پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

پودر بندکشی کاشی کاری

پودر بندکشی کاشی کاری

پودر بندکشی کاشی­ کاری چیست؟

پودر بندکشی کاشی و سرامیک یکی از بخش­های مهم در کاشی­ کاری است. پودر بندکشی علاوه بر پُر نمودن فضای خالی بین درز کاشی­ ها، ضد آب است و زیبایی کاشی­ کاری را افزایش خواهد داد. امروزه استفاده از مصالح سنتی مانند ملات جهت بندکشی کاشی و سرامیک کمتر استفاده شده و جایش را به پودر بندکشی تخصصی، باکیفیت و با مدل های متنوع داده است.

چرا کاشی و سرامیک نیاز به بندکشی دارد؟

کاشی و سرامیک مانند هر جسمی، دارای ضریب انبساط حرارتی ست. با بندکشی کاشی سرامیک و سنگ در کف، دیواره و نمای ساختمان که همیشه تغییرات دمایی وجود دارد، از ترک خوردگی و شکنندگی آن­ها جلوگیری خواهید کرد.

دوغاب ریزی سنتی با ملات یا استفاده از پودر بندکشی به جز کاهش اثر انبساط کاشی، باعث افزایش چسبندگی و نفوذ ناپذیری کاشی­ کاری در برابر رطوبت می­شود. انتخاب و خرید پودر بندکشی کاشی و سرامیک، با توجه به شرایط و ویژگی محل اجرای کار، نوع قطعات و مصالح مورد کاربرد می­تواند در بهبود کیفیت، افزایش دوام و استحکام، تأمین زیبایی و سرعت نصب کاشی و سرامیک، نقش کارساز و مؤثرتری داشته باشد.

پودر بندکشی کاشی کاری
پودر بندکشی لیموفیکس
پودر بندکشی کاشی کاری
پودر بندکشی پومکس
پودر بندکشی کاشی کاری
پودر بندکشی ضد اسید پومکس
پودر بندکشی کاشی کاری
پودر بندکشی نانو پومکس

برای خرید پودر بندکشی ابتدا باید با انواع پودر بندکشی آشنا باشید :

۱• پودر بندکشی معمولی

ساده­ ترین پودر بندکشی کاشی و سرامیک، پودر بندکشی پایه سیمانی می­باشد. این محصول شامل پایه سیمانی به همراه مواد شیمیایی آلی، پودرهای معـدنی مختلف و حتی رزین­های آکریلیک است که باعث ایجاد اتصال محکم و یکنواخت بین درز­ کاشی می­شود.

۲• پودر بندکشی ضدآب

یکی از بهترین محصولات مورد استفاده بجای دوغاب، پودر بندکشی ضد آب است. بدلیل وجود افزودنی خاص، ملات بندکشی ضد آب حتی در برابر نفوذ آب باران به داخل ساختمان مقاوم است و شما می­توانید آن را برای زیرسازی نیز استفاده کنید. شما می توانید با خرید ملات بندکشی ضد آب، آن را در فضاهای مرطوب مانند حمام و سرویس بهداشتی، پارکنیگ و نمای ساختمان و همراه با کاشی استخری استفاده کنید.

۳• پودر بندکشی ضد اسید

پودر بندکشی ضد اسید یک محصول دو جزیی (پودری و مایع) است که همراه با کاشی ضد اسیدی استفاده می­شود. قسمت مایع بندکشی ضد اسید بر پایه رزین و قسمت پودری آن شامل پودرهای معدنی و سخت کننده است.
این بندکشی ضد اسیدی به بهبود آب­ بندی و افزایش مقاومت چسب در محیط­ های مرطوب یا اسیدی کمک خواهد کرد. خرید پودر بندکشی ضد اسید برای پُر کردن بندکشی کاشی، سرامیک، پرسلان و سنگ ساختمانی در فضاهای بیرونی و داخلی در معرض پاشش اسید، پیشنهاد می شود.

پودر بندکشی رنگی کاشی و سرامیک :

امروزه پودر بندکشی همانند کاشی و سرامیک، در طیف گسترده ­ای از رنگ­ ها و تناژ­ها دیده می­ شود. با ترکیب پیگمنت­های رنگی آلی و معدنی به ترکیب پودر بندکشی می­توان پودر بندکشی رنگی کاشی سرامیک زیبایی و جذابی را ایجاد نمود.

رنگ ملاتی که انتخاب می­کنید تاثیری چشمگیر در نمای کلی پروژه کلی شما خواهد گذاشت. به صورت خلاصه انتخاب رنگ پودر بندکشی به ۳ دسته تقسیم می­شود:

۱• بندکشی با رنگ کاملا مشابه با رنگ کاشی :

اگر رنگ پودر بندکشی که انتخاب می­کنید با رنگ کاشی شما مطابقت داشته باشد، بندکشی کمتر نمایان خواهند شد. اگر هدفتان تنها به نمایش گذاشتن ظاهر کاشی باشد، این گزینه خوبی است.

۲• بندکشی با رنگ­های خنثی (پودر بندکشی طلایی، بژ، خاکستری و قهوه ­ای) :

انتخاب ملات هایی به رنگ خاکستری، بژ، قهوه­ای و یا دیگر رنگ های خنثی، مسلما مطمئن ترین راه برای ایجاد یک ظاهر لوکس و کلاسیک در کاشی­ کاری است.

۳• انتخاب رنگ­های مکمل یا متضاد با رنگ کاشی:

انتخاب رنگ متضاد یا مکمل برای پودر بندکشی با رنگ کاشی، در نهایت توجه به الگوی چیدمان کاشی را جلب خواهد کرد. پودر بندکشی با رنگ مکمل یا متضاد برای کاشی­ کاری­ هایی با الگوی چیدمان متفاوت، بسیار زیباست. برای مثال می­توانید کاشی سفید رنگ را با پودر بندکشی مشکی ترکیب کنید.

خرید اینترنتی پودر بندکشی کاشی و سرامیک

انواع پودر بندکشی کاشی و سرامیک با توجه به کاربری ­های مختلف و نوع سرامیک مورد استفاده در ساختمان، تهیه و عرضه می‌شوند؛ پس هنگام خرید اینترنتی پودر بندکشی به کاربری آن دقت فرمایید.

انواع کاربری­ های مختلف و قیمت پودر بندکشی، ملات بنایی و ملات خشک را از فروشگاه سرام پخش مشاهده کنید. همچنین کلیه تجهیزات و ابزار نصب کاشی سرامیک از فروشگاه سرام پخش مشاهده کرده و به صورت آنلاین خریداری نمایید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments