پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش یکی از المان های بسیار ضروری در دکوراسیون داخلی است که در مکان های مختلف از جمله اتاق نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، راهرو و … نصب می شود. این المان علاوه بر اینکه از سطح دیوار در برابر عواملی مانند خراشیدگی، پوسته پوسته شدن، جذب رطوبت، آلودگی و … محافظت می کند

چنقش بسیار مهمی در زیبایی دکوراسیون به عهده دارد. دیوارپوش ها از متریال های محتلف ساخته می شوند و هر کدام به دلیل قابلیت های خاص خود مناسب مکان های مختلف هستند. از جمله انواع دیوارپوش می توان به دیوارپوش چرمی، دیوارپوش چوبی، دیوارپوش سه بعدی، دیوارپوش پی وی سی، دیوارپوش آلومینیومی، دیوارپوش آجری، دیوارپوش بتنی، کاغذ دیواری و … اشاره نمود.

برخی از دیوارپوش ها جنبه دکوراتیو دارند و برخی دیگر کاربردی هستند. دیوارپوش هایی که در برابر نم و رطوبت مقاومت بالایی دارند دچار ترک خوردگی و پوسیدگی نمی شوند و برای مکان های مرطوب مناسب هستند. این دیوارپوش ها مناسب حمام می باشند. حمام و سرویس بهداشتی از جمله قسمت هایی از خانه محسوب میشوند که با عنصر آب ارتباط مستقیمی دارند. انتخاب دیوارپوش مناسب برای این بخش از خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت به دیوارها و اثرات ناشی از نم و رطوبت, دیوارپوش را باید به گونه ای انتخاب نمود که مانع از نفوذ آب به لایه زیرین شود. دیوارپوش های ضد آب مناسب ترین گزینه برای این مکان ها میباشند. این دیوارپوش ها از متریال های مختلفی ساخته میشوند و به راحتی در حمام و دستشویی قابل نصب هستند. ورق های پلاستیکی, کاشی, سنگ, پانل های ساخته شده از جنس لمینت, PVC, اکریلیک و شیشه جزء دیوارپوش های ضد آب محسوب میشوند. این موارد در ادامه ذکر شده اند و به توضیحی مختصر در ارتباط با هر کدام پرداخته شده است. با ما همراه باشید.

دیوارپوش ورق های پلاستیکی

شما میتوانید برای پوشش دیوار حمام از ورق های پلاستیکی استفاده کنید. این نوع دیوارپوش ضد آب بوده و در تنوعی از رنگ و مدل به بازار عرضه میشود. استفاده از ورق های پلاستیکی ساده ترین و ارزان ترین روش برای پوشش دیوار حمام است و اکثر مردم برای جلوگیری از مرطوب شدن دیوار حمام از آنها استفاده میکنند.

دیوارپوش کاشی

کاشی نوعی دیوارپوش در طرح و رنگ متنوع است که برای پوشش دیوار حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد. اکثر مردم کاشی را نسبت به ورق های پلاستیکی ترجیح میدهند زیرا ظریف تر و گران تر به نظر می رسند. اگر کل دیوار حمام را با کاشی پوشش دهید حمام شما ضد آب خواهد شد و آب به لایه زیرین کاشی نفوذ نخواهد کرد. کاشی ها علاوه بر پوشش دیوار به عنوان کفپوش نیز استفاده میشوند. کاشی ها نه تنها در جنس های مختلف به بازار عرضه میشوند بلکه از نظر نوع طرح, سایز, شکل و رنگ نیز با هم متفاوت هستند. استفاده از کاشی مناسب به جای ساده و خلوت نشان دادن فضای حمام, آن را به مرکز توجه تبدیل نموده و مکانی زیبا و شیک ایجاد مینماید.

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش اکریلیک

اکریلیک رایج ترین متریال ضد آب برای دیوار حمام است. شما میتوانید پانل های اکریلیک را از بازار خریداری نموده و دیوار اطراف دوش و وان حمام خود را با آنها پوشش دهید. این پانل ها در قیمت ها, اشکال و مدل های متفاوتی در بازار به فروش میرسند. از ویژگی پانل های اکریلیک میتوان به نصب آسان آنها اشاره نمود. اکریلیک علاوه بر اینکه در ساخت پانل های دیواری مورد استفاده قرار میگیرد در  ساخت وان حمام و ورق های پلاستیکی نیز کاربرد دارد.

بخوانید!  کاربرد تایل شیشه ای بازیافتی در دکوراسیون داخلی

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش سنگی

سنگ از جمله متریالی ست که طول عمر بالایی دارد, به همین دلیل بعضی افراد ترجیح میدهند دیوارپوش و کفپوش حمام و دستشویی خانه خود را از جنس سنگ انتخاب کنند. دیوارپوش سنگی ظاهری طبیعی و زیبا به حمام شما میبخشد, کاملاً ضد آب بوده و خیلی خنک به نظر میرسد. سنگ های طبیعی گران هستند و نصب آنها با توجه به نوع سنگ کمی مشکل است, بنابراین به راحتی میتوان کاشی های سنگی آماده را از بازار خریداری نموده و در حمام نصب کنید. بیشتر مردم سنگگرانیت و مرمر را برای دیوارپوش و کفپوش حمام انتخاب میکنند زیرا ارزش و زیبایی آنها نسبت به سایر دیوارپوش ها بالاتر است.

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش شیشه ای

روشی دیگر برای ضد آب نمودن دیوارهای حمام استفاده از دیوارپوش شیشه ای است. شیشه متریالی ضد آب بوده و نمایی بسیار خنک و زیبا در فضای حمام ایجاد میکند. اکثر مردم از شیشه به عنوان محفظه ای برای دوش یا وان حمام استفاده میکنند اما شما میتوانید از آن به عنوان دیوارپوش برای کل دیوارهای حمام نیز استفاده نمائید.

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش لمینت

لمینت نوع دیگری از دیوارپوش حمام محسوب میشود که به صورت کاشی یا ورق مورد استفاده قرار میگیرد. لمینت متریالی ضد آب است که در طرح و رنگ متنوع تولید میشود. از مزیت های این دیوارپوش این است که میتوان کفپوش و دیوارپوش حمام را با دیگر قسمت های خانه هماهنگ نمود.

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی

دیوارپوش پی وی سی

دیوارپوش PVC صد در صد ضد آب است و برای حمام و سرویس بهداشتی گزینه ای ایده آل محسوب میشود. این دیوارپوش به راحتی با یک دستمال مرطوب تمیز میشود و در کوتاه ترین زمان ممکن میتوان آن را نصب نمود.

انواع دیوارپوش ضد آب در حمام و سرویس بهداشتی


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

منبع:ساختمانچی

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments