پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آماده سازی خودکار لعاب در صنعت آجر و کاشی

آماده سازی خودکار لعاب در صنعت آجر و کاشی

آماده سازی خودکار لعاب در صنعت آجر و کاشی | استانداردهای بالای خودکارسازی (اتوماسیون و کنترل) به طور فزاینده ای در خطوط تزئین اهمیت می یابند تا عیوب ناشی از خطاهای اپراتوری را به حداقل برسانند. به ویژه آن که ثبات رنگ می تواند از طریق کنترل سخت گیرانه رنگ اصلی در طول مدت اعمال تضمین شود.

تاکنون این کار با استفاده از روش های تجربی انجام می شد که اغلب و صرفا متکی بر تجربه و مهارت دستی اپراتورهای خط بود.

برای غلبه بر این مشکلات، Smac طیف جدید و کاملی از دستگاه ها را برای تهیه و کنترل خودکار سوسپانسیون های سرامیکی پایه آبی (لعابها و انگوب ها) طراحی کرده است که پیش از استفاده در یک دستگاه لعاب زنی لازم است تا رقیق شوند و به یک دانسیته مشخص برسند.

آماده-سازی-خودکار-لعاب-در-صنعت-آجر-و-کاشی

این سامانه های نوآورانه، آماده سازی لعاب و انگوب و تغذیه لعاب در دستگاه ها را کاملا خود کار می کنند و امکان کاهش قابل توجه توقفات و در نتیجه افزایش بهره وری را فراهم می سازند.

مزایای دیگر، شامل کاهش مقدار ضایعات، پایش بی وقفه دانسیته و گرانروی (ویسکوزیته) و خودکارسازی کامل تصحیحات لازم با حذف خطاهای مربوطه در این روش است.

همچنین از اتلاف لعاب و تغییرات رنگ جلوگیری می شود و صرفه جویی قابل توجهی در وقت و هزینه به همراه می آورد.

کنترل الکترونیکی مداوم، تأخیرهای ناشی از زمان های آماده سازی دستی را حذف می کند و کیفیت محصول نهایی را بهبود می بخشد. همچنین این مزایا شامل حداقل تعمیر و نگهداری و افزایش ایمنی است زیرا پرسنل دیگر مجبور به تماس مستقیم با لعابها یا دیگر محصولاتی که به طور بالقوه زیان آور هستند، نیستند.

D-GLAZE

D-GLAZE که برای خودکار سازی کامل آماده سازی و تغذیه لعاب ایده آل است، لعاب ها را به طور خودکار مطابق فرمول های تنظیم شده آماده می سازد و اطمینان حاصل می کند که مقدار مطلوب از محصول در همه زمان ها در دسترس باشد.

آماده-سازی-خودکار-لعاب-در-صنعت-آجر-و-کاشی

به لطف کنترل الکترونیکی چرخه مداوم با باز گردش خودکار، دانسیته را ثابت نگه می دارد و همچنین می تواند ویسکوزیته محصول نهایی را پایش نماید.

این دستگاه قادر است تا عمل دوزینگ و تغذیه افزودنی های شیمیایی یا بیس های رنگی را کنترل نماید و مجهز به کنترل الکترونیکی با PLC و صفحه نمایش لمسی رنگی است.

علاوه بر این، طوری طراحی شده است تا بدون نیاز به تجهیزات اضافی با پیکربندی فعلی خط لعاب زنی سازگار شود.

اصول عملکرد

دستگاه در شروع چرخه، مخزن مربوطه را با لعابی که لازم است رقیق شود، پر می کند و آن را با استفاده از یک دستور اختصاصی از ظرف ذخیره سازی می گیرد.

در پایان این روش، سامانه شروع به داخل کردن هر افزودنی لازم و رقیق کردن محصول با آب و با استفاده از چرخه های اختصاصی افزودن / اختلاط مینماید تا زمانی که به دانسیته تعیین شده توسط اپراتور برسد.

حالا محصول آماده ارسال به مخزن تغذیه کننده دستگاه کاربر است؛ جایی که یک میله تراز، مقدار محصول موجود در مخزن را پایش می کند (تا اگر از تراز حداقلی پایین تر بیاید، D-GLAZE به طور خودکار لعاب را با دانسیته و گرانروی مناسب تا حداکثر مقدار تنظیم شده تأمین نماید).

آماده-سازی-خودکار-لعاب-در-صنعت-آجر-و-کاشی
لعاب داخل مخزن با دانسیته سنج الکترونیکی به طور مداوم تحت کنترل نگه داشته می شود و اگر دانسیته در خارج از محدوده رواداری تعیین شده قرار بگیرد، به طور مناسب تصحیح می شود.

چرخه به این ترتیب ادامه می یابد تا این که مخزن کاملا تخلیه شود؛ سپس به دنبال انجام یک چرخه خودکار شستشوی همه اجزای سازنده، دوباره از ابتدا آغاز میشود.

همچنین ویسکوزیته می تواند در تمام مدت چرخه پایش گردد. در صورت بروز خطا، هشدارهای شنیداری و دیداری صادر می شوند.

 

در صورتی که این مطلب برای شما مفید بود برای دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments