پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

طراح کاشی کاری خانه خود شوید

طراح کاشی کاری خانه خود شوید

طراح کاشی کاری خانه خود شوید

نحوه چیدمان هوشمندانه کاشی ها در کنار یکدیگر

شاید در نگاه اول برای کاشی کاری خانه فرآیند انتخاب، طراحی و خرید تخصصی کاشی کاری برای فضاهای مختلف خانه تان مسیری سخت و دشوار به نظر برسد! احتمالا موارد زیادی را دیده اید که کاشی ها در عین زیبایی، چشم گیر نیستند و نتوانسته اند رضایت افراد را به خود جلب کنند.  اما با سرام پخش همه چیز در مورد انتخاب و محاسبه و خریداری کاشی ها ساده از آنچه که حتی تصورش را می کنید، شده است. 

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که فرآیند انتخاب رنگ، شکل و طرح کاشی، سرامیک و پرسلان را به طرز شگفت انگیزی برای شما راحت می کند. همچنین نمونه هایی از کاشی سرامیک یا پرسلان موجود در بازار ایران و فروشگاه سرام پخش به شما معرفی می کنیم تا خیلی زود تبدیل به یک طراح کاردرست برای کاشی کاری خانه خود شوید!

سرام پخش باز است تا شما در خانه بمانید
دکوراسیون کاشی تزیینی پاتریکس قهوه ای طلایی ۳۰*۶۰ کاشی سرام آرا-رستیک
طراح کاشی کاری خانه خود شوید
دکوراسیون سرامیک تزیینی سرن قهوه ای طلایی ۶۰*۶۰ کاشی سرام آرا-رستیک

قدم اول: چیدمان کاشی ها براساس رنگ در کاشی کاری خانه

رنگ فضا تعیین کننده اصلی خلق و خو و احساس شماست و تاثیر فوق العاده ای در نحوه تفکر و احساس افراد از خانه شما تأثیر می‌گذارد. بنابراین اگر در هنگام خرید کاشی و سرامیک پرسلانی متوجه شدید که زمان بسیاری را صرف انتخاب رنگ کاشی‌های‌تان نمایید، متعجب نشوید.

از اینکه بخواهید رنگ کاشی‌هایتان را طوری انتخاب کنید که با رنگ وسایل اتاق، سن و سال افراد ساکن در اتاق (برای مثال کاشی صورتی برای اتاق خواب دختر ۵ ساله تان)، رنگ هایی که به صورت پیش فرض برای اتاق ها پیشنهاد می شود (رنگ آبی برای سرویس بهداشتی) اجتناب کنید، زیرا کاشی نسبت به دیگر سازه‌های دکوری مدت زمان طولانی‌تری باقی خواهد ماند. تا حد امکان اول رنگ، بافت و جنس کاشی را تعیین کنید سپس تجهیزات و لوازم دیگر را هماهنگی با آن انتخاب کنید.

طراح کاشی کاری خانه خود شوید
دکوراسیون کاشی امپایر طوسی ۳۰*۹۰ کاشی رای سرام

توضیحات دکور: کاشی‌های سیاه رنگ لعاب خورده شدیداً چشم‌گیر هستند اما به طور مطلوبی به همراه چینی بهداشتی سفید رنگ این سرویس بهداشتی هماهنگ شده اند.

چرا باید رنگ های متنوع در کاشی کاری بکار ببریم؟

استفاده کلی از یک رنگ (یا کاشی‌هایی با تنوع رنگی اندک) یک پس زمینه دارای رنگ خنثی را فراهم می‌آورد که اجازه می‌دهد دیگر سازه‌های دکوری به کمک آن جلوه کنند. مشخص است که رنگ‌های متعدد می‌تواند مهیج باشد اما استفاده بیش از حد از آنها شلوغ به نظر می‌رسد و ممکن است برای چشم خسته کننده به نظر برسد.

بهترین روش بکار بردن رنگ های متنوع در کاشی کاری این است که میزان کمی از رنگ‌های مهیج بر روی پس زمینه خنثی استفاده کنید. برای ترکیب‌های رنگی به طبیعت نگاه کنید که در ابتدا باورنکردنی به نظر میرسد اما در حقیقت کاملا با یکدیگر هماهنگ است. برای مثال یک باغچه گل ممکن است ترکیبی از رنگ‌های سبز، صورتی، نارنجی و زرد باشد بدون اینکه عجیب به نظر برسد.

طراح کاشی کاری خانه خود شوید
دکوراسیون کاشی تزیینی پاریس سفید ۳۰*۳۰ کاشی زمرد-رستیک

توضیحات دکور: همانطور که در دکور این عکس مشاهده می کنید، هنر طراحی کاشی کاری به کار بردن تنها سایه‌ای مناسب از رنگ‌های روشن‌تر در کنار رنگ های خنثی است. گاهی برای این کار حتی نیاز به صرف وقت زیاد برای انتخاب کاشی ها ندارید و می توانید این ترکیب از کاشی بین کابینتی را آماده از فروشگاه سرام پخش خریداری نمایید

قانون اصلی انتخاب کاشی سرامیک با رنگهای متنوع

رنگ‌های اصلی برای بدست آوردن تنوعی از رنگ‌های گرم و سرد با هم ترکیب می‌شوند. به عنوان تأکید از رنگ‌های متضاد استفاده کنید. زمینه رنگ‌های خاکی خنثی با گوناگونی طرح‌های تزئینی متناسب‌تر است.

طراح کاشی کاری خانه خود شوید
طراح کاشی کاری خانه خود شوید
دکوراسیون کاشی الگانت آبی ۳۳*۱۰۰ کاشی رای سرام

توضیحات دکور: در این آشپزخانه سطح چوبی روی پیشخوان، صندلی هایی با پایه چوبی و کاشی دیواری  به رنگ‌ آبی درخشان و بافت هندسی و کاشی طوسی را به شکلی هنرمندانه با هم تلفیق کرده‌اند. استفاده زیاد از کاشی طوسی کم رنگ در کف آشپزخانه و دیوارهای جانبی آشپزخانه، استفاده فراوان از رنگ آبی برای کاشی بین کابینتی، وسایلی به رنگ استیل و همینطور پیشخوان چوبی عمق را به دکوراسیون این مجموعه بخشیده است.

خلق دکوراسیون سنتی و نیمه سنتی ایرانی

تجمع کاشی‌های معرق شده در اندازه مشابه، کاشی‌های سفید رنگی که آنها را احاطه کرده‌اند ـ نقاطی از رنگ را اضافه می‌نماید. حاشیه تیره‌ای که در امتداد کاشی‌های دیوار قرار گرفته نقوش تصادفی را بهتر نمایان می‌سازد.

طراح کاشی کاری خانه خود شوید
طرح دکوراسیون آلاله سبز طلایی ۳۰*۶۰ امرتات سرام-رستیک

توضیحات دکور: استفاده از ردیفی از کاشی با طرح نیمه سنتی زیبا و اصیل ایرانی در کنار ردیفی از کاشی بین کابینتی سفید براق و پیشخوان و کابینت های مشکی رنگ راهی ایده آل برای ارائه رنگی برجسته که تأکیدی بر دیگر عناصر دکور است.

طراح کاشی کاری خانه خود شوید
دکوراسیون سرامیک پرسلان آکار قهوه ای ۶۰*۱۲۰ کاشی نوین سرام-نانو پولیش

توضیحات دکور: دکوراسیون لابی با سرامیک نانوپولیش طرح سنگ و رنگ های درخشان و آتشگون.

این محصول یک طرح  مناسب دیوار آکسان و دیوار پشت تلویزیون است. همانطور که مشاهده می کنید سرامیک پرسلانی قرمز-قهوه ای در ترکیبی با کاشی دیواری طرح بتنی و سرامیک کف طرح سنگ و همچنین پیشخوان ممبران چوبی استفاده شده است.

طراح کاشی کاری خانه خود شوید
دکوراسیون کاشی تزیینی کد (۲۰۰۴۰) مسی ۳۰*۳۰ کاشی MBOTile

بازی با شکل، اندازه و بافت کاشی و سرامیک در کاشی کاری خانه

اگر چه کاشی‌های تزئینی که در دکور بالا نصب شده اند، به شکل مربع هستند اما شما میتوانید اشکال دیگری همانند شش ضلعی، مستطیل و هشت ضلعی را نیز در فروشگاه سرام پخش پیدا کنید. این اشکال اغلب هنگامی که با مربع‌های کوچکی از رنگ‌های متضاد ترکیب می‌شوند بسیار جذاب به نظر میرسند. شما میتوانید کاشی‌های مربع شکل از رنگ‌های مختلف را برای ایجاد موزاییک کاری های بزرگتر در کنار هم قرار دهید. یا یک کاشی مربع شکل را در زاویه ۴۵ درجه بچرخانید تا به یک لوزی دست یابید.

 برای ساختن یک طرح هندسی، محصولات فراوان دیگری از کاشی‌های حاشیه‌ای باریک را که در فروشگاه سرام پخش موجود هستند، نیز مورد بررسی قرار دهید.

انتخاب کاشی بزرگ یا کاشی کوچک؟

دکوراسیون سرامیک پاندا سفید ۱۰۰*۱۰۰ کاشی رای سرام-نانو پولیش | دکوراسیون سرامیک پرسلان دکور مونتکارلو طوسی ۳۰*۳۰ کاشی امین

‌کاشی های کوچک معمولاً باعث می‌شوند که فضاهای محدود بزرگتر به نظر می رسند، کاشی‌های بزرگ از فضای اتاق‌های بزرگ می‌کاهند. هرچند برای هر قانونی استثنایی وجود دارد، معمولاً کاشی‌های بزرگتر گزینه بهتر برای کف به شمار می‌روند و کاشی‌های کوچکتر برای دیوارها مطلوب‌ترند.

کاشی‌های بزرگ‌ توجه کمتری نسبت به کاشی‌های کوچک به خودشان جلب می‌کنند و برای اتاق‌های بزرگ مناسب‌تر به نظر می‌رسند. کاشی‌های کوچک به تأکید بر شبکه خطوط دوغاب می‌پردازند و بیشتر یک سازه طراحی به شمار می‌روند.

شما می‌توانید با قرار دادن کاشی‌ها در یک زاویه یا بافت‌های دورانی فضاها را بر روی کف از هم جدا کنیم. یا برای جدا کردن فضاها طرح‌های حاشیه‌ای خلق نمایید.

توجه به جزئیات تاثیر گذار: پهنای دوغاب

رنگ و پهنای خطوط دوغاب را با دقت انتخاب کنید. دوغابی که با رنگ کاشی در تضاد باشد تأکید بیشتری بر اشکال هندسی طرح خواهد داشت. هر گونه ایرادی را که در نصب وجود دارد مشخص‌تر خواهد ساخت. اگر می خواهید توجه خود را به کاشی‌های تزئینی معطوف کنید رنگ دوغاب را طوری انتخاب کنید که با رنگ اصلی زمینه کاشی هماهنگ باشد.

طراح کاشی کاری خانه خود شوید

مجموعه ای از دوغاب ، خمیر آماده بندکشی و پودر بندکشی در طیف متنوعی از طرح و رنگ و جنس در بخش تجهیزات و مصالح فروشگاه سرام پخش خریداری کنید.

خطوط پهن دوغاب (معمولاً ماکسیمم آن ۲/۱ اینچ است) هنگامی معقول است که بخواهید بر شبکه‌ای که توسط دوغاب یا رنگ آن ایجاد شده است، تأکید داشته باید. خطوط پهن دوغاب اغلب هنگام نصب کاشی‌هایی با اشکال نامنظم نیاز است. خطوط باریک و تیره دوغاب شور و طراوت را به اتمام کار پروژه می‌افزاید. دوغاب با رنگ روشن زمینه‌ای خنثی را ایجاد می‌کند که رنگ و طرح کاشی را جلوه‌گر می‌سازد.

مراحل پایانی؛ چطور تعداد کاشی ها را محاسبه کنم؟

با مراجعه به مقالهنحوه محاسبه تعداد سرامیک و هزینه های نصباز چند و چون محاسبه میزان کاشی مورد نیازتان و همچنین سایر هزینه های نصب اطلاع پیدا کنید.

اما ساده ترین و دقیق ترین روش برای محاسبه تعداد کاشی ها در پلتفرم سرام پخشآموزش نحوه استفاده از پلتفرم محاسبه متراژبه رایگان در دسترس شماست. کافیست در صفحه محصول مورد نظرتان روی گزینه محاسبه متراژ کلیک کنید تا تعداد کاشی های مورد نیاز، تعداد کارتن ها و همچنین هزینه نهایی به شما اعلام شود.

 منبع: برگرفته از مجله سرامیک ساختمان

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments