پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انتخاب سرامیک کف پذیرایی

انتخاب سرامیک کف پذیرایی

انتخاب سرامیک کف پذیرایی |  برای انتخاب سرامیک کف پذیرایی باید بدانیم که پذیرایی ساختمان از جمله قسمت هایی است که بیشترین بازدید ها در هنگام دیدن مهمان و هنگام استفاده از منزل دارند.

برای همین  باید فاکتورهای خاصی را در نظر بگیریم به عنوان مثال سایز انتخابی باید با سایز پذیرایی ما متناسب باشد.  برای این که بتوانیم بهترین گزینه برای کف پذیرایی انتخاب کنیم بهتر است مسائل زیر را در نظر بگیرید.

انتخاب سرامیک کف پذیرایی

 یک- تنوع طرح و رنگ

رنگ وطرح  کاشی و سرامیک از متنوع ترین رنگ های موجود در بازار می باشد و همچنین طرح های گوناگونی که روز به روز بر تعداد آن افزوده می گرددباعث میشود در هنگام انتخاب سخت تر بتوانیم انتخاب کنیم. پس برای همین در هنگام انتخاب سرامیک کف پذیرایی همواره باید طرح و رنگ مورد نظر خود را از قبل مشخص کنید.

 بهترین گزینه ها برای کف پذیرایی که زیبایی خاصی را به خانه شما بدهد طرح پارکت یا طرح چوب، طرح سنگ و طرح های طبیعی  می باشد. برای کف پذیرایی چون در وسط آن از قالی گلیم و سایر پوشش ها استفاده می شود استفاده از طرح های گل دار توصیه نمی شود.

دو نوع سرامیک

در هنگام انتخاب سرامیک کف پذیرایی بهتر است گزینه هایی را انتخاب کنید که دارای استحکام بالاتری باشد همانگونه که می دانید استفاده از سرامیک های معمولی و کاشی ساده در اثر رفت و آمد زیاد و شست و شو احتمال رنگ پریدگی بالاتری وجود دارد و همچنین جذب بالاتری نیز دارند.  پس بهترین گزینه ها برای کف پذیرایی سرامیک های پرسلان، پرسلان پولیش، فول بادی و فول بادی پولیش می باشد.

سه سایز سرامیک

سایزهای مورد استفاده هنگام انتخاب سرامیک کف پذیرایی بسیار متفاوت می باشد . پس بهتر است در هنگام انتخاب این سرامیک کف پذیرایی

 اگر پذیرایی شما بیش از ۵۰ متر می باشد سرامیک های سایز بزرگ و بالای ۸۰ در ۸۰

 اگر پذیرایی شما بین ۳۰ تا ۵۰ متر می باشد استفاده از سرامیک های ۶۰ در ۶۰

و اگر پذیرایی شما زیر ۳۰ متر می باشد بهترین گزینه سرامیک های ۴۰ در ۴۰ می باشد.

چهار- سرامیک  مات و براق

در انتخاب سرامیک کف پذیرایی مات بودن و یا براق بودن سرامیک مورد استفاده بستگی به نظر شخصی و نوع استفاده دارد .

به طور کلی استفاده از سرامیک های مات به علت مات بودن کثیفی را کمتر نشان داده و انعکاس نور پایین تری دارد و استفاده از سرامیک براق را چون جلوه نوری بالاتری دارند انعکاس نور بیشتری و در نتیجه کثیف بودن محیط را بیشتر نشان می‌دهند.

 اگر از سرامیک پولیش شده  استفاده می کنید باید همواره کف ساختمان شما بسیار تمیز باشد  تاگچ کاری ها و کنافهای سقف را به  زیبایی منعکس کند.

پنج-سرامیک کالیبره یا معمولی

 استفاده از سرامیک های کالیبره شده یا سرامیک های معمولی برای انتخاب سرامیک کف پذیرایی نیز قابل تامل است.

 سرامیک های کالیبره آنهایی هستند که لبه آنها مانند سنگ کالیبره شده و کاملا تیزی مخصوصی دارد و در نقطه مقابل سلامت های معمولی آنهایی هستند که در لبه های آن انهنای کوچکی وجود دارد.

برای اینکه محیط شما زیبایی بالاتری داشته باشد استفاده از سرامیک کالیبره شده برای پذیرایی شما توصیه می گردد ، ولی باید این نکته را قابل تحمل می باشد که استفاده از سرامیک های معمولی به علت برخورد بودن از بندکشی بهتر  هنگام نصب  استحکام بالا تری به نسبت سرامیک های کالیبره دارد.

شش- شیب بندی سرامیک پذیرایی

به طور کلی استفاده از شیب برای کف پذیرایی توصیه نمی‌شود. به علت اینکه شست‌وشوی د بسیار پایین بوده و بیشتر توسط طی و جارو تمیز می گردد و داشتن شیب باعث می گردد که چیدمان خانه زیبای کافی را نداشته باشد و جلوی محیط بکاهد.

هفت –سرامیک حاشیه در پذیرایی

در هنگام انتخاب سرامیک کف پذیرایی باید حاشیه‌ها نیز مد نظر داشته باشیم.  بهترین گزینه برای حاشیه ها حاشیه های تیره تر از محیط بوده به گونه ای که کاملاً متضاد با رنگ کف پذیرایی باشد در بسیاری از منازل که از قرنیزهای پی وی سی و طرح دارو یا کاشی قرنیز  استفاده می کنندممکن است  از حاشیه برای زیباتر کردن محیط استفاده نکند .

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] انتخاب سرامیک کف پذیرایی

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments