پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

فرق وال هنگ با توالت فرنگی؟ کدامیک بهتر است؟!

تفاوت وال هنگ با توالت معمولی

فرق وال هنگ با توالت فرنگی؟ کدامیک بهتر است؟!

فهرست مطالب

امروزه اکثر مردم با استفاده از انواع توالت‌های فرنگی معمولی، وال هنگ و… در سرویس بهداشتی منزل و مکان‌های دیگر از معایب توالت ایرانی پرهیز کرده و هم توالت فرنگی انتخاب لوکس‌تری محسوب می‌شود. حتی در سرویس‌‌های بهداشتی که توالت معمولی استفاده می‌شود توالت فرنگی نیز باتوجه‌ به نیاز هر خانواده در مدل‌ها و اشکال مختلف وجود دارد. ما در این مقاله قصد داریم تفاوت دو نوع توالت فرنگی وال هنگ و توالت فرنگی معمولی را بررسی کرده و به سؤال‌های شما دررابطه‌ با تفاوت این دو نوع توالت در عملکرد، قیمت، کارایی و… پاسخ دهیم؛ پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت والهنگ با دستشویی فرنگی معمولی

تفاوت توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی

برای تعریف تفاوت توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی لازم است ابتدا ویژگی‌های هر کدام را جداگانه برایتان توضیح دهیم.
Wall hung یا وال هنگ همان‌طور که از اسمش پیداست به معنی آویزان از دیوار یا آویزان به دیوار است و در حالت کلی به‌تمامی تجهیزاتی اطلاق می‌شود که در درون سرویس بهداشتی بدون پایه است و به دیوار متصل می‌شوند.

همه قطعات توالت فرنگی وال هنگ داخل دیوار نصب می‌شوند. مثلاً مخزن ساخته شده از پلاستیک آن که سبک و پلی‌استایرن است، در پشت دیوار قرار دارد؛ چارچوب از جنس چدنی یا فولادی قابل‌حمل آن در بین دو ناودانی که برای پشتیبانی نصب شده است قرار می‌گیرد.

کاسه در بالای سطح شناور قرار دارد و از طریق دیوار به حامل پوشانده شده است؛ همچنین لوله‌کشی‌ها و قطعات در داخل دیوار پنهان هستند و فقط سایر اکسسوری‌های وابسته مانند شیر توالت روی دیوار قرار دارند.

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی از بازار آنلاین سرام پخش

توالت فرنگی لوکس و جدید

این در حالی است که یکی از ویژگی‌های توالت فرنگی معمولی این است که بر روی زمین قرارمی گیرد و روی سطح زمین سرویس بهداشتی شما نصب می‌شود که در دو مدل یک‌تکه و دوتکه در بازار وجود دارد. برای مشاهده مدل‌های متنوع توالت فرنگی می‌توانید در سایت سرام پخش انواع آن‌ها را مشاهده کنید.
توالت فرنگی یک‌تکه درواقع دارای یک‌تکه مخزن معمولی و نشیمن‌گاه است که شامل یک‌تکه می‌شود.

اما در ساخت و طراحی توالت فرنگی دوتکه مخزن توالت فرنگی و نشیمن آن به‌صورت جدا از هم هستند که در موقع نصب، این دو قطعه به هم وصل می‌شوند و نسبت به مدل یک‌تکه وزن بیشتری نیز دارد.
با توضیحات ارائه شده راجع به هر دو مدل احتمالاً متوجه تفاوت اساسی هر دو مدل توالت فرنگی وال هنگ و معمولی شده‌اید.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله جدیدترین مدل توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————

وال هنگ با توالت فرنگی معمولی چه فرقی دارد؟

توالت فرنگی وال هنگ ارزانتر است یا توالت فرنگی زمینی؟

توالت فرنگی وال هنگ در واقع یک محصول جدید و مدرن محسوب می‌شود و به‌تازگی در بازار عرضه شده است؛ این محصول باتوجه‌به طراحی مدرن و لوکسی که دارد و همچنین مزایای آن بخصوص در جهت زیبایی بخشی به سرویس بهداشتی شما و قطعات به‌کاررفته در آن در مقایسه با توالت‌فرنگی‌های معمولی گران‌تر است.

جهت مشاهده قیمت توالت فرنگی معمولی و همین‌طور قیمت انواع توالت‌های وال هنگ به محصولات سرام پخش نگاهی بیندازید.

تفاوت وال هنگ با توالت فرنگی معمولی از نظر قیمت

توالت فرنگی وال هنگ یا معمولی؟ کدام یک زیباتر است؟

باید گفت باتوجه‌به نحوه نصب و قرارگیری وال هنگ و اشغال کردن جای کمتر آن نسبت به توالت فرنگی معمولی و هر چه زیباتر شدن و لوکس‌تر شدن طراحی داخلی سرویس بهداشتی شما با وال هنگ، این محصول  می‌تواند انتخاب شیک‌تری برای شما باشد.

معمولاً ظاهر زیباتر تجهیزات وال هنگ و همچنین چینی مرغوب بکار رفته در ساخت این نوع از توالت‌های فرنگی باعث شده تا بسیاری از افرادی که در حوزه تزئینات داخلی و یا دکوراسیون داخلی فعالیت می‌کنند، نصب این تجهیزات را توصیه کنند.

————————————

برای کسب اطلاعت بیشتر می توانید مقاله وال هنگ چیست؟ را مطالعه بفرمایید.

————————————

تفاوت توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی از نظر زیبایی

روش تخلیه وال هنگ راحت تر است یا توالت فرنگی معمولی؟

اگر شما هم از توالت فرنگی وال هنگ استفاده کرده باشید حتماً دو کلیدی که در پشت سرتان بر روی دیوار تعبیه شده توجهتان را جلب کرده است. این دو کلید درواقع برای انجام عمل تخلیه و سیفون در توالت وال هنگ هستند.

به‌طورکلی توالت‌فرنگی‌های وال هنگ با دو مدل تخلیه در بازار وجود دارند:
۱- مدل تخلیه واش دون

۲-مدل تخلیه سیفونی.

اما در تخلیه توالت فرنگی زمینی فقط از روش سیفونی استفاده شده است.
در توالت فرنگی با روش تخلیه واش دون به دلیل به‌کارگرفتن مجرای بزرگ‌تر برای تخلیه، شما کمتر با گرفتگی سیفون مواجه خواهید شد و همچنین میزان آب مصرفی در این مدل در مقایسه با مدل معمولی آن بسیار کمتر است؛ پس از لحاظ مصرف انرژی به‌صرفه‌تر است. این محصول می‌تواند تخلیه بی بو، فوری و پر فشار را انجام دهد.

خرید آسان و اقساطی وال هنگ از بازار آنلاین سرام پخش

مدل توالت فرنگی والهنگ

اما این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که در توالت فرنگی وال هنگ با سیستم تخلیه واش دون در مقایسه با توالت فرنگی معمولی در هنگام تخلیه صدای بلندتری ایجاد می‌شود و همچنین مقدار مصرف کمتر آب باعث می‌شود که تمام مواد در آب فرو نروند؛ در نتیجه آلودگی بیشتری بر روی سطح و دیواره کاسه باقی می‌ماند.
اما در واقع نمی‌توان این نکته را نادیده گرفت که در طراحی این تجهیزات با به‌کارگرفتن روش‌های بهینه‌تر برای تخلیه فاضلاب، لوله‌کشی متفاوت، مصرف آب و برق را تا حدود زیادی کاهش داده‌اند.

تفاوت وال هنگ با توالت فرنگی معمولی از نظر سیستم تخلیه

تفاوت فلاش تانک وال هنگ با دستشویی فرنگی معمولی

در تخلیه توالت فرنگی وال هنگ شما باید بدانید که فلاش تانک این توالت در درون دیوار کار گذاشته می‌شود و هیچ لوله و اتصالاتی در دید نیست. 

اگر در حین استفاده از توالت فرنگی وال هنگ با مشکلی برخورد کنید که نیاز به تعمیر و یا تعویض فلاش تانک آن باشد کار بسیار سختی در پیش دارید؛ زیرا علاوه بر اینکه باید دیوار را خراب کنید، هزینه بیشتری را به علت گران بودن قطعات آن باید برای تعویض بپردازید.

اما برای تعمیر توالت فرنگی معمولی جهت تعویض یا تعمیر فلاش تانک آن این مشکل وجود ندارد. شما می‌توانید بدون کندن دیوار و صرف هزینه گزاف، آن را تعمیر کنید.

اما در نهایت اگر شما از لحاظ اقتصادی شرایط مالی مناسبی دارید، انتخاب توالت فرنگی وال هنگ می‌تواند به دلایلی که توضیح دادیم انتخاب بهتری برای شما باشد.

چون این محصول با ظاهری زیبا و اشغال حجم کوچکی از فضا می‌تواند جلوه‌ای زیبا به دکوراسیون سرویس بهداشتی شما بدهد و اگر شما از متخصصان در این امر برای نصب آن بهره ببرید، دیگر در آینده‌نگران گارانتی و تعمیر آن نخواهید بود.

تفاوت فلاش تانک توالت وال هنگ با توالت فرنگی معمولی

تفاوت توالت فرنگی وال هنگ با توالت فرنگی معمولی در نحوه نصب؟

نحوه نصب توالت فرنگی وال هنگ شرایطی دارد. به طور مثال شما برای نصب آن نیاز به میزان وسیعی از دیوار مخصوصا در پشت توالت دارید.

اما اگر قصد آن را دارید که این نوع توالت فرنگی را پس از ساخت خانه به آن اضافه کنید یا با مدل توالت فرنگی معمولی جایگزین کنید باید ابتدا دیوار را خراب کرده که این کار بسیار هزینه بر و وقت‌گیر است.

نکته بعدی در نصب توالت فرنگی وال هنگ نوع لوله‌کشی متفاوت آن است. شما در نصب توالت دیواری معمولی نیازی به کندن دیوار ندارید و می‌توانید در جلوی هر نوع دیواری از لحاظ ضخامت و جنس، آن را نصب کنید. همچنین لوله‌کشی بکار رفته در آن نیز دردسری ندارد به طور کل آسان‌تر است و نیازی به مراجعه به متخصص ندارید و بر روی هر سطحی از زمین سرویس بهداشتی امکان نصب آن وجود دارد.

در آخر بهتر است از مزیت‌های نصب توالت فرنگی وال هنگ نیز این نکته را در نظر داشته باشید که ارتفاعی که شما می‌توانید توالت وال هنگ را در آن نصب کنید باتوجه‌به نیاز شما و خانواده‌تان به اختیار خودتان است و در هر سطحی از زمین امکان نصب آن را دارید.

تفاوت نصب وال هنگ با توالت فرنگی معمولی

فرنگی وال هنگ بهتر است یا توالت فرنگی زمینی؟

شما می‌توانید در زیر به طور فهرست‌وار و خلاصه مزایا و معایب هر یک از دو نوع توالت فرنگی معمولی و وال هنگ را مشاهده کرده و با اطلاع از تفاوت‌های هریک انتخاب کنید که کدام یک از این دو نوع توالت فرنگی برای نیاز شما بهتر است.
توالت فرنگی وال هنگ: ظاهر و زیبایی بیشتر، فضای کمتری مورد نیاز است، امکان تنطیم ارتفاع.
توالت فرنگی معمولی: نصب آسان تر، قیمت مناسب تر، سر و صدای کمتر، نظافت راحت تر.

سخن پایانی
ما در این مقاله یک راهنمایی کلی در جهت تفاوت‌های توالت فرنگی معمولی و وال هنگ و معایب و مزیت‌های هرکدام از آنها کردیم تا با اطلاع از روش و نوع سیستم تخلیه هرکدام، نحوه نصب هر یک و سخت و آسانی آنها و همچنین بررسی از جهت زیبایی‌ای که هر یک از مدل‌ها به سرویس بهداشتی شما می‌دهد بتوانید انتخابی بهتر و در نتیجه خریدی هدفمندتر داشته باشید؛ شما همچنین می‌توانید با گذاشتن کامنت برای سایت سرام پخش و ارائه نظرات و تجربیات خود از خرید هر دو مدل از توالت فرنگی ما را در تجربیاتتان شریک کنید.

————————————–

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله انواع توالت فرنگی را مطالعه بفرمایید.

————————————–

خرید انواع فلاش تانک از بازار آنلاین سرام پخش

فلاش تانک

سوالات متداول…

به‌دلیل رفت و آمد و شلوغی‌ها در محیط پارکینگ باید هنگام نصب سرامیک‌های آن دقت لازم را داشته باشید. کافی است سرامیک‌های پارکینگ به‌خوبی آب‌بندی شوند و به‌گونه‌ای نصب شوند که آب به سطح زیرین آن نفوذ نکند.

با توجه به مزیت‌های سرامیک و قیمت مقرون به‌صرفه‌ای که نسبت به سنگ دارد، بهترین انتخاب برای پوشش کف پارکینگ‌ها، استفاده از سرامیک است.

به‌دلیل تاثیری که این مواد برای از بین بردن دوغاب‌ها دارند؛ بهتر است از به‌کار‌گیری مواد سفید‌کننده خودداری کنید اما اگر این مواد را استفاده کردید، قسمت مورد نظر را فورا شستشو دهید.

تنوع بالا در طرح و رنگ، قیمت مناسب، نصب آسان و شستشو ساده‌تر سرامیک‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های آن است. از آن جایی که در پارکینگ نیز رفت و آمد بالا وجود دارد و ماشین قرار می‌گیرد، بهتر است سرامیک استفاده کنید.

بر اساس ویژگی‌هایی که در این مقاله گفته شده، سرامیک انتخاب بهتری بوده که برای پارکینگ، حیاط و حتی فضای داخلی خانه مناسب است اما باید در انتخاب مدل و نوع آن دقت داشته باشید؛ زیرا سر پوشیده بودن یا نبودن حیاط و موارد دیگری نیز هستند که در انتخاب شما تاثیر دارند.

توالت فرنگی وال هنگ کرد مدل آرتا
توالت فرنگی وال هنگ تمام اتوماتیک گبریت مدل mera
توالت فرنگی وال هنگ سینا چینی مدل آکوا

خرید آسان و اقساطی انواع توالت فرنگی وال هنگ در وب سایت سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
22 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments