پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

برق انداختن کاشی ها!

برق انداختن کاشی ها!

برق انداختن کاشی ها!

برق انداختن کاشی ها! | برق انداختن کاشی ها اهمیت فراوانی دارد چراکه تمیزی کاشی ها به تمیزی کل محیط تاثیرگذار است و جلوه فضا را دوچندان می کند. بنابراین راحت ترین راه برای جلوه بخشیدن به خانه، برق انداختن به کاشی هاست.

پاکیزگی حمام که با تمیز بودن کاشی های آن خودش را نشان می دهد، از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر کاشی های حمام مدتی به حال خود رها شوند مرکز تجمع مواد معدنی، سفیدک های صابون، قارچ و کپک به خصوص در قسمت های بندکشی خواهد شد. در ادامه توصیه هایی را برای رفع این آلودگی ها می خوانید:

چه نوع کاشی را تمیز می کنید؟

قبل از تمیز کردن کاشی ها توجه به نوع و حتی بافت کاشی ها(سطح مات، براق یا نیمه مات)  اهمیت ویژه ای پیدا می کند. همینطور شما مطمئن می شود که با تمیز کاری هیچ گونه آسیبی به کاشی وارد نمی شود.

کاشی های سرامیکی و پرسلانی را می توان با بیشتر محصولات تمیز کننده و محلول ها تمیز کرد. با این حال، سنگ مرمر می تواند با مواد اسیدی مانند لیمو ، سرکه، پارچه های تمیز کننده خشک و هرگونه مواد ساینده خراب شود، بنابراین باید نسبت به نوع تمیز کننده ای که استفاده می کنید، دقت داشته باشید.

بهینه سازی فضای خونه

چگونه می توان کاشی های مرمر را تمیز کرد؟

  1. می توانید کاشی های مرمر را با آب و یک پارچه میکرو فیبر نرم به آرامی تمیز کنید و سپس با یک پارچه دیگر آن را خشک کنید.
  1. اگر آلودگی های سطح کاشی مرمر زیاد بود، مقداری از صابون یا پودر صابون را با آب گرم رقیق کرده و با یک پارچه نرم سطح را تمیز کنید.
  1. برای از بین بردن لکه های قوی تر روی سطح کاشی مرمر، روی لکه آب اسپری کنید و با مخلوط جوش شیرین و آب آن را بپوشانید. بعد از گذشت یک ساعت اگر لکه هنوز وجود داشت، این کار را تکرار کنید. (این کار ممکن است تا ۲۴ ساعت نیز ادامه یابد)

روشی موثر برای تمیز کردن کاشی های دیواری

همیشه روشی برای تمیز کردن کاشی ها به صورت موثر، وجود دارد. به عنوان مثال اگر در حال تمیز کردن کاشی های حمام هستید، خوب است که قبل از شروع به تمیز کردن، چند دقیقه فضای حمام را گرم کنید تا موادی که روی سطح کاشی ها قرار دارند در اثر رطوبت، آسانتر پاک شوند. به این ترتیب تمیز کاری راحتتر و نتیجه آن موثرتر خواهد بود.

قبل از تمیز کردن کاشی ها ابتدا ملات یا بندکشی ها را تمیز کنید. احتمالاً آلودگی های حاصل از پاک کردن بندکشی ها روی کاشی ها می ریزد. به همین دلیل تمیزکردن بندکشی ها، اولویت پیدا می کند.

اگر از یک پاک کننده شیمیایی قوی تر استفاده می کنید، همیشه پنجره ها یا تهویه محیط را باز بگذارید تا بخارات حاصله به حداقل برسد.

  1. نحوه تمیز کردن کاشی ها با لیمو

لیمو به لطف خاصیت اسیدی طبیعی که دارد، یک پاک کننده عالی برای کاشی هاست. بطری اسپری را از آب لیمو پر کرده و آنرا روی کاشی ها اسپری کنید. بعد از گذشت مدتی، با پارچه مرطوی یا اسفنج سطح کاشی را تمیز کنید.

همینطور می توانید پارچه را با آب لیمو خیس کرده و آن را روی سطح کاشی ها بکشید و بعد از گذشت مدت زمانی آن را با آب گرم بشویید.

انواع روش های شستشو

  1. نحوه تمیز کردن کاشی ها با سرکه

سرکه سفید یک ماده ضد عفونی کننده طبیعی ست که عملکرد خیلی خوبی روی کاشی ها دارد و با استفاده از آن کاشی ها درخشان می شود.

برای تمیز کردن کاشی ها با سرکه، مقادیر مساوی سرکه سفید و آب را در یک بطری اسپری مخلوط کنید و روی کاشی ها را اسپری کنید و بعد از گذشت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سطح را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

همچنین می توانید پارچه های نرم (مانند پارچه میکروفایبر یا تی شرت های قدیمی) را با این مخلوط خیس کرده و کاشی ها را تمیز کنید و سپس با آب گرم آن را شستشو دهید.

  1. نحوه تمیز کردن کاشی ها با جوش شیرین

جوش شیرین یکی دیگر از پاک کننده های طبیعی و موثر بندکشی و کاشی هاست. جوش شیرین می تواند لکه های قوی و ماندگار را از سطح آن پاک کند و به سطوح درخشندگی خاصی ببخشد.

برای تمیز کردن کاشی ها با جوش شیرین، روی کاشی را با یک لایه نازک پودر جوش شیرین پوشانده و سپس با یک پارچه خیس شده در آب لیمو پاک کنید. بعد سطح را با آب گرم شستشو دهید.

تمیز-کردن-کاشی-سرامیک-با-تی

نحوه تمیز کردن کاشی های کف

می توانید کاشی های کف را نیز با هر یک از روش های ذکر شده در بالا تمیز کنید. در صورت تمیز کردن حمام یا آشپزخانه پیشنهاد می کنم که تمیزکاری کاشی های کف در آخرین مرحله انجام گیرد زیرا هنگام تمیزکاری دیواره و بندکشی ها، همه ی مواد روی کف می ریزد و دوباره کفپوش نیاز به تمیزکاری خواهد داشت.

همچنین اگر مساحت آشپزخانه و حمام شما بزرگ است، برای راحتی بهتر است که از یک بخارشوی استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن کاشی های کف حمام

تمیز کردن کاشی های کف حمام به دلیل اینکه در اغلب موارد صابون روی سطح باقی می ماند، بسیار مهم و دشوار است.

بهتر است قبل از تمیز کردن کاشی های کف، چند دقیقه حمام را گرم کرده و تهویه را ببندید. سپس با استفاده از روش هایی که در بالا گفته شد، حمام را تمیز کنید.

خشک کردن حمام با استفاده از پارچه خشک می تواند به کمتر کردن صابون، آهک و کپک ها کمک ویژه ای کند. اگر بندکشی های سطح تغییر رنگ دادند و تیره رنگ شدند.

 

 


#کاشی # سرامیک #سرام پخش

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments