پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

شیرآلات فنری چیست؟ مزایا ومعایب شیرآلات فنری !

شیرآلات فنری چیست

شیرآلات فنری چیست؟ مزایا ومعایب شیرآلات فنری !

فهرست مطالب

اگر قرار است دستی به سر و روی دکوراسیون آشپزخانه تان بکشید، شیر آلات فنری در کنار سایر شیرآلات مثل شیر قابلمه پرکن می‌تواند یکی از گزینه‌های پیش روی شما باشد. یکی از انواع شیرآلات که امروزه محبوبیت و رواج زیادی پیدا کرده است، شیرآلات فنری هستند. ظاهر شیک و مزایای این نوع از شیرآلات باعث شده که در بسیاری از ساختمان‌های مدرن از شیرآلات فنری استفاده شود.
امروزه شما می‌توانید شیر ظرفشویی فنری را در ساختمان‌های مختلف ببینید. شیر ظرفشویی فنری دارای مزایای متنوع و البته برخی از معایب بوده که در ادامه شما را با آن‌ها آشنا خواهیم کرد.

شیر ظرفشویی فنری چیست؟

شیر ظرفشویی فنری علمی بلند داشته و همانطور که از نام آن پیداست، خاصیتی ارتجاعی و فنری دارد. علم این شیر ظرفشویی از شلنگی با بافت ریز و مقاومت بالا ساخته شده است. برای استفاده از علم فنری این شیر کافی است بخش آبریز آن را به سمت پایین بکشید. علی‌رغم این که شیر ظرفشویی فنری امکان چرخش ۳۶۰ درجه را ندارد، اما به‌خوبی می‌تواند تمام قسمت‌های سینک را پوشش بدهد.

شیر ظرفشویی فنری چیست؟

مزایای شیرآلات فنری

شیر‌آلات فنری چندین سال است که محبوبیت زیادی به دست آورده‌اند و استفاده از آن‌ها رواج پیدا کرده است. شرکت‌های تولید‌کننده نیز با درک این نیاز همواره به‌دنبال تولید محصولات متنوعی در این زمینه هستند. شیر آلات فنری راحتی و امکانات بیش‌تری را برای استفاده‌کنندگان نسبت به شیر‌های معمولی ایجاد می‌کند.
شیر‌آلات فنری تنوع بالایی از نظر برند و نحوه طراحی دارند و ممکن است عملکرد هر محصول با دیگر محصولات دارای تفاوت‌هایی جزئی باشد. اما به طور کلی شیرآلات فنری چند مزیت خیلی مهم دارند که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

۱) طراحی زیبا

شیر ظرفشویی فنری می‌تواند ظاهر شیکی به آشپزخانه شما ببخشد. به طور کلی شیرآلات فنری دارای تنوعی بالا از طرح‌های زیبا هستند که شما می‌توانید با توجه به وضعیت دکوراسیون آشپزخانه و سرویس بهداشتی خود انتخاب مناسبی داشته باشید و فضای خانه را زیبا‌تر کنید. یکی از مزیت‌های شیر ظرفشویی فنری، طراحی زیبای آن‌ها است. استفاده از این نوع شیرآلات در آشپزخانه‌های بزرگ، یک انتخاب مناسب و هوشمندانه به حساب می‌آید.

۲) امکان تنظیم فشار در شیرآلات فنری

شیر‌آلات فنری به طور معمول دارای چند وضعیت مختلف برای خروج آب هستند و استفاده‌کنندگان از این نوع شیر‌ها می‌توانند از یک دکمه برای حالت‌های مختلفی استفاده کنند. در واقع در شیر ظرفشویی فنری، امکان تنظیم فشار و پاشیدن آب در حالت مورد نیاز وجود دارد. تنظیم فشار آب می‌تواند به مصرف بهینه آن نیز کمک کند. به عنوان مثال اگر شیر ظرفشویی فنری خود را در حالت اسپری قرار دهید، نه تنها از آب استفاده بهینه‌ای خواهد شد؛ بلکه از پاشیده شدن آب به محیط اطراف سینک نیز جلوگیری می‌شود.
اگر سینک ظرفشویی شما عمق مناسبی نداشته باشد؛ به احتمال خیلی زیاد مشکل پاشیده شدن آب به محیط اطراف سینک را تجربه خواهید کرد که با استفاده از شیر ظرفشویی فنری این مشکل بر طرف خواهد شد

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات آشپزخانه از بازار آنلاین سرام پخش

شیرآلات آشپزخانه

۳) امکان استفاده در دو حالت مختلف

اگر شما تصمیم بگیرید که برای آشپزخانه خود از یک شیر ظرفشویی فنری استفاده کنید، این امکان برای شما به وجود خواهد آمد که از دو حالت ثابت و متحرک استفاده کنید. با توجه به نیازی که دارید؛ شما می‌توانید برای انجام امور مختلف از حالت ثابت یا متحرک استفاده کنید و کار‌ها را به شکلی راحت‌تر و بهتر انجام دهید. امکان استفاده از دو حالت ثابت و متحرک یکی از مزایای مهم شیر آلات فنری است؛ زیرا تا حد قابل توجهی در سادگی انجام کارها تاثیر گذار هستند.

۴) نظافت و شست و شوی آسان محیط اطراف سینک

شستشو و نظافت محیط اطراف سینک‌های ظرفشویی، یکی از امور مورد نیاز استفاده‌کنندگان به‌شمار می‌رود. در هر صورت لازم است که در فواصل زمانی مختلف، محیط اطراف سینک ظرفشوبی خود را تمیز کنید. تمیز کردن اطراف سینک ممکن است برای بسیاری از افراد کاری نسبتا سخت و ناخوشایند باشد اما با استفاده از شیر ظرفشویی فنری می‌توانید این کار را به‌راحتی و در زمان بسیار کوتاهی انجام دهید.
طراحی شیر‌های فنری به شکلی است که شما به‌راحتی بتوانید به محیط اطراف سینک دسترسی داشته باشید و آب را به آن جا برسانید. یکی از مزیت‌های شیر ظرفشویی فنری همین ایجاد امکان نظافت سریع و راحت محیط اطراف سینک ظرفشویی است.

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

۵) سهولت در شستن ظرف‌ها

با استفاده از شیر ظرفشویی فنری، شستن ظروف برای شما راحت‌تر و سریع‌تر انجام خواهد شد. شیر‌های فنری به طور کلی دارای پایه‌هایی با خاصیت ارتجاعی و فنری هستند که شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را حرکت دهید. همچنین این امکان برای شما وجود دارد که با حرکت دادن قسمت ارتجاعی شیر ظرفشویی فنری، آب را به هر قسمتی از سینک که لازم است برسانید. همین موضوع باعث خواهد شد که شستن ظرف‌ها مخصوصا ظروف بزرگ برای شما راحت‌تر باشد. به طور کلی می‌توان گفت که شیر ظرفشویی فنری علاوه بر طراحی شیک و زیبا، از نظر کاربرد هم برای شستن ظرف‌ها بسیار مناسب است.

۶) وجود مدل‌های متنوع و با کیفیت در بازار

یکی از مزیت‌های استفاده از شیر ظرفشویی فنری، وجود مدل‌های با کیفیت و متنوع در بازار است. شما می‌توانید با کمی تحقیق و پرس و جو، شیر ظرفشویی فنری با کیفیت و مناسب برای آشپزخانه خود را تهیه کنید. شیر‌های ظرفشویی باکیفیت، معمولا کارایی بسیار خوب و طول عمر بالایی دارند.

مزایای شیرآلات فنری

معایب شیرآلات فنری

در کنار مزایایی که شیرآلات فنری برای کاربران دارد؛ استفاده از این نوع شیر‌ها می‌تواند معایبی نیز داشته باشد که باید هنگام خرید به آن‌ها توجه کرد. در هنگام خرید شیرآلات فنری لازم است که شیرآلات خود را از برند‌های معتبر و باکیفیت خریداری کنید تا علاوه بر کارایی خوب، طول عمر بیش‌‌‌تری داشته باشند.
اشتباه بزرگ برخی از خریداران این است که در زمان تصمیم‌گیری برای خرید شیرآلات فنری، تنها به دنبال قیمت‌هایی پایین‌تر هستند. این در حالی است که در کنار قیمت مناسب، لازم است به کیفیت ساخت و اعتبار برند نیز توجه شود. بهتر است در کنار مزایا، با معایب استفاده از این نوع شیر‌ها هم آشنا شوید.

۱) نامناسب بودن برای آشپزخانه‌های کوچک

به طور کلی شیر‌های فنری دارای ابعاد بزرگ‌تری نسبت به شیر‌های معمولی هستند و این امکان وجود دارد که نتوانند با فضا‌ها و آشپزخانه‌های کوچک همخوانی مناسبی داشته باشند. برای استفاده از این شیر‌ها لازم است که فاصله بین سینک تا کابینت‌ها و پنجره‌های قسمت بالای سینک مقدار مناسبی داشته باشد؛ چرا که در غیر این صورت استفاده از این نوع شیر‌ها با مشکلاتی همراه خواهد بود.

خرید آسان و اقساطی شیرآلات توکار از بازار آنلاین سرام پخش

۲) حرکت علمک در جای خود

در برخی موارد ممکن است که علمک شیر ظرفشویی فنری به شکلی مناسب در جای خود چفت نشده باشد و حرکت کند. این مشکل به طور معمول در شیر‌های فنری ظرفشویی بی‌کیفیت به چشم می‌خورد. علت آن، توجه نکردن به مکانیزم وزن اشتباهی در زمان طراحی است. اگر از محصولات با کیفیت و برند‌های معتبر استفاده کنید، با این مشکل مواجه نخواهید شد.

۳) قیمت بالاتر نسبت به شیرآلات معمولی

شیر‌های فنری نسبت به مدل معمولی قیمت‌های بالاتری در بازار دارند. البته این موضوع را نمی‌توان به طور کامل به عنوان یکی از معایب مهم به حساب آورد؛ چون با وجود امکانات و راحتی که شیر ظرفشویی فنری برای کاربران به ارمغان می‌آورد؛ پرداخت مبالغ بیش‌تر برای خرید این نوع از شیر‌ها منطقی به نظر می‌رسد.

——————————————

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین مدل شیر ظرفشویی را مطالعه بفرمایید.

——————————————

معایب استفاده از شیرآلات فنری

سخن پایانی
شیرآلات فنری مزایای مختلفی برای شما دارند. در بسیاری از ساختمان‌های مدرن و امروزی از شیرآلات فنری استفاده می‌شود و شما هم می‌توانید با تهیه شیر فنری ظرفشویی علاوه بر زیبا‌تر کردن آشپزخانه خود از امکانات این نوع از شیر‌ها استفاده کنید. استفاده از این شیر‌ها ظرف شستن را برای شما ساده‌تر خواهند کرد و علاوه بر این باعث استفاده بهینه از آب خواهند شد. سعی کنید به‌دنبال تهیه محصولات با کیفیت بروید و از آن‌ها استفاده کنید؛ زیرا شیر‌های فنری ظرفشویی باکیفیت کارایی و طول عمر بسیار خوبی دارند. برای خرید انواع شیر ظرفشویی فنری و سایر انواع شیرآلات مانند شیرآلات حمام می‌توانید به بازار آنلاین سرام پخش مراجعه کنید و خرید خود را با شرایطی ویژه و اقساطی انجام دهید.

سوالات متداول…

بله؛ استفاده از این نوع شیر‌ها با توجه به امکان انتخاب حالت‌های مختلف برای خروجی آب می‌تواند تا حد قابل توجهی باعث استفاده بهینه در آب و صرفه‌جویی شود.

شیرآلات فنری به عنوان شیر ظرفشویی در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.

این شیر‌ها می‌توانند در آشپزخانه‌هایی با سبک‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند و ظاهری امروزی و شیک را به آن‌ها ببخشند. اما به طور کلی استفاده از این شیرآلات در آشپزخانه‌های خیلی کوچک با فضا‌های محدود توصیه نمی‌شود.

قیمت شیر‌های ظرفشویی فنری نسبت به نوع معمولی بالاتر هستند اما شیر‌های ظرفشویی فنری علاوه بر طراحی زیبا امکانات متنوعی به همراه خواهند داشت که ارزش پرداخت پول بیش‌تری را دارند.

خوشبختانه انواع شیر آلات فنری ظرفشویی با طراحی‌ها و رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به وضعیت دکوراسیون آشپزخانه خود، از بین طرح‌ها و رنگ‌های مختلف انتخاب مناسبی را داشته باشید.

مقالات پیشنهادی….

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۸

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments