفشویی نیز در انواع مختلفی تولید و در بازار موجود است که می‌توانید متناسب با کاشی آشپزخانه و به‌صورت کلی دکوراسیون آن‌یکی از مدل‌ها را انتخاب و خریداری نمایید.

———————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله شیر ظرفشویی دو منظوره چیست؟را مطالعه بفرمایید.

———————————————–

شیر ظرفشویی دو منظوره

  • شیرآلات شاوری

شیرآلات شاوری یکی از پرکاربردترین شیرآلات در آشپزخانه‌های امروزه با طراحی‌های مدرن و کلاسیک مورداستفاده قرار می‌گیرد، این نوع از شیر را می‌توان نسل جدیدی از شیرآلات دانست که با توجه به نوع طراحی که دارد دامنه حرکتی آن در مقایسه با دیگر مدل‌ها زیاد است؛ بخش خروجی آب در این نوع شیرآلات قابلیت حرکت دارد که توسط یک شلنگ نسبتاً بلند از محفظه خود خارج‌شده و می‌توان تا حد مشخصی آن را حرکت داد.

یکی از مزایای این نوع شیرآلات که آن را نسبت به دیگر مدل‌ها برتری داده است، قرار گرفتن شلنگ شاوری پس از استفاده در جای خود است، در انتهای این شیر وزنه‌ای نصب است که به‌وسیله این وزنه کششی به شیر وارد می‌شود که آن را به‌جای اصلی خود برمی‌گرداند و دقیقاً مانند یک شیر معمولی به نظر می‌آید اما کارایی آن بسیار گسترده است.

———————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله شیر شاوری چیست؟را مطالعه بفرمایید.

———————————————–

شیر ظرفشویی مدل شاوری

  • شیرآلات فنری

یکی دیگر از انواع شیرآلات کاربردی در آشپزخانه‌ها شیرآلات فنری است که اغلب برای آشپزخانه‌های مدرن و فضای بزرگ کارایی زیادی دارد، از مهم‌ترین ویژگی‌های این نوع شیر می‌توان به ارتفاع بلند علم و حالت‌های مختلف آبریز آن اشاره کرد که می‌تواند باحالت‌های مختلف آب را اسپری کند.
در اغلب مواقع با کشیدن علم این شیرآلات به سمت پایین می‌توان آن را برای استفاده از جایگاه اصلی خود خارج کرد، مجرای خروجی آب در این شیرظرفشویی چرخشی دورانی دارد که می‌توانید تمام بخش‌های سینک ظرف‌شویی خود را با استفاده از آن تمیز کنید.

———————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنم مقاله شیرآلات فنری چیست؟را مطالعه بفرمایید.

———————————————–

شیرآلات فنری چیست

  • شیرآلات هوشمند

امروزه شیرآلات هوشمند را نه‌تنها در آشپزخانه بلکه در بخش‌هایی از ساختمان مشاهده می‌کند، به دلیل پیشرفت تکنولوژی افراد تمایل دارند تا از لوازمی استفاده کنند که کار با آن راحت‌تر بوده و بدون نیاز به حرکت یا وقت اضافه‌ای آنچه را که لازم دارند به انجام برسانند؛ شیرآلات هوشمند در آشپزخانه به دو دسته شیرآلات چشمی و شیرآلات لمسی تقسیم می‌شود.

شیرهای لمسی اغلب بدون هیچ‌گونه اختلالی با دستکش نیز کار می‌کند. همچنین شیرآلات چشمی که یکی از پرکاربردترین نوع شیرآلات هوشمند است به‌راحتی با استفاده از یک سنسور چشمی، نزدیک شدن دست را احساس می‌کند و پس از نزدیک شدن دست‌ها به شیر، سنسور تعبیه‌شده در آن فعال می‌شود و درنهایت جریان آب به‌راحتی وصل می‌شود.

از مهم‌ترین دلایل استفاده از این نوع شیرآلات می‌توان به رعایت بهداشت، صرفه‌جویی در مصرف آب، استفاده آسان و بدون تماس اشاره کرد.

 خرید آسان و اقساطی شیرآلات هوشمند از بازار آنلاین سرام پخش

عملکرد شیرآلات چشمی
  • شیر روگازی

یکی از جدیدترین مدل‌های شیرآلات ظرف‌شویی است که شیر روگازی یا شیر قابلمه پرکن نام دارد؛ این شیر در اغلب آشپزخانه‌های حرفه‌ای و صنعتی کاربرد ویژه‌ای دارد، همچنین آشپزخانه‌هایی که از فضای نسبتاً بزرگی برخوردار هستند نیز قابلیت نصب این شیرآلات را دارند.

این شیر اغلب بالای گاز نصب می‌شود تا مراحل پرکردن انواع قابلمه و کتری‌های بزرگ و کوچک را آسان‌تر کند، زیرا ممکن است حمل قابلمه و کتری‌ها پس از پر شدن آن برای افراد زیادی مسئله دشواری باشد که با استفاده از انواع شیرآلات روگازی این مشکل به‌صورت کامل حل‌شده است.

——————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله شیرروگازی چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

——————————————–

شیرروگازی یا شیر قابلمه پرکن

انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر جنس

در اغلب موارد برای ساخت شیرآلات سرویس بهداشتی و شیرآلات آشپزخانه از برنج یا سرب خشک استفاده می‌شود، با توجه به اینکه ممکن است سرب پس از گذشت مدتی دچار خوردگی شود و از طریق آب وارد بدن شود پس بهتر است شیرآلاتی را برای منزل و بخصوص آشپزخانه خود تهیه کنید که مواد اولیه آن آلیاژ برنج باشد.

توجه کنید اگر شیرآلاتی را به رنگ و اشکال مختلفی در ظاهر آن مشاهده می‌کنید، علت آن جنس روکش استفاده‌شده در شیرآلات است، در ادامه برخی از رایج‌ترین مواد استفاده‌شده برای پوشش ظاهری شیرآلات را بررسی می‌کنیم.

  • شیر آشپزخانه با روکش کروم

رنگ سفید مایل به نقره‌ای این شیرآلات جلوه خاصی را به محیط می‌بخشد و به دلیل قیمت اقتصادی آن مورد استقبال افراد زیادی قرارگرفته است؛ شیرآلات با روکش کروم دارای مقاومت و دوام بالایی است که در صورت استفاده صحیح تا سال‌های طولانی می‌توان از این شیرآلات در آشپزخانه خود استفاده کرد.

  • شیر آشپزخانه با روکش برنج

شیر آشپزخانه‌ای که دارای روکش برنج است و بدنه آن نیز از برنج ساخته‌شده است را می‌توان به‌عنوان بهترین شیرآلات در آشپزخانه دانست، بنابراین این گزینه بهترین نوع برای حفظ سلامتی تمام اعضای خانواده است.

  • شیر آشپزخانه با روکش برنز

روکش برنز در شیرآلات آشپزخانه یکی از بهترین نوع شیرآلات محسوب می‌شود، که علاوه بر ظاهر زیبا و کیفیت بالا قیمت آن نیز در مقایسه با دیگر مدل‌ها بیشتر است، اما با استفاده از آن قطعاً می‌توانید سبک جدیدی در آشپزخانه خود رقم بزنید.

  • شیر آشپزخانه با روکش استیل

استیل یکی از پرکاربردترین موارد برای روکش انواع دوش حمام، پنل دوش و شیرآلات است که در روکش شیر آشپزخانه نیز کاربرد دارد، اگر قصد خرید شیرآلات با روکش استیل دارید حتماً به ضدزنگ بودن‌ استیل آن توجه کنید.

  • شیر آشپزخانه با روکش مس

شیرآلات با روکش مس یکی دیگر از شیرآلات باارزش است که برای استفاده در منازل لوکس و مجلل بسیار کاربردی است، هرچند می‌توانید در آشپزخانه‌های ساده و مدرن نیز با رعایت طراحی و دکوراسیون از این نوع شیرآلات استفاده کنید. فراموش نکنید انتخاب روکش شیرآلات نیز در ماندگاری و طول عمر شیرآشپزخانه شما تأثیرگذار است.

———————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله راهنمای خرید شیرآلات را مطالعه بفرمایید.

———————————-

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

انواع شیرآلات آشپزخانه ازنظر نحوه نصب

یکی دیگر از دسته‌بندی انواع شیرآلات در آشپزخانه بر اساس نحوه نصب آن است که سه نوع زیر متداول‌ترین در میان مشتریان می‌باشد:

  • شیرهای متصل به سینک

این شیرآلات در بسیاری از آشپزخانه‌ها مشاهده می‌شود که به‌راحتی بر روی سینک متصل می‌شود، این نوع شیرآلات دارای تنوع بالایی در طراحی، قیمت و جنس شیرآلات است که انتخاب و خرید را برای مشتری آسان کرده است.

شیر ظرفشویی متصل به سینک

  • شیر ظرف‌شویی رو کابینتی

یکی از مدل‌های شیرآلات که مستقیماً بر روی کابینت یا کانتر آشپزخانه نصب می‌شود، برای نصب این نوع شیرآلات دقت کنید بین شیر و دیوار و همچنین زیر شیر فاصله ایجاد کنید تا بتوانید آلودگی‌ها و رسوبات ناشی از رطوبت و گردوغبار در این محل را از بین ببرید.

شیر ظرفشویی متصل به کابینت

  • شیر ظرف‌شویی دیواری

هنگام انتخاب و خرید شیر ظرف‌شویی دیواری حتماً به‌اندازه و نوع سینک ظرف‌شویی خود دقت کنید، زیرا مواردی مانند اندازه و ارتفاع شیرآب، میزان چرخش شیر و… همه باید دقیقاً طبق استانداردها و به‌گونه‌ای انتخاب شود که در حین استفاده از شیر آب به بیرون از سینک نریزد. بنابراین در نصب این شیرآلات لازم است دقت بیشتری به خرج دهید.

شیر ظرفشویی متصل به دیوار

کلام آخر
انواع شیرآلات آشپزخانه متناسب با نیاز طیف وسیعی از مشتریان طراحی و تولیدشده است که می‌توانید متناسب با نیاز خود، دکوراسیون آشپزخانه و… یکی از مدل‌ها را از طریق بازار آنلاین سرام پخش انتخاب و به‌صورت نقد و اقساط خریداری نمایید.

سوالات متداول…

شیرآلات هوشمند اغلب با هدف تماس کمتر دست و شیرآلات و رعایت بهداشت طراحی‌شده است، همچنین صرفه‌جویی در میزان مصرف آب نیز یکی از مزیت‌های این نوع شیرآلات به‌حساب می‌آید.

برخی از پرکاربردترین را می‌توان به کروم، برنج، برنز، مس و استیل اشاره کرد.

برخی از شیرآلات موجود در آشپزخانه بر اساس نحوه نصب را می‌توان به متصل به سینک، رو کابینتی و دیواری اشاره کرد.

شیر روگازی دقیقاً بر روی گاز نصب می‌شود و برای پر کردن قابلمه، کتری و… بسیار کاربردی می‌باشد.

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments