پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

بهترین روش برای محافظت از کاشی

بهترین روش برای محافظت از کاشی

بهترین روش برای محافظت از کاشی

محلول محافظت کننده یک راه حل عالی برای محافظت از کاشی و سرامیک

بیشتر افراد با “نحوه آب بندی و عایق کردن سطوح چوب به وسیله سیلرزنی” به اندازه کافی آشنا هستند. سیلر یا آب بند کننده در واقع یک نوع مایع بی‌رنگ جهت پر کردن خلل و فرج و منافذ بسیار ریز کفپوش چوبی هستند.

با این حال خیلی از افراد اطلاعات چندانی از محصولاتی که برای محافظت از سطوح کاشی و سرامیک، سنگ و حتی بندکشی عرضه شده و می تواند عمر آنها را تا چند دهه افزایش دهد، ندارند. این محصولات علاوه براینکه بهترین روش برای محافظت از کاشی محسوب می شوند، راهکار خوبی برای بستن منافذ، جلوگیری از نفوذ لکه و رطوبت به کفپوش یا دیوارپوش هستند.

در این مطلب سَری به ویترین فروشگاه سرام پخش می زنیم و انواع  محلول های محافظت کننده از کاشی سرامیک، پرسلان، سنگ و بندکشی را با هم بررسی می کنیم.

سیلر چیست؟

سیلر، آب بند یا عایق کننده سطوح یک پوشش مایع است که روی سطوح متخلخل کاشی و یا ملات قرار می گیرد تا از اکسیداسیون، خسارات طبیعی و نفوذ رطوبت به انواع کاشی و سرامیک، سنگ و حتی بندکشی ها محافظت کند. به طور معمول، استفاده از سیلرها به عنوان بهترین روش برای محافظت از کاشی غیر لعابی (بخصوص پرسلان نانو پولیش و کاشی دستساز)، انواع سنگ و ملات بندکشی در برابر جذب لکه ها بکار می رود.

انواع متفاوت سیلر در فروشگاه سرام پخش

سیلرها به دو نوع اصلی سیلرهای نفوذی و سیلرهای سطحی می شوند.

سیلر نفوذی به روی سطح کاشی، سنگ و یا بندکشی جذب شده و یک لایه محافظ و ضد ضربه را به وجود می آورد. بیشتر سیلرهای نفوذی، بی رنگ هستند و تاثیری در ظاهر کاشی ایجاد نخواهند کرد.

سیلر سطحی یک روکش مقاوم در برابر سایش را روی سطح به وجود آورده و همچنین غیر متخلخل هستند. این سیلر، رنگ طبیعی کاشی کاری را اندکی تقویت می کند.

بهترین روش برای محافظت از کاشی

آیا خرید سیلر برای کاشی و سرامیک ضروریست؟

با توجه به اینکه زمان زیادی از عرضه انواع عایق و آب بند کننده کاشی و سرامیک، سنگ، آجری و حتی درز کاشی نمی گذرد و تقریبا محصولات جدید در بازار هستند، ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که آیا سیلر زدن برای کاشی و سرامیک ضروریست؟ باید بدانید که سیلر زدن کاشی و سرامیک، سنگ و ملات بندکشی به خوبی از این سطوح در برابر رطوبت، رشد کپک و قارچ های حساسیت زا و لکه های روغنی محافظت می کند.

چه سطوحی نیاز به آب بندی دارند؟

سطوح بیشتر کاشی سرامیک و پرسلان نانو پولیش آنقدر مقاوم ساخته شده تا نیازی به سیلر کردن نداشته باشد، اگر چه برای برخی از سرامیک های غیر لعابی مثل پرسلان نانو پولیش یا کاشی دست ساز باید بلافاصله بعد از نصب باید سیلرکشی شود؛ چراکه با سیلر زدن حفره های کوچک بر روی سطح پُر می شود و ظاهر و کیفیت کاشی کاری دوام بیشتری پیدا می کند.

کاشی های با جذب بسیار بالای رطوبت مانند برخی از کاشی های دست ساز باید به طور دائمی توسط سیلر محافظت شوند. استفاده از آب بند کننده درز کاشی نیز ضروریست چون بیشتر ملات های بندکشی معمولا از سیمان ساخته شده و بسیار متخلخل می باشد. علت اصلی تخریب بندکشی، نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختار آن است که پس از مدت کوتاهی بعد از بندکشی باعث تغییر رنگ و خراب بندکشی می شود.

خرید آنلاین سیلر: چه سیلری بخرم؟

راهکار ساده ای برای انتخاب و خرید سیلر، سرام پخش پیشنهاد می کند این است که «به کاربری سیلر توجه کنید.»

۱. اگر می خواهید با سیلر کاری سطوح، کاشی و سرامیک را برق بندازید

بهترین روش برای محافظت از کاشی

برای برق انداختن کاشی و سرامیک، از سیلر استفاده کنید. سیلرها، براق کننده و جلا دهنده کاشی و سرامیک هستند. رزین براق کننده سنگ قابلیت اجرا روی کلیه کاشی و سرامیک، سنگ های طبیعی و حتی سطوح آجری و چوبی (ترمو وودها) را دارد.

۲. پاک کردن شوره یا سیمان از نمای آجری ساختمان

بهترین روش برای محافظت از کاشی

پاک کننده سیمان و شوره قابل استفاده بر روی سطوح آجری (مخصوصاً در مناطق مرطوب و نمای خارجی ساختمان) می باشد و شوره ها را از بین می برد. هزینه ای که برای قیمت پاک کردن شوینده سیمان و شوره می پردازید، در مقابل کارآیی که دارد کاملا مقرون به صرفه است.

در آخر هر سرامیک، پرسلان، سنگ یا بندکشی ممکن است نیاز به سیلرهای مختلفی دارد. با مشاهده و مطالعه ویژگی ها و موارد کاربرد سیلرهای موجود در فروشگاه سرام پخش می توانید به راحتی انجام دهید. پس با سرام پخش دیگر نیازی نیست که نگران خرید اینترنتی عایق و آب بند کننده اشتباهی نباشید. حتی اگر در مورد خرید سیلر موردنظرتان مطمئن نیستید، با کارشناسان سرام پخش مشورت کنید.


اینستاگرام ما را دنبال کنید

 

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments