پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ

آیا می دانید طرح های کاشی دوران صفویان با نقش و نگار هفت رنگ در استان یزد تولید میشود!؟

کاشی هفت رنگ

تزئین در هنر اسلامی برای بیان قدسی و به عنوان یکی از پایه‌های تصویری هنر ارزیابی شده است. کاشی یکی از عناصر تزئینی بنا و نوعی تزئین گران‌تر از گچبری بود، که عنصری تزئینی در تزئین بناها به ویژه بناهای مذهبی همچون مساجد و مقبره‌ها است و جایگاه ویژه ای نزد معماران ایرانی داشته تا جایی که به کشورهای دیگر نیز راه پیدا کرده است.

 

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ
کاشی تزیینی هیمن سایز۱۵*۱۵ امرتات سرام

 

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ

 

کاشی هفت رنگ نوعی کاشی است که اکثرأ در مساجد، عبادت‌گاه‌ها و مقبره‌ها استفاده می‌شود. همچنین طرح‌هایی از آن نیز در منازل شخصی به کار می‌رود که از شهرت بسیار خوبی برخوردار است. این نوع کاشی از کاشی‌های خشتی چهارگوش نشأت گرفته‌اند و معمولاً در ابعاد ۱۵×۱۵ و۲۰×۲۰ و ۱۵×۷٫۵ یا ۲۰×۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند.

 

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ
کاشی تزیینی چهارپر فیروزه ای سایز ۳۰*۳۰ امرتات سرام

 

طرح دکوراسیون تزیینی چهارپر فیروزه ای سایز 30*30 کاشی امرتات سرام

 

هفت رنگ اصلی در کاشی‌های هفت رنگی عبارتند از: سیاه، سفید، لاجوردی، فیروزه‌ای، قرمز، زرد و حنایی که پرکاربردترین این رنگ‌ها سفید، سیاه، لاجوردی و فیروزه‌ای هستند. البته در دوره‌های تاریخی گوناگون و همچنین پیشرفت‌های صنعتی رنگ‌های مختلف با طیف‌های گوناگون در کاشی‌های هفت رنگ استفاده می‌شود. در بسیاری از منابع دوره ابداع اولیه کاشی هفت رنگ را، دوره صفویه می دانند. اما در اصل این تکنیک از قبل، کم و بیش مورد استفاده قرار گرفته و در دوران صفویه به اوج خود رسیده است.

 

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ
کاشی تزیینی افشار صورتی سایز ۳۰*۳۰ امرتات سرام

 

پیشینه ای بر کاشی هفت رنگ

 

کاشی هفت رنگ ابتدا کاشی با رنگ مورد نظر تولید می‌شود، سپس کاشی‌ها در کنار هم قرار می‌گیرند و نقش‌های اسلیمی و ختایی مورد نظر را به دو روش طراحی مستقیم بر روی کاشی و یا انتقال طرح از کاغذ طراحی به کاشی روی آن انجام می‌شود، بعد طرح به وسیله اکسید منگنز، قلم‌گیری می‌شود، و نقش موردنظر را، با لعاب‌های رنگی روی آن نقاشی می‌کنند و به کوره برده حرارت می دهند تا لعاب پخته شود.

شرکت امرتات سرام تولیدکننده کاشی و سرامیک‌های تزئینی و چینی بهداشتی لوکس دکوراتیو، کاشی‌های هفت رنگ اسلیمی با هدف رفع نیاز مصرف‌کنندگان داخلی از کالاهای لوکس وارداتی و رهبری بازار کاشی بنا نهاده شد. این شرکت با استفاده از متریال نانو و روش‌های تولید دانش بنیان به تولید کاشی‌های تزئینی، کوتینگ پولیش و هفت رنگ که در برابر مواد اسیدی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار می‌باشند، می‌پردازد. عدم جذب آب و مقاومت در برابر سایش، استفاده از عمده محصولات این کارخانه را در کف و نمای ساختمان امکان‌پذیر می‌نماید.

امرتات سرام با ارائه محصولات کاشی و سرامیک‌های تزئینی و راهکارهای تامین پاکیزگی و زیبایی محیط زندگی و کار با هدف ایجاد چرخه‌ی ارزش‌آفرینی در تولید این گروه از محصولات با بهره‌گیری از بروزترین نوآوری‌های موجود و نیز پای‌بند به اخلاق حرفه‌ای و مسئولیت اجتماعی، رسالت خود را خلق آرامش حاصل از اطمینان از پاکیزگی و زیبایی محل کار و زندگی در جامعه می‌داند.

برای کسب اطلاعات بیشتر به لینک  “ کارخانه-کاشی-امرتات/www.cerampakhsh.com/mag ” مراجعه نمایید و هم چنین جهت مشاهده محصولات و خرید آنلاین محصولات شرکت کاشی امرتات سرام اینجا  را کلیک کنید.

 

 


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments