پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

  استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی | زمانی که  قصد خرید کاشی دارید باید به جز طرح و رنگ  به مواردی دیگری هم توجه کنید، به همین دلیل روی بسته بندی های کاشی ها، ویژگی های کلیدی و استاندارد های مهم را ثبت می کنند تا شما بتوانید تصمیم بهتری در مورد خرید کاشی بگیرید. شما با این کار هم خرید خوبی می کنید و هم با خرید کاشی مناسب با کاربردی که دارید، پول خود را هوشمندانه هزینه می کنید. به همین دلیل در این مطلب به شما کمک می کنیم که استاندارد های نوشته شده روی جعبه کاشی را بهتر متوجه شوید و با استاندارد ها و ویژگی های کلیدی آن آشنا شوید.

سرامیک های براق دارای ۵ طبقه بندی و سرامیک های مات و غیر براق ۴ طبقه بندی دارند که در مورد آنها صحبت خواهیم کرد. شما می توانید برای تمرین شناخت موارد نوشته شده روی سرامیک، سری به محصولات ما که در ادامه به شما معرفی میکنیم، بزنید.

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

مقادیر و استاندارد های روی کاشی به چه منظور است؟

درجه رنگ کاشی

مورد اول که باید یاد بگیرید درجه بندی کاشی است، البته  بیشتر شما با این  موضوع آشنا هستید و اتفاقا ما هم قصد نداریم به شما آموزش بدهیم که درجه یک یعنی بهترین. (تقریبا افرادی که با کاشی هم سر و کار ندارند  این موضوع را می دانند)
تنها نکته ای در این میان وجود دارد انتخاب درجه ۱ برای مصرف کف و انتخاب درجه ۲ یا ۳ برای دیوار است تا به این صورت در هزینه ی خود صرف جویی کنید.

درجه ساییدگی کاشی یا PEI

این دسته بندی که به آن PEI می گویند نشان دهنده سختی و درجه بندی ساییدگی کاشی می باشد، البته باید در نظر این فاکتور فقط برای کاشی های براق وجود دارد. در این درجه بندی کاشی های دارای درجه بندی I و II هستند برای دیوار ها استفاده می شوند و دارای مقاومت کمتری هستند، ولی اگر می خواهید از کاشی برای کف فضای مسکونی استفاده کنید بهترین انتخاب برای شما دسته بندی III است. کاشی های دارای درجه IV بهترین گزینه برای مکان هایی که دارای رفت و آمد بالایی هستند – مانند مراکز تجاری یا مسکونی شلوغ – می باشند.

درجه جذب آب کاشی ها W.A

یکی از دیگر از فاکتور های مهم درجه جذب آب کاشی است و آنرا با W.A نشان می دهند، این مورد به شما نشان می دهد که این کاشی برای فضاهایی مانند منطق مرطوب یا فضای بیرونی خوب است یا نه. درجه بندی مربوط به این مورد در چهار دسته از ۰ تا ۲۰ درصد جذب رطوبت تقسیم بندی شده است.

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

میزان لیز بودن کاشی

ضریب اصطکاک کاشی ها که مخفف COF است، میزان مقاومت کاشی در برابر لیز بودن را نشان می دهد. هرچه میزان  این عامل بیشتر باشد، کف ساختمانی که با این کاشی پوشیده شده دارای اصطکاک بالاتری است و هرچقدر کمتر باشد کاشی شما لیز تر است.  COF در کاشی های مسکونی باید بیشتر از ۵۰ و COF در مصارف تجاری و پر رفت آمد استفاده می شوند.

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

مقاومت در مقابل سرما

این  استاندارد به شما می گوید که کاشی مورد نظرتان در برابر سرمای بیرون چقدر مقاومت دارد. این مورد زمانی که قصد انتخاب کاشی برای داخل ساختمان دارید زیاد مهم نیست.

استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

مقاومت در برابر چند رنگی

این طبقه بندی زمانی برای شما مهم است که برای کف یک  سالن با مساحت بالا بخواهید از کاشی استفاده کنید، در این صورت برای این که کف ساختمان شما سرد و یکنواخت نشود می توانید از سرامیک هایی دارای چند رنگ  بالا هستند استفاده کنید و حتی با نصب خلاقانه آنها طرح جالبی بوجود بیاورید. از طرفی شما می توانید برای مکان هایی که نیاز به رنگ یکدست و ثابت دارید سرامیک هایی انتخاب کنید که دارای پند رنگی کمی باشند.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] استاندارد ها و ویژگی های مهم کاشی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments