پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تفاوت سنگ طبیعی با سنگ مصنوعی در چیست؟

تفاوت سنگ طبیعی با سنگ مصنوعی در چیست؟

تفاوت سنگ طبیعی با سنگ مصنوعی در چیست؟

  تفاوت سنگ طبیعی با سنگ مصنوعی در چیست؟ |
سنگ از جمله مصالحی ست که در صنعت ساخت و ساز به وفور از آن استفاده میشود. اکثر مصالحساختمانی با گذشت زمان کیفیت اولیه خود را از دست داده و مقاومت آنها پایین می آید اما سنگ جزء متریال هایی ست که گذشت زمان هیچ تاثیری بر آن نمیگذارد و همواره سطح طبیعی خود را حفظ میکند. امروزه از سنگ هم در نماکاری ساختمان و هم در دکوراسیون داخلی استفاده میشود. دوام و طول عمر این ماده بسیار زیاد است و اکثر بناهایی که با سنگ ساخته میشوند سال های سال باقی میمانند. سنگ ها به دو دسته سنگ طبیعی و سنگ مصنوعی دسته بندی میشوند.

 

سنگ طبیعی

سنگ طبیعی از ترکیب کانی ها و مواد معدنی ساخته شده و عنصر اصلی تشکیل دهنده ی آن سیلیس میباشد. سنگ های طبیعی شامل دیوریت, کوارتزیت, مرمر, تراورتن, گرانیت و… میباشند. سنگ های طبیعی در معادن طبیعی در سطح زمین یافت میشوند و برای نمای بیرونی ساختمان و نمای داخلی آن کاربرد دارند. سنگ طبیعی زیبایی بی نظیری دارد و حسی گرم و صمیمی منتقل میکند.

مزایای سنگ طبیعی

  • سنگ های طبیعی نوعی عایق حرارتی هستند و برای نصب آنها نیاز به هیچ گونه زیرسازی نیست.
  • این سنگ ها در طیف وسیعی از رنگ و طرح در طبیعت یافت میشوند و زیبایی منحصر به فردی دارند.
  • انعطاف پذیری و قابلیت فرم پذیری بر روی انواع سطوح از دیگر ویژگی های سنگ طبیعی ست.

معایب سنگ طبیعی

  • وزن سنگ طبیعی سنگین تر از سنگ مصنوعی ست و به همین دلیل استفاده از آن در ساختمان وقت گیر میباشد.
  • سنگ های طبیعی بر اثر عوامل جوی و عدم چسبندگی با گذشت زمان از بدنه ساختمانجدا میشوند.
  • تغییرات آب و هوایی و محیطی بر بافت سنگ اثر گذاشته و باعث ایجاد ترک خوردگی, کپک و شوره بر سطح آن میشود.
تفاوت سنگ طبیعی با سنگ مصنوعی در چیست؟

سنگ مصنوعی

سنگ مصنوعی از ترکیب سنگ های طبیعی با مواد افزودنی دیگر مانند سیمان, افزودنی های پلیمری و… ساخته میشود. سنگ مصنوعی به دلیل قابلیت هایی چون وزن سبک, نصب آسان و زیبایی و تنوع طرح و رنگ فوق العاده, امروزه در نمای داخلی و بیرونی ساختمان, دیوارپوش ها, کفپوش ها, سنگ فرش ها و حتی محوطه کاری فضای بیرون ساختمان کاربرد دارد. از جمله سنگ های مصنوعی که در صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد سنگ آنتیک میباشد.

مزایای سنگ مصنوعی

  • سنگ های مصنوعی نسبت به سنگ های طبیعی وزن سبک تری دارند و اگر در نماکاری ساختمان به کار روند باعث کاهش بار وارده بر ساختمان میشوند و اثرات تخریبی کمتری در اثر وقوع زلزله به جا میگذارند.
  • سنگ های مصنوعی در برابر جذب آب نفوذ ناپذیر هستند.
  • هیچ گونه محدودیتی در تولید ابعاد مختلف سنگ وجود ندارد و این سنگ ها را با توجه به کاربرد آن در سایزهای دلخواه میتوان تولید کرد.
  • سنگ های مصنوعی استحکام و مقاومت بسیار بالایی در برابر عوامل جوی دارند و دچار آسیب نمیشوند.
  • نصب این سنگ ها نسبت به سنگ های طبیعی راحت تر بوده و مدت زمان کمتری نیاز دارند.
  • سنگ مصنوعی در طیف وسیعی از طرح و رنگ تولید میشود و نمایی شبیه سنگ طبیعی دارد.
[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] تفاوت سنگ طبیعی با سنگ مصنوعی در چیست؟

#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments