پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش۱)

صادرات-کاشی-سرامیک

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش۱)

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید (بخش اول)

چرا باید بازاریابی کسب و کارمان، برنامه ریزی کنیم؟

در کنار بازاریابی، برنامه ریزی برای اجرای بازاریابی، اهمیت و جایگاه مهمی در بین وظایف مدیریت و در پیشبرد مقاصد و اهدافِ شما دارا می باشد. شرکت هایی که پویای، سازندگی و توسعه را جزو اهداف خود قرار می دهند، تغییر میابد. خلاقیت، ابتکار، انعطاف پذیری و تطبیق منابع با نیازها و خواسته های مشتریان خارجی و داخلی علاوه بر افزایش سهم بازار، مشتریان خود راه را برای موفقیت شرکت هموار خواهد کرد. در چنین شرایطی، برنامه ریزی برای بازاریابی یا نقشه ای برای اجرای استراتژی های مشتری مدار، الزامات را فراهم آورده و موفقیت کسب و کار را تضمین می کند.

برنامه ریزی معمولی یا برنامه ریزی استراتژیک؟

برنامه ریزی استراتژیک و تاکتیکی بازاریابی فرآیندی است که با آن، مقاصد، اهداف و استراتژی های کلان و جزیی بازاریابی در یک دوره زمانی مشخص و بر اساس رویه و مدلی منطقی، تحلیلی و عینی برای تحقق مزیت رقابتی طرح ریزی می شود. برنامه ریزی استراتژیک تفاوت آشکاری با برنامه ریزی های معمولی دارد، برنامه ریزی استراتژیک در حالی انجام می شود که تمامی تصمیمات از انسجام و هماهنگی درونی با برنامه ریزی استراتژیک و ماموریت و رسالت و استراتژی های جامع سازمانی و حتی شرایط محیطی برخوردارند.

 

اصلی ترین استراتژی های بازاریابی

پیش از این به صورت مفصل درباره استراتژی های مفید بازاریابی شرکت ها، به خصوص برای شرکت های فعال در حوزه کاشی و سرامیک، صحبت کردیم و شما می توانید به لینک “نقش مهم بازاریابی در صنعت کاشی و سرامیک” مراجعه کنید. مهم ترین و اصلی ترین استراتژی های بازاریابی به صورت زیر هستند:

گرفتن سهمی از بازار با استراتژی نفوذ:
اگر شرکت شما به گونه ایست که افزایش تولید محصولات فعلی امکان پذیر بوده و هیچ گونه ریسکی برای شرکت به همراه ندارد و کانال های فروش نیز ظرفیت جذب محصول بیشتر را دارند و همچنین شرکت با استفاده از فعالیت های بازاریابی سهم بیشتری در بازار به دست خواهد آورد، از استراتژی نفوذ غافل نشوید. به یاد داشته باشید که با افزایش فروش علاوه بر تکمیل ظرفیت تولیدی، سودآوری شرکتتان را هم افزایش خواهید داد.

با برنامه ریزی بهتر و بیشتر بفروشید(بخش1)

بازارتان را با استراتژی صادرات توسعه دهید:
شرکت های فعال در زمینه کاشی و سرامیک، فعالیت های اصلی خود را عمدتا روی نگهداشتن بازار داخلی متمرکز می کنند و در انجام صادرات موثر و بدون بازاریابی حرفه ای تاکنون عملکرد نسبتاً موفقی در این امر نداشته اند. اما این موضوع بیانگر آن است که هر شرکت یا کسب و کار فعال در زمینه کاشی و سرامیک قادر است با تمرکز بر روی اهداف جدی صادراتی و سازماندهی فعالیت های بازاریابی و فروش در این راستا، سهم ناچیز خود از صادرات کاشی و سرامیک ایران را ارتقا داده و به تقویت این روند رو به رشد بپردازد.

قیمت تمام شده پایین و کیفیت قابل قبول محصولات ایرانی به دلیل استفاده از تجهیزات روز دنیا به همراه شهرت یا برندینگ کارخانجات ایرانی به واسطه حضور در بازارهای منطقه ای به عنوان یکی از پیشگامان به شرکت شما این اجازه را می دهد که به راحتی به تثبیت موقعیت خود در بازارهای منطقه ای در آینده ای نزدیک بپردازد.

تجربه صادراتی یا عملکرد صادراتی؟

 

آیا می توانید محصولاتان را توسعه دهید؟

پس همین حالا اینکار را بکنید:
توسعه محصول برای شرکت های فعال در زمینه کاشی و سرامیک، به معنای ایجاد یک شاخه جدید فعالیت می باشد که مستلزم کسب توانایی های لازم از نظر تحقیق و توسعه و آشنایی عمیق با تکنولوژی های بالا و جدید در آن حوزه می باشد.
اگر چه طبق تحقیقات انجام شده، بیش از ۷۰٪ از فعالین کاشی و سرامیکی معتقد هستند که شرکت قادر است با هزینه معقول امکانات لازم برای تولیدات جدید را مستقر نماید ولی شرکت شما باید با توجه به مهارت های کسب شده و تجربه حضور در زمینه تولیدات فعلی و بازار فعلی محصولتان این کار را انجام دهید.

ادامه مطلب در بخش دوم

 

 

 

تهیه و تنظیم توسط تیم تولیدمحتوا سرام پخش


[flm_button link_address=”https://instagram.com/cerampakhsh” link_target=”_blank” icon_placement=”Left” button_text=”اینستاگرام ما را دنبال کنید” font_family=”Shabnam” font_size=”15px” button_size=”XS” button_color=”White” text_color=”Purple” button_hover=”HoverF-Purple” rounded_corners=”3″ custom_border_color=”9f5de2″ animate_icon=”Grow” icon=”fa-instagram”]

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments