پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش صفر تا ۱۰۰ رنگ آمیزی کاشی حمام و دستشویی

نحوه رنگ آمیزی کاشی حمام

آموزش صفر تا ۱۰۰ رنگ آمیزی کاشی حمام و دستشویی

فهرست مطالب

اگر از آن دسته افرادی هستید که پس از گذشت مدتی، دوست دارند دکوراسیون خانه خود را تغییر بدهند، حتما به تغییر دکوراسیون حمام و دستشویی نیز فکر کرده‌اید. در نگاه اول، انجام برخی از تغییرات در حمام، هزینه‌بر بوده و زمان زیادی برای اجرا نیاز دارد. اما راه‌‌های ساده‌تر و کم هزینه‌تری برای زیباسازی و ایجاد تغییر در حمام وجود دارد. شما می‌توانید با رنگ آمیزی دلخواه کاشی حمام و دستشویی، فضای مورد نیاز خود را ایجاد کنید. در ادامه به بررسی مراحل و نکات رنگ آمیزی کاشی می‌پردازیم. تا انتهای این مقاله از مجله سرام پخش همراه ما باشید.

آموزش رنگ آمیزی کاشی حمام و دستشویی

به طور کلی رنگ‌آمیزی کاشی حمام و سرویس بهداشتی، در چند مرحله قابل اجرا است. ابتدا باید مراحل زیرسازی را انجام دهید و سپس اقدام به رنگ‌آمیزی کنید. سطوح کاشی را با آب و مواد شوینده، از هرنوع آلودگی و گرد و خاک تمیز کرده و کاشی‌های شکسته یا جدا شده را تعمیر کنید. حال قسمت‌هایی را که نمی‌خواهید رنگ آمیزی شوند بپوشانید. در مرحله بعد تمام سطوح سرامیک کف و کاشی دیوار را پرایمر بزنید و سپس رنگ آمیزی کنید.
در ادامه، مرحله به مرحله رنگ آمیزی کاشی سرویس بهداشتی و حمام را بررسی می‌کنیم.

روش رنگ کردن کاشی سرامیک حمام و دستشویی

بهترین رنگ برای رنگ آمیزی کاشی و سرامیک حمام و دستشویی

به‌طور کلی برای رنگ آمیزی انواع کاشی سرامیک انواع رنگ مانند اکریلیک، لاتکس و رنگ روغن وجود دارد که در ادامه به تفکیک هر کدام از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد:

رنگ اپوکسی

رنگ های اپوکسی به دلیل داشتن چسبندگی بالا برای رنگ کردن کاشی و سرامیک مناسب هستند که می توانیم از رنگ اپوکسی یک جزعی و یا رنگ اپوکسی دو جزعی استفاده کرد.

رنگ اکریلیک

اکریلیک ازجمله رنگ‌های پرطرفدار این روزهای صنعت ساختمان است که تا پیش از آن در صنعت خودروسازی از آن به‌وفور استفاده می‌شد. این رنگ شیمیایی در دو نوع محلول در آب و محلول در روغن وجود دارد که در صنایع ساختمانی از نوع محلول در آب آن استفاده می‌کنند.
از مهم‌ترین ویژگی‌های به کار بردن رنگ آکریلیک در حمام و دستشویی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
• با دوام و ماندگار و داشتن کیفیتی مطلوب
• مقاوم در برابر انواع ساییدگی و نور خورشید
• کاربردی آسان و ساده

لاتکس

لاتکس نیز از اجزای پلیمری خاصی ساخته شده است که کیفیت خاص خود را دارد. استفاده از پوشش‎های مبتنی بر لاتکس فوایدی دارند که به تعدادی از آن‌ها اشاره می‌کنیم:
• خشک شدن سریع
• مقاوم دربرابر رطوبت
• دوام و مقاومت بالا دربرابر پاک شدن

رنگ روغن

رنگ روغن یکی از پرکاربردترین رنگ‌های ساختمانی است که جزو قدیمی‌ترین رنگ‌ها نیز به‌شمار می‌رود. استفاده از رنگ روغن با وجود معایبی که دارد، هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
مهم‌ترین مزایای استفاده از رنگ روغن عبارتند از:
• قابلیت شستشوی بالا
• پوشش دهی بالا
• ضد آب بودن

خرید آسان و اقساطی کاشی حمام و دستشویی از بازار آنلاین سرام پخش

از چه رنگی برای کاشی سرامیک حمام و سرویس بهداشتی استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید؛ برای رنگ کردن مکان‌های مرطوب باید از رنگ‌های ضدآب استفاده کرد. اکنون که می‌توانید با دست بازتری رنگ کاشی دیوار و سرامیک کف سرویس بهداشتی و حمام خود را انتخاب کنید، احتمالا کمی گیج شوید و انتخاب رنگ متناسب با سرویس بهداشتی، برایتان دشوار باشد.
رنگ‌های مناسب برای سرویس بهداشتی عبارتند از:
• رنگ صورتی
در نگاه اول، رنگ صورتی، رنگی کودکانه و انتخابی نامناسب است؛ اما اگر طیف آن را به‌طور هوشمندانه انتخاب کنید، می‌توانید برای سرویس بهداشتی و حمام خانه‌تان جلوه‌ای زیبا بسازید. همچنین می‌توانید برای افزایش زیبایی محیط، آن را با رنگ سفید ترکیب کنید.

رنگ صورتی در حمام و سرویس بهداشتی
• رنگ سبز
اگر می‌خواهید حس طبیعت را تداعی کنید، رنگ سبز انتخابی مناسب برای شما است. چنان‌چه حمام و سرویس بهداشتی با فضایی بازتر در اختیار دارید، می‌توانید از رنگ سبز تیره برای سرویس بهداشتی با فضای کوچک‌تر، سبز روشن استفاده کنید. استفاده از اکسسوری به رنگ قرمز، صورتی و طلایی در کنار کاشی با رنگ سبز، ترکیب مناسبی ایجاد می‌کند.

رنگ سبز کاشی حمام و دستشویی
• رنگ قهوه‌ای
یکی دیگر از رنگ‌های پرکاربرد و مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام، رنگ قهوه‌ای است. هرچقدر این رنگ تیره‌تر باشد، فضایی کوچک‌تر و هر اندازه روشن‌تر باشد، فضایی بزرگ‌تر را تداعی می‌کند. شما می‌توانید این رنگ را در کنار رنگ‌های دیگر استفاده کنید. استفاده از رنگ قهوه‌ای برای رنگ‌کاری کاشی حمام و دستشویی، به شما امکان ایجاد فضای کلاسیک و مدرن را می‌دهد.

کاشی قهوه ای حمام و دستشویی
• رنگ آبی
از گذشته نیز در ساخت حمام‌های عمومی از کاشی‌های آبی و سفید استفاده می‌کردند. این رنگ، نماد آرامش بوده و برای سرویس بهداشتی و حمام‌های امروزی نیز مناسب است.

رنگ آبی کاشی سرامیک حمام و دستشویی
• رنگ سورمه‌ای
اگر می‌خواهید فضایی لوکس و چشم‌نواز به‌وجود بیاورید، می‌توانید از رنگ سورمه‌ای استفاده کنید. سورمه‌ای، رنگی سرد است. با انتخاب این رنگ، امکان ترکیب با رنگ‌های گرم یا استفاده از آن به‌تنهایی را خواهید داشت. استفاده از این رنگ در کنار رنگ شیرآلات حمام و سرویس بهداشتی، زیبایی محیط را دوچندان می‌کند.

کاشی سورمه ای حمام و دستشویی

سایر رنگ‌های مناسب برای سرویس بهداشتی و حمام عبارتند از:
• رنگ سفید: این رنگ، خنثی و نماد پاکی و آرامش است. با انتخاب رنگ سفید، برای رنگ آمیزی سرویس بهداشتی و حمام، می‌توانید به‌راحتی تجهیزات و اکسسوری دلخواهتان را خریداری کنید؛ زیرا رنگ سفید با همه رنگ‌ها تطابق پذیر است.
• رنگ مشکی: با انتخاب رنگ مشکی، می‌توانید به‌راحتی فضایی شیک و مدرن ایجاد کنید.
• رنگ بنفش: رنگ بنفش، باعث ایجاد دکوراسیونی خاص و منحصربه‌فرد می‌شود. شما می‌توانید از طیف سرد و گرم رنگ بنفش، به دلخواه استفاده کنید.
• رنگ طوسی : طوسی رنگی خنثی است و می‌توانید از آن، برای ایجاد فضایی مینیمال استفاده کنید.
• رنگ طلایی: رنگ دیگری که باعث ایجاد محیطی منحصر به‌فرد و لوکس می‌شود رنگ طلایی است.
• رنگ قرمز: رنگ قرمز نماد هیجان وانرژی است و باعث ایجاد فضایی خاص می‌شود.

خرید آسان و اقساطی کاشی و سرامیک از بازار آنلاین سرام پخش

خرید عمده کاشی و سرامیک

زیرسازی لازم برای رنگ کردن کاشی سرامیک

همان‌طور که در مراحل قبلی نیز گفته شد، برای این که به‌راحتی بتوانید رنگ آمیزی را انجام دهید، ابتدا باید زیرسازی‌های لازم را انجام دهید. زیر سازی مناسب، علاوه بر افزایش ماندگاری رنگ، امکان رنگ‌کاری تمیزتر و بدون خطا را به شما می‌دهد.
مراحل زیر سازی برای رنگ کردن کاشی و سرامیک عبارتند از:
۱. تعمیر شکستگی کاشی و چسباندن کاشی‌های افتاده
۲. تمیز کردن گرد و غبار کاشی
۳. از بین بردن جرم و آلودگی با استفاده از مواد شوینده
۴. خشک کردن کاشی
۵. سمباده زدن کاشی
۶. تمیز کردن گرد و غبار ناشی از سمباده
۷. زدن پرایمر روی سطح کاشی
۸. استراحت برای خشک شدن پرایمر

زیر سازی لازم- رنگ آمیزی کاشی حمام

مراحل رنگ آمیزی کاشی سرامیک حمام

گام اول
در مرحله اول باید زیرسازی مناسب برای رنگ آمیزی را ایحاد کنید؛ دیوار‌ها را به‌خوبی تمیز کرده و سطوح را یک‌دست کنید. برای انجام این کار می‌توانید از یک پارچه یا یک اسفنج نمدار استفاده کنید. اگر هنوز هم آلودگی‌ها و جرم‌ها به‌خوبی از بین نرفته‌اند، می‌توانید از مواد شوینده یا پاک کننده کاشی استفاده کنید. (پس از اتمام کار، مواد شوینده را کاملا از روی کاشی پاک کنید)

گام دوم
در این مرحله، پس از حذف آلودگی و سپس تمیز کردن مواد شوینده از سطح کاشی، باید کاشی را خشک کنید. به این صورت که با استفاده از یک حوله تمیز، نم و رطوبت روی سطح را بگیرید و ۴ الی۵ ساعت به کاشی‌ها اجازه دهید خشک شوند.

گام سوم
اکنون نوبت به حذف لعاب روی کاشی می‌رسد. این کار باید با دقت بالایی انجام شود تا از آسیب‌دیدگی کاشی جلوگیری شود. همچنین می‌توانید از یک کاغذ سمباده۱۸۰ استفاده کنید و به‌آرامی آن را روی سطح بکشید تا درخشندگی کاشی از بین برود.

گام چهارم
پس از اتمام سمباده‌زنی، نوبت به حذف و از بین بردن گرد و غبار ناشی از آن است. می‌توانید از یک پارچه خشک برای این کار استفاده کنید؛ اگر با پارچه مرطوب گردوغبار روی کاشی را تمیز می‌کنید، پس از اتمام کار باید به کاشی زمان بدهید تا خشک شود.

گام پنجم
برای جلوگیری از رنگ‌ شدن قسمت‌هایی از حمام و سرویس بهداشتی که نمی‌خواهید رنگ شوند، با استفاده از ورقه‌های پلاستیکی آن را بپوشانید.

گام ششم
اکنون نوبت به استفاده از پرایمر می‌رسد. این کار را با استفاده از غلتک یا قلم‌موی رنگ آمیزی انجام دهید. پس از اتمام کار، حدود ۴ ساعت زمان لازم دارید تا پرایمر خشک شود. شما همچنین می‌توانید به جای استفاده از پرایمر، از رنگ گچ استفاده کنید و رنگی آنتیک به کاشی بدهید.

گام هفتم
در مرحله هفتم، برای از بین بردن ناهمواری ناشی از پرایمر، با استفاده از یک سمباده ۱۸۰ به آرامی سطح سرامیک و روی پرایمر را سمباده بزنید. توجه داشته باشید که فشار دست نباید زیاد باشد؛ زیرا باعث زدودن پرایمر از روی کاشی می‌شود. در انتها، سطح کار را با استفاده از یک دستمال، گرد و غبار و ذرات پرایمر تمیز کنید.

گام هشتم
در این مرحله نوبت به رنگ‌آمیزی می‌رسد. برای این کار باید از رنگ‌های ضدآب استفاده کنید. یکی از بهترین رنگ‌های مورد استفاده، رنگ لاتکس است. برای رنگ آمیزی، از غلتک یا قلم موی مخصوص استفاده کرده و سعی کنید همه قسمت‌ها به‌خوبی رنگ آمیزی شوند. همچنین توجه داشته باشید که یک نقطه نباید دو بار رنگ آمیزی شود. اگر قصد دارید دو دفعه سطح کاشی را رنگ بزنید، باید صبر کنید لایه اول رنگ خشک شود و سپس لایه دوم رنگ را روی آن بزنید.

گام نهم
پس از رنگ‌آمیزی کاشی و سرامیک، به رنگ فرصت دهید تا کاملا خشک شود. حداقل مدت زمان برای خشک شدن رنگ، ۵ تا ۶ ساعت است. در صورتی که رنگ در این مدت زمان خشک نشده بود، ۱۲ ساعت به آن فرصت بدهید تا به‌خوبی خشک شود. اگر کاشی به لایه دیگری از رنگ احتیاج داشت، پس از خشک شدن رنگ لایه قبل، اقدام به رنگ آمیزی کنید و اجازه دهید خشک شود.

گام دهم
اکنون نوبت آن رسیده که الگوی مورد نظر خود را روی رنگ اجرا کنید. در صورتی که نمی‌خواهید از یک الگو استفاده کنید می‌توانید مرحله بعد را اجرا کرده و از سیلر پلی اورتان روی سطح کاشی استفاده کنید. پس از استفاده از سیلر، باید ۴ الی ۶ ساعت به آن استراحت بدهید تا خشک شود. توصیه می‌شود از سیلر پلی اورتان بر پایه روغن استفاده نکنید؛ زیرا باعث زرد شدن سطح کاشی می‌شود.

مراحل رنگ امیزی کاشی حمام و دستشویی

سخن پایانی
در بعضی مواقع نیاز به تغییر دکوراسیون حمام و سرویس بهداشتی دارید؛ اما حذف کاشی قدیمی و نصب کاشی جدید، یا چسباندن کاشی جدید روی کاشی قدیمی، هزینه زیادی روی دست شما می‌گذارد و می‌تواند شما را از انجام این کار منصرف کند. اما نگران نباشید؛ شما می‌توانید به‌جای صرف هزینه بالا، کاشی‌ها را مطابق میل خود رنگ‌آمیزی کنید. در این مقاله، مراحل رنگ آمیزی کاشی و سرامیک سرویس بهداشتی و حمام را بررسی کردیم و زیرساز‌های مورد نیاز را ذکر کردیم. شما همچنین می‌توانید انواع کاشی و سرامیک مانند کاشی تزئینی، کاشی طرح چوب، انواع پرسلان و غیره را از سایت سرام پخش به‌صورت اقساطی تهیه کنید.

سوالات متداول…

برای رنگ‌آمیزی حمام و سرویس بهداشتی، بهتر است از رنگ لاتکس استفاده کنید؛ زیرا در برابر شست‌وشو مقاوم‎‌ بوده و از چسبندگی بالایی برخوردار است.

بسته به فضای محیط، بین ۶ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز است.

قلم مو یا غلتک، پارچه تمیز، مواد شوینده، سمباده نرم و…. از وسایل مورد نیاز شما برای رنگ‌آمیزی کاشی در حمام و سروس بهداشتی است.

بله؛ شما می‌توانید با مراجعه به صفحه خرید اقساطی سایت سرام پخش، از شرایط و جزئیات آن اطلاع پیدا کنید.

با انتخاب رنگ سفید، برای رنگ آمیزی سرویس بهداشتی و حمام، می‌توانید به‌راحتی تجهیزات و اکسسوری دلخواهتان را خریداری کنید؛ زیرا رنگ سفید با همه رنگ‌ها تطابق پذیر است.

مقالات پیشنهادی…

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments