پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

راه‌های جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی!

راههای جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی

راه‌های جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی!

اگر شغل شما کاشی فروشی است و مغازه کاشی و سرامیک دارید، مطالعه این مقاله به شما کمک می‌کند تا فروش خود را با رعایت چند نکته ساده به‌طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند. ضمنا مطالب قبلی سرام پخش درباره افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک را از دست ندهید.

فروش محصول همیشه هم کار پیچیده‌ای نیست. در ابتدایی‌ترین سطح برنامه‌ی فروش با این پرسش‌ها روبه‌رو می‌شوید که چه می‌فروشید، به که می‌فروشید و چگونه می‌فروشید. طی فرآیند فروش باید تمرکزتان را بر جزئیات محصول و مشتریان حفظ و در ادامه‌ی مسیر نیز باید به روندهای در حالِ تغییر و نیازها یا خواسته‌های مشتریان توجه کنید.

راه های جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی

با در نظر گرفتن این تغییرات می‌توانید برنامه‌ی فروش خود را با تغییرات و نیازهای ایجاد شده تطبیق دهید و عملکرد مغازه کاشی فروشی خود را تا حد زیادی بالا نگاه دارید. در این مقاله قصد داریم راه های جذب مشتری را در مغازه کاشی سرامیک و شگردهای فروش بیشتر کاشی و سرامیک را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

استراتژی اول: نسبت به محصول‌تان تعصب داشته باشید

  • راجع به محصولی که دارید‌ اطلاعات کافی کسب کنید

اگر بتوانید اطلاعاتی را در مورد کاشی سرامیک به مشتری منتقل کنید و به پرسش‌های احتمالی مشتریان پاسخ دهید، آن ها متوجه می‌شوند شما واقعا به محصول تان اهمیت می‌دهید. اگر محصولی از نظر شما ارزشمند باشد، احتمال اینکه در نظر مشتریان نیز ارزشمند شود، بیشتر خواهد بود و شما رسالت خود را در زمینه بازاریابی کاشی و سرامیک به‌خوبی انجام داده‌اید.

راه های جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی

این یکی از ابتدایی‌ترین تکنیک‌های فروش کاشی است. داشتن اطلاعات در مورد ویژگی های ظاهری و مشخصات فنی کاشی سرامیک بسیار مهم است. اگر جواب سوال مشتری را نمی‌دانید، می‌توانید از همکارتان سوال کنید.

پس دانستن ویژگی های کلی و جزئی کاشی سرامیک به شما کمک شایانی خواهد کرد. مجله سرام پخش منبع خوبی برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد کاشی سرامیک می باشد.

  • روی مزایای محصول تاکید کنید

آنچه علاوه بر ارائه‌ی اطلاعات در مورد کاشی سرامیک اهمیت دارد، بیان ویژگی‌های کاشی سرامیک به‌عنوان مزایای آن است. این کار موجب می‌شود مشتری متوجه شود چرا باید این نوع کاشی سرامیک را بخرد.

این کار در برخی موارد از کار کردن روی تبلیغات کاشی و سرامیک نیز به‌مراتب مفیدتر خواهد بود.برای درک بیشتر این مطلب می‌توانید به موارد زیر فکر کنید:

آیا نصب این نوع کاشی سرامیک در محیط زندگی مشتری مناسب است؟ آیا نصب آن، حس لوکس و تجملی بودن در خانه مشتری ایجاد می‌کند؟ و یا آیا این نوع کاشی سرامیک، در هر فضایی قابل نصب و استفاده است؟ آیا این کاشی سرامیک دوام و کارایی طولانی‌ مدتی دارد؟

خرید قسطی کاشی و سرامیک با شرایط عالی

  • به اندازه‌ی کافی در مورد محصول توضیح دهید

اگر فروش را به صورت مستقیم و فردبه‌فرد انجام نمی‌دهید، حتما باید اطلاعات کافی مربوط به محصول را از طریق بسته‌بندی کالا، نمایش‌های محل خرید (point-of-purchase display، وسایل و علاماتی که به خرده‌فروشان داده می‌شود تا در محل فروش قرار بدهند، مانند پوسترها و جعبه‌های تبلیغاتی) و هر گونه ابزار بازاریابی دیگری اطلاع دهید.

حتی اگر محصولات را به صورت مستقیم می‌فروشید یا برای تشویق مشتریان بالقوه به خرید، اعلامیه‌ای جذاب می‌نویسید، به نمایش گذاشتن اطلاعات کافی در مورد محصول به شما کمک می‌کند تا بتوانید مشتریان را به خرید ترغیب کنید و رونقی تازه در مغازه سرامیک فروشی خود به وجود بیاورید. یادتان باشد که تمام اطلاعات محصول که به مشتری انتقال می دهید باید مفید، درست و کامل باشد؛

استراتژی دوم: ارتباط برقرار کردن با خریدار

  • علاقه‌تان به محصول را به مشتری منتقل کنید

فروشنده‌ی خوب، فروشنده‌ای است که به کالای خود ایمان داشته باشد و اشتیاق خود را به مشتری نیز منتقل کند. برای نشان دادن علاقه‌تان به محصول، راه‌های فراوانی وجود دارد:

از نقشِ زبان بدن در بازاریابی و لحن سخن گفتن، غافل نشوید. اگر در مورد محصول واضح صحبت کنید و در زمان بحث کردن در مورد آن از حالات مختلف صورت استفاده کنید، می‌توانید انرژی و اشتیاق‌تان را به مشتری منتقل کنید، ولی اگر در پاسخِ دادن به پرسش‌های مشتری در مورد محصول، زیر لب و آرام صحبت کنید یا دست به سینه بایستید، چنین به نظر می‌رسد که شما فردی سرد و غیرصمیمی هستید یا به آن محصول اهمیتی نمی‌دهید.

در مورد چگونگیِ استفاده‌ی خودتان یا مشتریان راضی دیگر از کاشی موردنظرتان توضیح دهید. صحبت کردن از ماجراهایی در مورد محصول موجب می‌شود مشتریان اعتماد بیشتری به آن پیدا کنند.

راه های ارتباط با مشتری

  • انگیزه‌های مشتری‌های خود را پیش‌بینی کنید

شما باید به تمام سوالات مشتریان در مورد محصول پاسخ دهید و حتی مهم‌تر از آن باید بتوانید سوالات آنها را پیش‌بینی کنید. این امر نشان‌دهنده درک نیازهای مشتری است. سعی کنید از طریق پرداختن به این نیازها، توانایی برقراری ارتباط احساسی با مشتری را به دست بیاورید.

به مشتریانِ معمول خود فکر کنید. چه چیزهایی به آنها برای خرید کاشی سرامیک انگیزه می‌دهد؟ آنها چه نیازهایی دارند؟ آیا آنها پیمانکار ساختمانی هستند؟ یا معمار؟ یا تنها برای ساخت خانه خودشان، کاشی می خرند؟

در هر کدام از سه شخصیتی که در بالا گفته شده، کاشی سرامیک متفاوتی وجود دارد. کسی که تنها می خواهد یک ساختمان بسازد، به احتمال زیاد کاشی سرامیک لوکس را ترجیح می دهد؛ معماران از گزینه های جسورانه، تازه به بازار آمده و کمیاب به خوبی استقبال می کنند و ساختمان سازان کاشی سرامیک با کآرایی بیشتر و هزینه های معقولانه و همچنین مدرن، مد نظر دارند. شما باید بدانید مشتری شما کیست و چه محصولی نیاز آن را برطرف خواهد کرد.

هفت خان فروش اینترنتی کاشی و سرامیک

  • سعی کنید یخ رابطه‌تان را با مشتری بشکنید

اگر در بخش فروش کار می‌کنید و رابطه‌ی مستقیمی با مشتری دارید، نحوه‌ی ارتباط برقرار کردن با مردم برای شما بسیار مهم است. به جای پرسیدن سوالاتی با پاسخ مشخص، مانند «می‌توانم به شما کمک کنم؟»، سوال‌های مثبت‌تری با پاسخ‌های گوناگون و مفصل‌تر بپرسید، مانند «آیا به دنبال چیزی برای خودتان هستید؟ یا می‌خواهید به کاشی سرامیک های لوکس ما نگاهی بیاندازید؟» در مورد محصول خود عباراتی به کار ببرید که برای مشتری جالب باشد و موجب شروع بحث و گفت‌وگو شود.

تکنیک های برتر بازاریابی برای حفظ مشتری

  • انگیزه‌های مشتری را به ویژگی‌های محصول تبدیل کنید

در بازاریابی به این کار «جایگاه‌یابی در بازار» یا « positioning» گفته می‌شود و به معنی برابر کردن محصول با امیدها و آرزوهای مشتری است. در جایگاه‌یابی هر محصول عوامل مهمی وجود دارد:

جایگاه‌یابی محصول باید در بهترین طیف ممکن در بازار انجام شود. از نظر قیمت و تجملی بودن، محصول را در جایگاهی بسیار بالا یا پایین قرار ندهید. در جایگاه‌یابی محصول، حقایق مربوط به محصول را بسته به خریدار بیان کنید. ممکن است که حقایق مختلفی در مورد یک محصول وجود داشته باشد، ولی به مهارت شما بستگی دارد که بدانید کدامیک از آن حقایق، برای خریدی خاص، بیشترین تاثیر را دارد.

حقایق را پنهان نکنید یا آشکارا دروغ نگویید. جایگاه‌یابی محصول به معنی فریب مشتری نیست. حقایق را به‌گونه‌ای بیان کنید که از خود محصول فراتر روند. به این معنی که ارزش‌های مطلوب و مثبت مرتبط با محصول همان چیزی است که موجب فروش آن می‌شود.

برای مثال، اگر قصد دارید اسلب نسبتا گرانی را به مشتری بفروشید، باید از ویژگی‌های تجملاتی آن صحبت کنید. مثلا بگویید: «نگاهی به این تزئینات به کار رفته در اسلب بیندازید؛ ببینید که چقدر زیبا هستند. کیفیت سرامیک اسلب چقدر عالیست».

رموز موفقیت در مغازه داری

ولی اگر قصد دارید همان اسلب را به ساختمان ساز بفروشید، باید بر ویژگی‌های کاربردی‌تر نظیر دوام آن و نحوه نصب اسلب تاکید کنید و خیال او را از بابت خدمات نصب و نگهداری از آن راحت کنید.

  • در مورد محصول‌تان صادق باشید


فقط زمانی مغازه شما مشتریان پروپاقرص خواهد داشت که با مشتری صادق باشید، یعنی در ارائه‌ی اطلاعات محصول و همچنین اعتراف به ندانستن چیزی یا مرتکب شدنِ اشتباه شفاف باشید. از صداقت نترسید، زیرا موجب ایجاد اعتماد می‌شود.اگر نوع کاشی سرامیکی که مشتری انتخاب می کند، برای مشتری مناسب نیست، صادق باشید و به مشتری کمک کنید تا چیزی را پیدا کند که واقعا به آن نیاز دارد، حتی اگر نتوانید کالایی بفروشید، مشتری صداقت و سخاوتمندی شما فراموش نمی‌کند و برای خرید دوباره به شما مراجعه خواهد کرد.


  • فروش را نهایی کنید

سبک‌ها و روش‌های فراوانی برای نهایی کردن فروش وجود دارد، ولی یکی از موثرترین روش‌ها، روش «نزدیک شدن به مشتری» (Always Be Closing) است. وقتی از علاقه‌ی خریدار احتمالی به کاشی سرامیک مطمئن شدید، در پایان می‌توانید جملاتی آزمایشی بپرسید، مانند: «آیا این کالا، همان نوع کاشی سرامیکی ست که می‌خواستید؟» یا «چه فکر می‌کنید؟ آیا این نوع کاشی سرامیک، نیازهای شما را برطرف می‌کند؟»

  • به مشتری فرصت فکر کردن بدهید

برای بسیاری از خریداران، تلاش فروشنده برای تحمیل کردن محصول، عاملی منفی است. شاید خریدار بخواهد به خانه برود و برای کسبِ اطلاعات بیشتر درباره کاشی سرامیک در وب جست‌وجو کند. در این حالت اجازه دهید او در حالی که حرف‌های پر شور و شوق و حمایتی شما را در ذهن دارد به خانه برود و برای اطلاعات بیشتر در وب جست‌وجو کند.
در واقع گاهی لازم است به مشتریان اجازه دهید، خودشان تصمیم‌گیری کنند. به هر حال انتخاب کاشی سرامیک به معنی چند دهه استفاده از و تحمل آن است.
اجازه ندهید مشتری بدون دانستن راه ارتباط با شما محل را ترک کند. اگر در فروشگاه کار می‌کنید، حتما به مشتری بگویید چگونه می‌تواند دوباره شما را پیدا کند.

راه های جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی

می‌توانید اطلاعات تماس‌تان را به مشتری بدهید تا اگر سوال یا اطلاعات بیشتری نیاز داشت با شما تماس بگیرد. می‌توانید کارت ویزیت‌ خود را به مشتری بدهید و برای مثال بگویید. کانال های ارتباطی رایگان بهترین راه برای دسترسی به مشتریان می باشد. بهتر است روی یادگیری اصول مشتری مداری بیشتر تمرکز کنید.

استراتژی سوم: فروش محصولات به‌عنوان فروشنده‌ی صاحب کسب‌و‌کار

  • با تمام جنبه‌های منجر به خرید نهایی محصول آشنا شوید

راههای جذب مشتری در مغازه کاشی فروشی | شما به‌عنوان فروشنده‌ای که صاحب کسب‌و‌کار هم هست (برای مثال، فروشنده‌ای که صاحب فروشگاه است و در عین حال به فروش محصولات فروشگاه نیز مشغول است) می‌توانید تاثیری فراتر از تعاملِ صرف با خریداران داشته باشید.

علاوه بر استراتژی‌های گفته شده در این مطلب، می‌توانید از کارکردهای دیگری نیز برای افزایش فروش استفاده کنید. تبلیغات، تجارت و بازاریابی از کارکردهای پشتیبانی برای فروش هستند. هدفِ نهایی این کارکردهای پشتیبان فروش است و فروشنده‌ی صاحب کسب‌و‌کار باید درک درستی از هر یک از این کارکردها داشته باشد.

فروش-کاشی

  • بازاریابی قوی در مورد محصولاتتان داشته باشید!

شما باید اطلاعات کاشی سرامیک موجودی خود را از طریق کانال‌های فراوانی در اختیار مشتریان قرار دهید. امروزه، به لطف پیشرفت‌های به دست آمده در ارتباطات، مکان‌های بالقوه‌ی فراوانی برای ارائه‌ی اطلاعات ایجاد شده است. برای مشاهده‌ی اطلاعات بیشتر در مورد محصول، امکانات فراوانی برای خریداران بالقوه‌تان فراهم کنید. برای این کار می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

  1. بازاریابیِ دهان‌به‌دهان (word-of-mouth)
  2. تبلیغات (رادیو، تلویزیون، چاپ آگهی، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات آنلاین و غیره)
  3. نمایندگی‌های فروش
  4. نمایشگاه‌های تجاری
  • عملکرد فروش‌تان را همواره ارزیابی کنید

باید در فواصل زمانی منظم، فروش‌تان را تحلیل کنید و از خود بپرسید، آیا این نوع خاص از کاشی فروش خوبی دارد؟ موجودی این کالا کم است یا زیاد؟ آیا سود می‌برید؟ رقبایتان چقدر سود می‌برند؟ پاسخ دادن به این پرسش‌ها برای به حداکثر رساندن فروش و ثابت نگه داشتن آن به شما کمک می‌کند.

فروش-کاشی-سرامیک

  • در صورت لزوم، مشکلاتِ فروش را پیدا و برطرف کنید

اگر فروش خوبی ندارید باید به دنبال حل مشکل باشید. افزایش فروش می‌تواند مستلزمِ ارزیابی مجدد برای خرید دوباره کاشی سرامیک، پایگاه مشتریان و بازاریابی باشد.

اگر محصولی فروش خوبی ندارد، خرید آن را متوقف کنید. می‌توانید با تخفیف و ارائه‌ی قیمت پایین‌تر، موجودی آن کالا را به پول نقد تبدیل کنید.
بازار هدف‌تان را بررسی و تمرکز فروش‌تان را بیشتر کنید. شاید سلیقه خریداران‌ شما در حال تغییر باشند. در این حالت شما نیز باید همگام با آن ها تغییر یا بازار هدف جدیدی پیدا کنید.

طراحی و ظاهر کاشی سرامیک، توزیع، بسته‌بندی و خدماتی پس از فروش را دوباره ارزیابی کنید. اصلاح محصول با در نظر داشتنِ بازار هدف و استراتژی فروش می‌تواند موجب افزایش فروش محصول شود.

افزایش فروش مغازه کاشی سرامیک (بخش1)

قیمت محصول را تغییر دهید. با بررسیِ اطلاعات مربوط به فروش و عملکرد رقبا متوجه می‌شوید آیا قیمت تعیین شده برای محصول‌تان بیش از حد بالا یا پایین است.
سعی کنید کاشی سرامیکی که می فروشید را انحصاری کنید یا لاین های انحصاری داشته باشید. گاهی کنترل کردن عرضه به این روش موجب افزایش تقاضا و فروش می‌شود.

البته ابتدا باید هماهنگی این تاکتیک با استراتژی فروش کلی خود را بررسی کنید. مثلا اگر کاشی سرامیکی که با کیفیت و قیمت متوسط عرضه می کنید نمی توانید آن را به صورت انحصاری عرضه کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم آموزش فروش کاشی و سرامیک را به‌خوبی ارائه دهیم و راهکارهای لازم برای نحوه بازاریابی کاشی و سرامیک را نیز بررسی کنیم. امیدواریم که محتوای این مقاله برای شما کاربردی بوده باشد.همچنین در صوررتی که در حوزه مصالح ساختمانی فعال هستید می توانید به راحتی در سرام پخش فروشنده آنلاین مصالح ساختمانی شوید.

ایجاد اعتماد در مشتری بصورت آنلاین

شما همچنین می‌توانید فرآیند بازاریابی آنلاین خود را به سرام پخش بسپارید و محصولات خود را در بازار آنلاین مصالح دکوراتیو سرام پخش به فروش برسانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان پشتیبانی سرام پخش در ارتباط باشید.

 


اینستاگرام ما را دنبال کنید

نظرات ۵

اشتراک در
اطلاع از
guest
5 نظرات
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments