پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

اهمیت چسب کاشی و سرامیک در بازار ایران

اهمیت چسب کاشی و سرامیک در بازار ایران

فهرست مطالب

اهمیت چسب کاشی و سرامیک در بازار ایران، معماری دکوراسیون‌، در سالیان گذشته صنعت کاشی و سرامیک دچار تغییرات زیادی شده و از سرامیک و کاشی‌هایی با ابعاد مختلف و مدل‌های متفاوت در اجرای سطوح محیط‌ های مختلف ساختمانی استفاده می‌شود. 

از همین رو اقدامات سنتی در اجرای کاشی و سرامیک اعم از استفاده سیمان و ماسه و دوغاب رفته رفته به روش‌هایی منسوخ تبدیل شده‌اند.

استفاده از ملات‌های مذکور جدای مشکلاتی که در تهیه ملات به همراه دارد، ظاهر اجرا را نیز دچار ایراد و افت می‌کند. علاوه بر این تهیه و اجرای ملات ماسه و سیمان، فرایندی است تخصصی که هرکسی از عهده انجام آن برنمی‌آید.

چگونگی نصب کاشی‌ زلیگه و بجمات

در محل اجرا و نصب کاشی و سرامیک، مخلوط کردن این مصالح با یکدیگر موجب ایجاد آلودگی و گرد و خاک در فضا شده و نیاز است این اقدام در خارج از محیط نصب انجام شود. 

همچنین فرم قرارگیری کاشی و سرامیک مورد نظر روی سطح و ایجاد خلل و فضای خالی سطح زیرین کاشی در اثر استفاده از ملات، سبب می‌شود آب به‌راحتی به داخل این سطح نفوذ کرده و در مرور زمان موجب لق شدگی و شکستن کاشی یا سرامیک خواهد شد.

علی‌رغم وجود مشکلاتی که اشاره شد زمان آن رسیده تا انواع چسب کاشی جایگزینی مناسب برای ملات‌ بندکشی کاشی، پر دردسر باشد. با سرام پخش همراه باشید.

مزیت‌های استفاده از چسب کاشی

ترکیبات چسب کاشی را سیمان پرتلند غیرآلی پلیمری که در آن برای بهبود چسبندگی و اتصال از ماسه‌های ریز و مواد افزودنی استفاده شده است، تشکیل می‌دهد.

به کارگیری انواع چسب کاشی بسیاری از معضلات ترکیبات پیش از خود را رفع کرده است. این چسب عمدتاً به صورت آماده به بازار عرضه می‌شود و برای استفاده از آن کافی است چسب را با آب ترکیب کرد. این موضوع باعث شده هم از ایجاد گرد و خاک و آلودگی ملات‌های قدیمی جلوگیری شده و هم در تهیه و جابجایی ترکیب سهولت ایجاد شود.

انواع-چسب-کاشی
چسب کاشی و سرامیک پودری نئودور مدل FK1800
انواع-چسب-کاشی
چسب کاشی و سرامیک پودری ویژه نئودور مدل FK8000
انواع-چسب-کاشی
چسب اسلب اپرا مدل RT HI-TECH

بنابراین بهره‌گیری از چسب کاشی به مراتب راحت‌تر از ملات‌های قدیمی بوده و عملیات نصب کاشی و سرامیک را هم تسریع می‌بخشد. استفاده از چسب کاشی بسیار آسان است و در نهایت در ایجاد نما و جلوه بصری کمک ویژه ای به فرایند نصب می‌کند.

مقاومت در برابر رطوبت پس از خشک شدگی و حتی در برابر فشار و موج ناشی از زلزله از ویژگی‌های مهم چسب کاشی است. برای معرفی یکی دیگر از بارزه‌های مهم این چسب می‌توان از طول عمر و دوام بالا در طی کارکرد در سالیان طولانی و عدم تغییر حجم و ترک خوردگی نام برد.

از انواع پر کاربرد چسب کاشی و سرامیک بخصوص برای اجرا در مناطق پرباران و مرطوب، چسب کاشی ضد آب است که دارای خاصیت مقاومت در برابر نفوذپذیری آب می‌باشد.

موارد مصرف چسب کاشی

از موارد مصرف چسب کاشی می‌توان به فرایند نصب گرانیت‌های قطع بزرگ و موزاییک‌های شیشه‌ای اشاره کرد. اجرا در سطوح و فضاهای مختلف اعم از محیط‌های خارجی، سیستم دیوار خشک، کاشی‌های موجود در سطح، سطح جلا داده شده، استخر، پارکینگ و … از جمله بخش‌هایی هستند که می‌توان در آنها از چسب کاشی استفاده کرد.

خاصیت مثبت دیگر این چسب این است که در هنگام نصب مقدار کمی از مواد در فرایند نصب مصرف می‌شود. میزان لایه چسبی که برای قرارگیری کاشی یا سرامیک استفاده می‌شود نازک تر و کمتر از ترکیبات و ملات ماسه و سیمان است. از همین رو، هم بار وارد به سازه را کاهش می‌دهد هم به طبع استفاده از چسب کاشی گزینه مقرون به صرفه تری خواهد بود.

نصب-کاشی-با-چسب

معرفی انواع چسب کاشی

تولید و عرضه چسب کاشی معمولاً به دو گونه خمیری و پودری انجام می‌شود:

چسب‌های خمیری

دارای ترکیبات شیمیایی ویژه‌ای بوده که حتی قادر به اتصال سطوح گچی نیز هستند. ویژگی‌هایی چون چسبندگی بالا و مقاومت کششی و فشاری فراتر از حدود استاندارد در بازه‌های مختلف یخ بندان و حرارتی از جمله بارزه‌های این چسب کاشی قدرتمند است. چسب‌های خمیری دارای قدرت چسبندگی بالاتری به نسبت مدل‌های پودری هستند.
این نوع از چسب‌ها مناسب برای محیط‌های خشک و مرطوب بوده و به دلیل اینکه پس از خشک شدگی در آب حل نمی‌شوند، گزینه‌ای مناسب در اجرا و نصب در حمام، سرویس‌های بهداشتی، استخر و کلیه فضاهای مرطوب ساختمان هستند و از لقی و شل شدگی و تغییر رنگ کاشی جلوگیری می‌کنند.

چسب‌های پودری

دارای ترکیباتی مبتنی بر مواد شیمیایی و معدنی بوده و برای اجرای کاشی و سنگ و سرامیک بر روی سطوح صاف، موزاییکی، آجری، سیمانی و سنگی مناسب است. برخلاف چسب‌های خمیری استفاده از چسب‌های پودری در اتصال سطوح گچی توصیه نمی‌شود.

نوسان قیمت چسب کاشی در بازار ایران

یقیناً یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی در صنعت ساخت و ساز چسب کاشی است که در مدل‌ها و انواع و قیمت‌های متنوع به بازار عرضه می‌شود. در سال‌های گذشته با توسعه صنعت، روز به روز به تعداد تولیدکنندگان انواع چسب‌های کاشی و سرامیک اضافه شده است.

هم اکنون رقمی نزدیک به ۶۰ شرکت در کشور در زمینه تولید چسب کاشی و مواد شیمیایی فعالند که برخی از این تولید کننده‌ها صاحب برندهایی معتبر در بازار می‌باشند و در ارائه کیفیت و خدمات به مشتریان خود پیشرو هستند؛ برندهایی نظیر ساروج، رزین بتن برتر،پروفیکس و … گرچه قیمت این تولیدات بر حسب مواد اولیه به‌کار رفته متفاوت است اما استفاده از برندهای داخلی در قیاس با محصولات برندهای خارجی مقرون به صرفه تر به نظر می‌آید.

انواع-نصب-کاشیبا اینکه عمده مواد اولیه مورداستفاده در تولید چسب کاشی داخلی از معادن کشور تأمین می‌شود اما بخشی از آن نیز از طریق واردات خارجی صورت می‌پذیرد. از همین رو قیمت عرضه این محصول مقارن با تغییرات قیمت ارز دچار نوسان می‌شود.

وجود همین نوسانات قیمتی در چند ماه گذشته در مصالح ساختمانی از جمله چسب کاشی موجب شده خریداران برای دستیابی به قیمت محصول مورد نظر دچار مشکل و سردرگمی شوند. همچنین احتیاج به یک منبع برای مقایسه کیفی چسب کاشی‌های مختلف دیگر نیاز مبرم خریداران است.

از همین رو فروشگاه اینترنتی سرام پخش، با ارائه محصولات و مصالح ساختمانی از قبیل چسب کاشی در انواع برندها و مدل‌ها و قیمت‌های متنوع اقدام به رفع نیازهای شما خریداران گرامی کرده است.

 امکان مشاهده ویژگی‌های هر محصول در جهت کمک به انتخابی ایده‌آل، پرداخت در محل تحویل کالا و خدمات بینظیر پس از فروش، از دیگر خدمات فروشگاه اینترنتی سرام پخش به شما خریداران گرامی می‌باشد.

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments