پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

آموزش قدم به قدم تعمیر شیرآلات!

آموزش تعمیر شیرآلات

آموزش قدم به قدم تعمیر شیرآلات!

فهرست مطالب

انواع شیرآلات بهداشتی ساختمانی معمولاً بصورت یکپارچه در بازار عرضه می شوند و اجزای تشکیل دهنده شیرآلات ساختمانی ، باید از جنسی انتخاب شوند که در مقابل آب بسیار گرم و محیط همیشه مرطوب مقاوم و ضد خوردگی باشد تا کمتر با مشکل خرابی شیرآلات منزل مواجه شوید.

در ادامه قصد داریم به شما نشان دهیم که این قطعات در صورت خرابی قابل تعمیر یا تعویض هستند. با این حال قبل از خرید اینترنتی اجزای شیرآلات ساختمانی، باید بفهمید مشکل شیرآلات خانه تان ناشی از خرابی کدام قسمت است. در ادامه با چند مشکل رایج در خرابی شیرآلات ساختمانی بیشتر آشنا می شوید:

خرید آسان و اقساطی انواع شیرآلات از بازار آنلاین سرام پخش

چه زمانی قطعات شیر آب نیاز به تعمیر یا تعویض دارند؟

بسیاری از مشکلاتی که در گذر زمان در شیرآلات ساختمانی به وجود می آید را می‌توان بدون خرید شیرآلات جدید و نیاز به تعمیرات کارگاهی و با تعمیرات خانگی شیرآلات انجام داد؛ برای تعمیر شیرآلات در منزل تنها کافیست قطعات قدیمی یا خراب شده شیر آب را با قطعات جدیدتر تعویض کنید.

تعمیر شیرآلات منزل

۱. تعمیر عدم تنظیم کنترل دما در شیر آب

بخش بزرگی از بازار شیرآلات ساختمانی را شیرآلات اهرمی تشکیل می دهند. حتما شما هم متوجه شدید که گاهی هنگام کار با شیر تک اهرمی به سختی می‌توان درجه حرارت دقیق را کنترل کرد. یعنی آب خیلی سرد یا خیلی گرم می شود. در بیشتر موارد مشکل عدم تنظیم کنترل دما، از درون کارتریج است که آب را به درستی مخلوط نمی کند و با خرید کارتریج جدید، دمای آب بهتر تنظیم می شود.

۲. نشت یا چکه کردن شیرآلات

چکه کردن آب یک مشکل همیشگی و رایج در بین شیرآلات ساختمانی است. این مشکل بیشتر در صورت خراب شدن کارتیج یا واشر اورینگ به وجود می آید. واشر اورینگ یا حلقه O جزء لاستیکی است که روی کارتریج نصب می‌شود. با تعمیرات خانگی شیرآلات و تعویض واشر شیر آب قدیمی یا کارتریج ترک خورده، مشکل نشت آب حل شود.

۳. تعمیر دستگیره شُل شیرآب

چالش مشترکی که همه ی شیرآلات بعد از مدتی با آن مواجه می شوند، هرز شدن شیر آب است که به آن بسته شدن خودکار نیز گفته می شود. با سفت کردن پیچ دستگیره شیر اهرمی، در بیشتر موارد این مشکل حل می شود.

۴. تعمیر دستگیره سفت و بدون انعطاف

برعکس مورد قبلی، علت سفت شدن شیر آب های قدیمی زمانی اتفاق می افتد که با جمع شدن مواد معدنی در قسمت های مختلف شیرآب، یا خراب شدن کارتریج بالا بردن چرخاندن دسته شیرآلات اهرمی دشوار می‌شود.

اگر مواد معدنی در قطعات شیر آب تجمع کرده بود، هر بخش را با سرکه سفید و جوش شیرین می توانید آن را تمیز و عاری از رسوبات کنید. اگر کارتریج شیرآب هنوز سالم است و درون آن تَرَک نخورده، با استفاده از روان کننده سیلکونی روی کارتریج، مشکل را برطرف کنید.

نکته: با دستمال، روان کننده سیلکونی اضافی را از روی کارتریج بردارید؛ چرا که در این صورت دستگیره بیش از اندازه شُل می شود!

۵. کم بودن فشار آب شیرآلات

کم بودن فشار آب شیرآلات ساختمانی و به خصوص فشار کم شیر اهرمی بیشتر به علت رسوب یا تجمع آلودگی در لوله اصلی آب است. برای حل مشکل، تنها کافیست شما فقط نیاز به تمیز کردن قطعات مختلف شیر تمیز (به خصوص سر شیر) را کاملا با آب و سرکه بشویید. اگر فشار آب همچنان ادامه داشت شاید مشکل از شیر آب اصلی باشد، پس حتما با استادکار حرفه ای تماس بگیرید.

کم بودن فشار آب در شیر توالت یا شیر دوش حمام در بیشتر مواقع به خرابی یا رسوب املاح موجود در شلنگ توالت یا شلنگ دوش برمی گردد. برای حل این مشکل شاید حتی نیاز به تعویض به آن داشته باشید. با مراجعه به فروشگاه سرام پخش می توانید این قطعات را آنلاین خرید کنید.

نکته: برعکس مشکل بالا، گاهی فشار آب آنقدر بالاست که هم اعضای خانواده ناراضی هستند و هم منجر به یک قبض سنگین از طرف شرکت آب می شود! برای کنترل فشار مطلوب شیرآلات ساختمانی به تعویض پرلاتور یا استفاده رگلاتور فشار شکن آب نیاز دارید. 

———————————-

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله نحوه تعویض پرلاتور را مطالعه کنید.

———————————-

تعمیر شیرآلات

۶. صدا دادن شیر آب

یکی از نشانه های اصلی اینکه شیرآلات خانه شما قدیمی شده اند، این است که هر نوع صدایی با باز و بسته کردن شیرآب بشنوید! چند دلیل برای صدای گوش خراش دستگیره شیر آب وجود دارد. در خانه های قدیمی منشاء این صدا لوله کشی قدیمی آب باشد و شما نیاز به لوله کشی جدیدتری دارد.

صدا دادن شیر آب به احتمال زیاد به علت اندازه نامتناسب واشر است و به راحتی با تعمیرات خانگی شیرآلات و جایگزینی واشر جدید و سفت کردن آن سر جای خود باید سر و صدا را از بین ببرد. اگر شیر هنوز سر و صدای زیادی تولید می کند، ممکن است رسوب بخشی از واشر را مسدود کرده و باعث سر و صدای شیر آب شود. اگر این مورد مشکل به وجود آمده، دیسک شیر آب را با آب و سرکه تمیز کنید.

شنیدن سر و صدای آب گاهی مربوط به میله‌های فلزی ساقه باشد. ساقه را بیرون بیاورید و به همراه پوشش ساقه روغن کاری کنید. اگر ساقه پوسیده باشد، لازم است ساقه جدیدی برای شیرآلات بخرید و در صورتی که مشکل حل نشد، راه حل نهایی تعویض کامل مغزی شیر آب است.

خرید آسان و اقساطی شیرآلات توکار از بازار آنلاین سرام پخش

منبع :
برچسب ها :

نظرات ۱

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
تازه‌ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments