پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

کاشی کاری در شومینه: انواع و طرح ها

کاشی کاری در شومینه: انواع و طرح ها

کاشی کاری در شومینه: انواع و طرح ها

کاشی کاری در شومینه: انواع و طرح ها | شومینه سازه ای است که از فلز ، آجر یا سنگ ساخته شده تا محل آتش روشن کردن باشد. شومینه ها محیط پیرامون را گرم و دلنشین می سازند و بدین ترتیب محلی دنج و راحت را در فضا ایجاد می کنند.
شومینه های مدرن بسته به طراحی از نظر بازده گرمایی متفاوت هستند. شومینه با طراحی مناسب، نقطه کانونی جذابی برای سالن می باشد. می توان آن را به هر سبکی متفاوت اعم از سنتی، معاصر، ویکتوریایی تا مدرن طراحی کرد.
به دلیل زیبایی و ظرافت، طراحی شومینه ها باید مورد تاکید قرار گیرد. برای طراحی و تزئین شومینه مواد زیادی در بازار موجود است که یکی از انواع رایج آن کاشی است. کاشی ها قوی، مقاوم در برابر حرارت و دود و بادوام هستند.
همچنین آن ها می توانند سبک را به محیط اطراف شومینه اضافه نمایند. کاشی ها زیبایی و ظرافت را به محیط اضافه می کنند و جلوه ای زیبا و با شکوه به کل اتاق می بخشند.

نکات مهم درباره شومینه:

محیط اطراف شومینه بیش از یک قاب جذاب و تاثیرگزار است. این محیط به عنوان سدی برای محافظت از خانه در برابر گرما ، جرقه و شعله های آتش داخل گودال عمل می کند. دانستن و درک قوانین ایمنی در هنگام نوسازی، نصب یا تغییر مجدد شومینه برای جلوگیری از هرگونه صدمه به اشخاص، از بین رفتن جان یا خسارت در اموال ضروری ست. در ادامه چند قانون اصلی برای نصب شومینه در خانه یاددآوری شده:

هر منطقه ای بسته به تغییرات اقلیمی و محیطی خود شامل پیروی از محدودیت های خاصی ست. در این زمینه با چند مشاور و نصاب حرفه ای حتما مشورت نمایید.
اگر خانه تان دارای شومینه است و شما قصد فروش یا اجاره آن را دارید؛ حتما دستورالعمل نصب، استفاده و نکات ایمنی را به مالک بعدی انتقال دهید.
فاصله بین شومینه و محیط اطراف باید حداقل ۱۵ سانتی متر باشد. همیشه به اشیاء قابل اشتعال توجه کنید. آنها نباید در نزدیکی محل شومینه باشند. از خشک کردن لباس ها کنار شومینه اجتناب کنید و هرگز گیاهان را در نزدیکی شومینه قرار ندهید. گیاهان باید در محلی دور از گرما و حرارت مستقیم شعله های آتش باشند.

کاشی کاری در شومینه: انواع و طرح ها

روندهای رایج

برخی از افراد شومینه را قلب فضا می دانند و می گویند شومینه محلی است که می توانید بر طرح و نورِ فضای سالن تأکید کنید. طرح شومینه ها در سده های مختلف و به مرور زمان تکامل یافته است. سبک های مختلف طراحی شومینه وجود دارد که امروزه دگرگون شده وسبک های مدرن، کلاسیک و روستیک تقسیم بندی شده است. مصالح مورد استفاده برای طرح های مدرن مرمر، گرانیت و پرسلان می باشد. در سبک روستیک یا روستایی، استفاده از کاشی های طرح چوب، سنگ های طبیعی یا سنگ ریزه ها رایج است. برای ایجاد ظاهری مدرن این روزها روی طرح های براق و ساده تمرکز کنید تا در نهایت ظاهری مینیمالیستی (ساده گرا) با خطوط مستقیم و فرم های ساده به وجود بیاید. در طراحی های کلاسیک استفاده از کاشی های تزئینی بهترین گزینه است که می تواند ظاهری قدیمی تر به دکور اضافه کند.

این روزها تنوع زیادی از انواع کاشی برای شومینه در دسترس می باشد که با توجه به سلیقه و سبک خود می توانید هر گزینه یا ماده ای را انتخاب کنید. استفاده از کاشی های مختلف نماهای متفاوت به اتاق می بخشد. به عنوان مثال ، درمورد نماهای قدیمی، از کاشی های سیمانی (یا جنس سرامیکی آن) یا سنگ های طبیعی رایج استفاده کنید.
برای دستیابی به ظاهر مدرن، از طرح های تک رنگ استفاده کنید. در نهایت اگر بودجه در دسترستان اجازه می دهد، استفاده از سنگ مرمر هم می تواند ظاهری متفاوت و منحصر به فرد را در فضا ایجاد کند.
در بخش بعدی به انواع کاشی های مناسب برای فضای شومینه اشاره خواهیم کرد.

[icon name=”tags” class=”” unprefixed_class=””] کاشی کاری در شومینه: انواع و طرح ها

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

[flm_button link_address=”http://cerampakhsh.com/mag” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”گردآوری شده توسط: پایگاه اطلاع رسانی کاشی و سرامیک سرام پخش” font_family=”Shabnam” button_size=”XS” button_color=”Light” button_style=”Border” button_hover=”HoverB-Dark” rounded_corners=”3″]

[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۲

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments