پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بهترین دکوراسیون اتاق خواب های امروزی و مدرن

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

بهترین دکوراسیون اتاق خواب های امروزی و مدرن

دکوراسیون اتاق خواب | ایجاد یک اتاق خواب راحت و رمانتیک به معنای کنار هم قرار دادن اجزا به صورتی است که هم شما و هم همسرتان احساس آرامش و راحتی نمایید.

پیش تر از کاشی تنها در سرویس بهداشتی و آشپزخانه آن هم به صورت محدود استفاده می شد ولی امروزه با ایجاد طرح های جدید و آگاهی عمومی و معماران از مزیت های استفاده از کاشی و سرامیک در دکوراسیون داخلی منزل، استفاده از کاشی در داخل ساختمان به سرعت در حال افزونی است.

امروزه استفاده از کاشی برای تزیین اتاق خواب می تواند یکی از بهترین انتخاب ها باشد. با توجه به این که شما در انتخاب رنگ، طرح و اندازه کاشی خود گزینه های زیادی را پیش روی خود دارید، می توانید با انتخاب کاشی برای تزیین محیط اتاق خواب، علاوه بر ایجاد ترکیب و دکور مورد نظر خود، مزیت های کاشی را نیز به همراه داشته باشید.

همان گونه که می دانید قابلیت شستشوی همیشگی و تمیز کردن، یکی از مهم ترین مزایای استفاده از کاشی به عنوان پوشش اتاق می باشد که باعث می شود نگرانی آلودگی محیط اتاق ناشی از آلودگی سیستم گرمایشی نظیر شوفاژ، شومینه و… کاملا از بین برود.

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

همیشه نگرانی استفاده از کولر و باز کردن پنجره های منزل به دلیل آمدن گرد و غبار و آلودگی محیط وجود دارد ولی با استفاده از یک دستمال نم دار تمام سطح کاشی به راحتی تمیز می شود که هیچ کدام از پوشش های دیگر نمی تواند با شستشوی چند دقیقه ای تا این حد تمیز شود.

هم چنین با آمدن کاشی های استراکچر و طرح دار جدید شما می توانید محیط اتاق خواب خود را مطابق سلیقه خود دکور نمایید. بعضی از اجزای اصلی محیط عبارتند از رنگ، نور، مبلمان و دکور برای ایجاد اتاق خواب رمانتیک به احساسات خود دقت کنید و ایده های مختلف را آزمایش نمایید و به احساسات شریک خود نیز توجه نمایید.

رنگ در دکوراسیون اتاق خواب

رنگ، اثر عمیق و موثری بر ذهن شما دارد. حتی نگاه کردن به رنگ ها احساسات متفاوتی را در ما ایجاد می کند، بنابراین در انتخاب رنگ برای اتاق خواب تان حساس باشید.

قرمز رنگ عاشقانه و رویایی می باشد. استفاده از ترکیب رنگی قرمز در کاشی و روتختی یا کوسن های قرمز یا سفید در اتاق خواب به ایجاد محیط عاشقانه کمک می کند. البته اگر انسان عصبی مزاجی هستید از رنگ قرمز دوری کنید چون علاوه بر عشق، قرمز تحریک کننده عصبانیت نیز می باشد.

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

سبز و آبی، رنگ های خودمانی و آرامش بخشی هستند و در اتاق خواب ایجاد حس راحتی می نمایند. سبز رنگ سنتی ازدواج است. رنگ هایی که چندان مناسب یک اتاق خواب رمانتیک نمی باشند، عبارتند از: سفید، خاکستری، صورتی و زرد.

البته استفاده از آن ها در بعضی وسایل موردی ندارد اما به عنوان رنگ اصلی ایده جالبی نمی باشند. سفید و خاکستری رنگ های بسیار ساده ای هستند و نوعی احساس خلسه و بی حالی ایجاد می کنند رنگ زرد به مقدار زیاد، چشم را اذیت کرده و حس عصبانیت را بر می انگیزد. رنگ صورتی باعث آرامش و شادیست اما در نظر عموم این رنگ بسیار دخترانه است و ممکن است مرد از این موضوع احساس نارضایتی کند.

نورپردازی مناسب برای اتاف خواب

نورپردازی یک راه سریع برای ایجاد احساسات در یک اتاق است. نورپردازی های درخشان و روشن اتاق را شاداب کرده و در فرد احساس شور و شادی ایجاد می کند اما اگر هدف شما ایجاد یک اتاق رمانتیک و خصوصی است استفاده از نورهای تیره مناسب تر می باشد.

یکی از راحت ترین راه ها استفاده از چراغ های رنگی به ویژه رنگ های تیره است. بعضی از این چراغ ها قابلیت تغییر رنگ دارند و میتوانید هر زمان رنگ دلخواه را امتحان کنید.

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

می توانید از آباژورها و چراغ های تزیینی به رنگ های مختلف در اتاق استفاده نمایید بهترین گزینه رنگ های قرمز و سیاه می باشد. دقت کنید که نور سبز یا آبی اثر جالبی ندارد و حالت بیماری را القا می کند.

در صورت تمایل به استفاده از این رنگ ها سعی کنید آن ها را در کنار مجموعه ای از رنگ های دیگر به کار ببرید.استفاده از شمع های رنگی و معطر نیز ایده خوبی می باشد.

دکوراسیون اتاق خواب

برای ایجاد یک اتاق خواب رمانتیک در انتخاب وسایل دقت نمایید. تمام وسایل انتخابی باید زیبا و جذاب باشند. استفاده از بعضی آثار هنری اتاق عاشقانه ای را ایجاد خواهد نمود.

دیدن مناظر طبیعی و یا پرتره ها و تصویرهای انسانی جذاب و یا مجسمه های خوش فرم احساس خوبی را ایجاد خواهد نمود. از مناظر تخیلی و ناخوشایند بپرهیزید.

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

مبلمان مناسب در اتاق خواب

مهم ترین وسیله در اتاق خواب همان تخت خواب می باشد. در یک اتاق خواب رمانتیک نقش این وسیله مشخص تر نیز خواهد بود. تخت باید زیبا و راحت باشد. به تخت به چشم بوم نقشی نگاه کنید که با کوسن ها، ملافه ها و تشک ها در حال نقاشی آن هستید.

با توجه به اینکه امروزه طرح کاشی با تزیینات مشابه چوب و یا افکتهای فلزی قابل تهیه است، شما می توانید متناسب با سرویس اتاق خواب خود و رنگ آن، کاشی مورد نظر خود را انتخاب نموده و تناسب بین آن را ایجاد نمایید.

استفاده از پارچه های اطلسی یا ابریشمی ایده خوبی خواهد بود. از تشک های کوتاه تر استفاده کنید و در اطراف تخت میزهای کوچک زیبا بگذارید و وسایل بزرگ مانند کمد را چسبیده به دیوار قرار دهید. استفاده از سایبان برای تخت نیز ایده جالب و جذابی است.

در طراحی یک اتاق خواب رمانتیک بهترین راه در نظر گرفتن روحیه و خواسته های شمااست و با پیاده سازی آن ها در محیطی آرام و رمانتیک خواهید بود. در زیر نکاتی است که به شما کمک خواهد کرد :

• به هیچ عنوان از نورهای درخشان و زننده استفاده نکنید.

• مبلمان اتاق را تا حد ممکن راحت و ساده انتخاب کنید.

• بر روی میزهای کنار تخت یا بر روی میز توالت شمع های معطر قرار دهید.

• از تخت های دارای سایه بان استفاده کنید و حریرها و دراپه های زیبا برای آن انتخاب نمایید.

• یک اتاق خواب رمانتیک باید محل ساکتی باشد که به شما حتی اجازه شنیدن نفس های همسرتان را نیز بدهد پس هیچ گاه تلویزیون را در چنین اتاقی قرار ندهید و تا حد امکان از پرده های زخیم و چندلایه استفاده کنید.

شما می توانید از پرده های کرکره ای که به صورت کامل می تواند اتاق را از نور بیرون محافظت نماید استفاده نمایید. خوبی استفاده از آن این است که به راحتی به کناری رفته و می توانید در صورت نیازتان بطور کامل از نور آفتاب نیز بهره ببرید.

• موسیقی رمانتیک مناسب اتاق خواب رمانتیک است پس دستگاه سیدی خود را در دسترس قرار دهید.

• از پارچه های مخملی و حریر قرمز رنگ، آلبالویی یا رنگ هایی با مایه قرمز استفاده کنید.

• بر روی تخت کوسن های نرم و زیادی قرار دهید.

• می توانید از چراغ هایی با نور قرمز ملایم یا صورتی استفاده نمایید.

• از عود و سایر چیزهای خوشبو استفاده نمایید.

• می توانید عطر مورد علاقه خود را در صورت ملایم بودن بر روی تخت بپاشید.

چگونه فضای اتاق خواب را بزرگ تر نشان دهیم؟

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

• در فضای اتاق از کمدهای آینه دار استفاده کنید، چون اتاق را بزرگتر نشان می دهند.

• برای انعکاس منظره بیرون، آینه را درست مقابل پنجره قرار دهید.

• آینه انعکاس و جلوه نور را مضاعف می کند، پس برای روشنایی بیشتر از جلوه آن به خوبی استفاده کنید. آینه می تواند یک فضای تاریک را به فضایی دلباز و روشن مبدل کنید.

• سعی کنید از رنگ های روشن برای فضای اتاق خواب استفاده کنید، چون این رنگ ها فضای اتاق را بزرگتر نشان میدهند.

• برای اتاق خواب، طرح کاشی و یا کاغذ دیواری خود را با طرح و نقش ظریف انتخاب کنید.

• اتاق را با موکت طرح ساده کف پوش نمایید.

• از انتخاب رنگ های تندی مثل نارنجی و قرمز تند خودداری کنید، چون این رنگ ها دیوارها را به ظاهر به هم نزدیک می کنند و فضای اتاق را کوچک می نمایند. رنگ های روشن و شادی مثل آبی کم رنگ و سبز روشن، فضا را بزرگتر نشان می دهند.

• وسایل خود را با هماهنگی بچینید تا اتاق خیلی شلوغ نشود.

چند توصیه برای دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب جایی است برای آسودن و کسب آرامش و انرژی مجدد برای یک روز کاری دیگر. انتخاب لوازم اتاق خواب و همچنین نوع چیدمان آن کمک زیادی به کسب این آرامش و استراحت واقعی می کند.

یکی از اصول اولیه چیدمان در اتاق خواب می گوید محل تخت باید به گونه ای انتخاب شود که پنجره نورگیر حتما در سمت راست آن قرار گیرد. استفاده از کوسن های فراوان بر روی تخت هایی که لبه بالایی بلندی دارند، بر زیبایی تخت می افزاید.

در سبک های کلاسیک بهتر است که این کوسن ها از همان جنس و بافت روتختی باشند. به هماهنگی موجود در بین اشیا و مبلمان بیشتر دقت کنید.

بافت های روتختی و والانهای پرده بهتر است از یک نوع، از یک طرح و از یک طیف رنگی انتخاب شود و حتی رول بوردهای نوارهای تزیینی دیواری در قسمت بالایی دیوارها نیز از همان طیف رنگی باشد.

هماهنگی میان بافت ها، یک سبک کلاسیک به محیط اتاق می دهد. البته اگر در میان این هماهنگی، گاهی یکی از بافت ها و رنگ ها، کاملا متضاد و مکمل دیگر بافتها باشد، بر تنوع دکور اتاق افزوده شده و آن را از یکنواختی در می آورد.

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

توجه داشته باشید استفاده از روتختی های زیبا تنها ملاک زیبایی و راحتی اتاق نیست بلکه باید به نرمی و لطافت آن هم توجه کنید. همه این موارد منجر به افزایش حس آسایش و راحتی در اتاق خواب می شود.

فرض کنید:رنگ زمینه اتاق، کرم شکلاتی و گلبهی است. استفاده از دکورهای چوبی تیره و متمایل به زرشکی، مکمل رنگ فضای زمینه است. در این اتاق می توانید تمامی محیط پشت تخت خود را با ردیف کاشی های با طرح های با بافت چوب و استفاده از روتختی براق، مانند هر بافت براق دیگر، علاوه بر اینکه نوعی حس تجمل گرایی را به بیننده القا می کند، با قرار گرفتن در کنار دکور چوبی تیره باعث می شود زیبایی این نوع چیدمان جلوه ای چند برابر بیابد.

رنگ و طرح بافت های پارچه ای نیز مابین رنگ زمینه اتاق و دکور چوبی آن است. همین امر سبب شده است تا در محیط، تعادل برقرار شود. یادتان باشد که یکی از ویژگی‌های سبک کلاسیک، استفاده از بافت های براق در کنار دکور چوبی تیره است.

هر چه پهنای قاب تابلوها بیشتر باشد آن تابلو با دکور اتاق، هماهنگ تر شده و هر چه پهنای قاب کمتر باشد، تنها نقاشی یا سایر آثار داخل قاب جلوه بیشتری خواهد داشت.

همچنین، استفاده از تک مبل کمک می کند تا فضایی صمیمی و دلنشین در قسمتی از اتاق فراهم آید. برای تفکیک این فضا در کنار تکمبل می توان از نور موضعی (آباژور) استفاده کرد.

بهترین-دکوراسیون-اتاق-خواب

بهترین آباژورها در کنار تک مبل ها، آباژورهایی هستند که نورشان به ، سمت پایین باشد. به این ترتیب فضایی مناسب برای مطالعه و استراحت در شب پدید می آید. هر چه تعداد نورهای موضعی در داخل اتاق بیشتر باشد، تفکیک فضاهای داخلی بیشتر شده و به نظر می رسد که رعایت این نکته برای اتاق خواب، مناسب است.

استفاده از چراغ های آباژور کوتاه بر روی پاتختی ها، می تواند فضایی رومانتیک به وجود آورد و ضمنا این امکان را به وجود می آورد تا بتوانید قبل از خواب به مطالعه بپردازید.

استفاده از فضای سبز (گلدان، فلاور باکس و…)، قاب عکس های شخصی و تابلو های خط یا نقاشی مورد علاقه تان در اتاق خواب باعث افزایش نشاط و روحیه تان شده و روبه رو شدن با این عناصر به ویژه در آغاز هر روز می تواند انگیزه شروع یک روز کاری را دو چندان کند.

بهتر است قاب عکس و تابلو نیز مطابق با دکور چوبی اتاق، انتخاب شود و همین امر باعث ایجاد هماهنگی بیشتر بین اجزای داخلی اتاق می شود. استفاده از قاب های فلزی متعدد در اتاق هایی که دکور فلزی و فرفورژه دارند کاملا مناسب است و توصیه می شود.معمولا برای زیباتر شدن جایگاه تخت های دو نفره در اتاق خواب بهتر است از تابلوهای نقاشی بر روی دیوار بالایی تخت استفاده کنید.

اگر دوست دارید که با یک تابلو و یا تنها یک قاب عکس، دیوار بالایی تخت را تزیین کنید ترجیحا آن تابلو را پهن و به اندازه عرض بالای تخت انتخاب کنید.

ولی اگر می خواهید از تعداد تابلوهای بیشتری برای تزیین دیوار استفاده کنید، مناسب تر این است که از تابلوهای طولی یعنی تابلوهایی با عرض کم و طول زیاد استفاده کنید.در این نوع انتخاب، ترجیحا باید سعی کنید اندازه طولی تابلوها تقریبا برابر ارتفاع تخت از سطح زمین باشد.

اتاق خواب کودک

یکی از مهم ترین نکاتی که در تاریخچه دکوراسیون داخلی به آن اهمیت داده شده نحوه چیدمان اتاق خواب است. طراحی اتاق خواب کودکان بسیار مهم است.

شاید باورتان نشود اما چیدمان اتاق خواب کودک دلبند شما، از محل قرار گرفتن تخت گرفته تا انتخاب بهترین وسایل تزیینی و دیوارکوب ها و..، تاثیر مستقیم در رفتار خوب و درسخوان شدن او در آینده دارد.

متاسفانه معمولا والدین به این نکات اهمیت زیادی نمی دهند. به ۶ نکته مهم در مورد نحوه چیدمان اتاق خواب کودک اشاره می کنیم:

۱- قاب عکسی از چهره خندان والدین را در اتاق خواب کودک بگذارید. این کار نه تنها کودک را از بسیاری از مشکلات روحی و عاطفی که ممکن است او را در بزرگسالی تهدید کند، مصون میدارد، بلکه موجب می شود تا کودک هر زمان چشم باز می کند چهره خندان پدر و مادر خود را که در واقع ارکان اصلی زندگی او را تشکیل می دهند، در مقابل خود ببینید.

۲- تخت کودک را به عریض ترین دیوار اتاق خواب تکیه بدهید. مراقب باشید که کودک از روی تختش در اتاق را ببیند. بهتر است دیواری که برای تکیه دادن تخت کودکتان انتخاب می کنید، مقابل دستشویی یا حمام نباشد چون می تواند سلامت کودکتان را به مخاطره بیندازد.

اگر دو فرزند دارید بهتر است از تخت های دو طبقه تا حد ممکن استفاده نکنید، چرا که کودکان نیاز دارند فضای باز و راحتی بالای سرشان داشته باشند و تخت های دو طبقه این امکان را از کودکی که در طبقه اول می خوابد، می گیرد و همین موضوع می تواند در آینده باعث فشار عصبی در او شود.

کودکی که در طبقه بالا می خوابد نیز از آنجا که یک فضای خالی در زیر محل خوابش وجود دارد احساس ناامنی می کند و همین حس می تواند در بزرگسالی تاثیرات بدی در روحیه اش بگذارد.

۳- گوشه مناسبی از اتاق را به مکانی برای مطالعه اختصاص دهید. در گوشه ای از اتاق کودک خود میز و صندلی و چراغ مطالعه ای بگذارید و به او بفهمانید که مکان مناسب برای مطالعه و درس خواندن، همان است. به این ترتیب به او نشان میدهید که چقدر درس خواندن و مطالعه برایتان اهمیت دارد.

۴- اتاق خواب کودک را به محیطی سالم تبدیل کنید. تصاویر آب و دریا، آکواریوم یا وجود صدای آب می تواند محیط ناسالمی ایجاد کند و در آینده موجب بروز بیماری آسم در کودک شود.

۵ – محیط و فضای اتاق خواب کودک را همواره تمیز و جمع و جور کنید. کمدهای دیواری و کشوهای اتاق خواب کودک را همیشه تمیز و مرتب کنید. هر چه فضای اتاق خواب باز و خالی از به هم ریختگی باشد کودک به همان میزان احساس آرامش بیشتری خواهد داشت و خلاقیت و قدرت تخیل او افزایش می یابد. با جمع کردن وسایلی که ممکن است کودکتان تا یک یا دو ماه دیگر از آنها استفاده ای نکند به چشم او استراحت بدهید.

۶- با استفاده از نور، رنگ و آثار هنری مثل نقاشی محیطی شاد برای کودک خود فراهم آورید. اتاق خواب کودک باید به او روحیه ای شاداب ببخشد. اطمینان حاصل کنید که نور اتاق کافی باشد.

سعی کنید دیوار اتاق خواب کودک خود را رنگ آبی نزنید چرا که این رنگ موجب افسردگی در کودک شما می شود و انرژی او را تحلیل می برد. رنگ های روشن همچون زرد، صورتی کمرنگ و سبز روشن می تواند انتخاب خوبی برای رنگ دیوار اتاق کودک باشد.

یکی از نکات مهم در مورد تزئین اتاق خواب کودک این است که از قرار دادن تصاویر حیوانات وحشی و درنده کاملا بپرهیزید. در عوض عکس هایی را انتخاب کنید که حس خلاقیت و آرامش را در او تقویت کند.

 

• اگر محتوای این مقاله برایتان مفید بود، لطفا آن را با دوستانتان نیز به اشتراک بگذارید.همچنین شما می‌توانید نظرات خود را درباره این مقاله با ما و سایر کاربران سرام‌ پخش در میان بگذارید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

 

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments