پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بازدید ریاست پارک علم و فناوری یزد از پایانه صادراتی کاشی و سرامیک استان

بازدید-رئیس-پارک-از-پایانه-کاشی-سرامیک

بازدید ریاست پارک علم و فناوری یزد از پایانه صادراتی کاشی و سرامیک استان

در روزهای گذشته مدیر پایانه صادراتی کاشی و سرامیک استان یزد در مصاحبه خود اذعان داشت که پایانه صادراتی کاشی و سرامیک با همراهی چند شرکت تولیدی فعالیت خود را آغاز کرده است و اکنون نیز ۳۰ واحد تولیدی جدید، آمادگی خود را برای عضویت در این پایانه اعلام کرده‌اند.

وی همچنین در توضیح صحبت‌های خود افزود: این شبکه در پایانه کاشی و سرامیک، حلقه‌ای واسط برای شرکت‌های فناوری به‌شمار می‌رود و در بخش‌هایی مثل تولید، مواد اولیه و فرآیند این صنعت در پارک علم و فناوری، تمایل به ارتباط گرفتن با صنایع دارند.

بازدید رئیس پارک علم و فناوری از پایانه کاشی و سرامیک

ریاست پارک علم و فناوری در زمینه راه‌اندازی این پایانه صادراتی گفت: در ابتدا الزامات این طرح با گذراندن مطالعات توجیهی و تصویب در کارگروه‌های مختلف برای دریافت مجوزهای لازم، برای سازمان توسعه تجارت ایران ارسال و موفق به کسب مجوزهای لازم برای فعالیت شده است.

او برای تشریح بهتر این موضوع، پایانه‌های صادراتی کشور را در دو دسته‌بندی عام و خاص جای داد و گفت: در استان‌های مرزی پایانه‌های صادراتی عام وجود دارند و پایانه‌های صادراتی خاص طبق مزایای منطقه‌ای و آزمایشی در شهر و استان‌های مختلفی تاسیس می‌شوند.

محصولات کاشی و سرامیک
کاشی پرسلان رئال کرم ۳۰*۹۰ کاشی نوین سرام
کاشی پرسلان لایک کرم ۳۰*۹۰ کاشی نوین سرام
سرامیک پرسلان کاوایی طوسی 60*120 کاشی رای سرام-نانوپولیش
سرامیک پرسلان کاوایی طوسی ۶۰*۱۲۰ کاشی رای سرام-نانوپولیش

ریاست پارک علم و فناوری با اشاره به این موضوع که بیشترین میزان تولید و صادرات استان یزد در حوزه کاشی و سرامیک انجام می‌شود، مجوزهای لازم برای رشد و توسعه این فرصت اقتصادی موجود گرفته شده است.

درواقع در شروع پروژه، دپارتمان بازرگانی پایانه، مطالعات وسیعی را در سطح بین المللی و تحقیقات بازارهای بالقوه کاشی و سرامیک، براساس پراکندگی جغرافیایی کشورها در دسته‌بندی‌هایی همچون، افغانستان، پاکستان، کشورهای عربی و آفریقایی، کشورهای اوراسیا و بلوک شرق و غرب اروپا جای داده است.

این دپارتمان روابط B2B در مناطق تصمیم به بازارسازی، بازارسنجی و کلیه کارهای مربوط به تحقیقات بازار انجام گرفته است.

امروزه صادرات کاشی و سرامیک به ۵۶ کشور دنیا انجام می‌گیرد و ۸۵ درصد آن محدود به سه کشور عراق، افغانستان و پاکستان تعلق است.

هدف از تقسیم بندی مجدد این بازارها  آن است که ظرفیت ورود به بازارهای جدیدتری فراهم شود. وی عنوان کرد که قبلا فعالیت‌هایی در زمینه بخش بندی و توسعه و تحقیق بازارهای هدف صادراتی در مرکز توسعه فناوری سرامیک انجام گرفته بود.

بازدید-ریس-پارک-از-پایانه-سرامیک

ریاست پارک علم و فناوری در بازدید از بخش‌های مختلف این پایانه، واحد واردات مواد اولیه و قطعات را از بخش‌های حیاتی این مجموعه برشمرد که می‌توانند ظرفیت واحدهای تولیدی داخل را تا حد چشمگیری افزایش دهد.

سایر واحدهای این پایانه مانند لجستیک، انبارداری و استاندارد سازی نیز در راستای توسعه ظرفیت‌های تولیدی نقش قابل توجهی دارند.

از بخش‌های قابل توجه صحبت‌های دکتر محمد مهدی لطفی، تاکید بر توجه ویژه به موضوعاتی همچون استفاده از فناوری‌های روز دنیا مخصوصا در حوزه دیجیتال دارد و در همین زمینه اشاره کرد: پی ریزی بسترهای اقتصاد دیجیتال در چنین پروژه‌های لجستیکی و زیر ساختی در زمره امور مهم قرار دارد و ما باید از امکانات لازم در این زمینه بهره مند شویم.

همچنین درخصوص استفاده از شبکه سازی‌های حمل و نقل اپلیکیشن‌ها و پلتفرم‌های مستقر در پارک علم و فناوری تاکید جدی داشتند.

پلتفرم سرام پخش، در راستای ورود حوزه کاشی و سرامیک به بازارهای آنلاین سعی کرده در این بخش تاثیرات قابل قبولی بر جای بگذارد.

دکتر لطفی، ریاست پارک علم و فناوری تاکید جدی روی استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک در بخش‌های زیر ساختی و اجرایی پروژه داشتند؛ چرا که استفاده از پتانسیل‌های موجود در این شرکت‌ها، روندهای بازاریابی در آن‌ها را تسهیل می‌کند و پایانه صادراتی تبدیل به حلقه اتصالی بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور مربوط به حوزه کاشی و سرامیک تبدیل می‌شود.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

برای مطالعه بروز ترین و جامع ترین مطالب در حوزه مصالح ساختمانی، اخبار ساختمان و دکوراسیون داخلی به مجله سرام پخش مراجعه کنید

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments