پرسش و پاسخ
ما در آپارات
hello
banner

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با صنایع دستی ایرانی به هر شکلی ممکن بوده و استفاده از آن‌ها به سلیقه و ذوق شما بستگی دارد. شما می‌توانید از صنایع دستی گران قیمت و یا صنایع دستی ارزان و با قیمت مناسب برای دکوراسیون منزل خود استفاده کرده

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با صنایع دستی ایرانی به هر شکلی ممکن بوده و استفاده از آن‌ها به سلیقه و ذوق شما بستگی دارد. شما می‌توانید از صنایع دستی گران قیمت و یا صنایع دستی ارزان و با قیمت مناسب برای دکوراسیون منزل خود استفاده کرده و خانه شیک و زیبای ایرانی خود را به زیبایی هرچه تمام‌تر طراحی کنید. با این مطلب از مجله مبلمان و دکوراسیون توکامگ همراه شده و با نمونه‌هایی از این صنایع دستی قابل استفاده در دکوراسیون خانه آشنا شوید.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با صنایع دستی و سنتی ایرانی

شما به‌راحتی می‌توانید از وسایل ارزان قیمت برای دیزاین داخلی خانه خود بهره ببرید و یا حتی می‌توانید خود آن‌ها را مهیا سازید. ما در این مطلب از توکامگ به شما کمک خواهیم کرد تا ایده پردازی‌های بیشتری در این زمینه داشته و به‌راحتی بتوانید از صنایع دستی در تزیین منزل خود بهره بگیرید. شما می‌توانید کارهای دست‌ساز خود و یا هنرمندان ایرانی را در دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار داده و یک دیزاین شیک داشته باشید.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

نقش رنگ‌ها در صنایع‌دستی ایرانی

در صنایع دستی ایرانی به وفور از رنگ‌های مختلف بهره گرفته می‌شود و به همین دلیل با استفاده از صنایع درستی ایرانی در خانه، یک دکوراسیون رنگی منحصربه‌فرد خواهید داشت. رنگ‌های فیروزه‌ای، لاکی و سایر رنگ‌های شاد از جمله رنگ‌هایی هستند که در صنایع دستی ایرانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال پارچه‌های لاکی یا سرمه‌ای و طلایی یک هارمونی رنگ خاص را پدید می‌آورند که در صنایع دستی ایرانی به وفور مشاهده می‌شوند. همچنین پارچه‌های ابریشمی قرمز رنگ با نخ‌های زردوزی شده یک تلفیق رنگ زیبا را حاصل می‌کند. همچنین می‌توانید از گلیم‌هایی که با تلفیق رنگ‌ها آماده شده‌اند یک کف‌پوش بی‌نظیر مهیا سازید. البته با توجه وجود رنگ‌های مختلف در صنایع دستی ایرانی، بهتر است با هارمونی رنگ‌ها و اینکه کدام رنگ‌ها با هم ست می‌شوند آشنایی ابتدایی داشته باشید تا بتوانید آن‌ها را به درستی در منزل خود استفاده کنید.

سبدهای حصیری

یکی از وسایلی که در بازارهای سنتی شهرهای ایران به‌ وفور یافت می‌شود سبدهای حصیری بسیار شیک هستند. شما به راحتی می‌توانید از این حصیرها برای دیزاین داخلی خانه خود بهره ببرید. به‌عنوان‌مثال می‌توانید برای زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه خود یک سبد در گوشه آشپزخانه قرار داده و سیب زمینی و پیاز خود را در داخل آن قرار دهید. از سوی دیگر می‌توانید از سبدهای آویز با ارتفاع بلند و کوتاه به‌عنوان دیوارکوب بهره ببرید. سپس با استفاده از گل‌های طبیعی به‌راحتی یک دیزاین متفاوت در فضای داخلی خود ایجاد کنید.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

پارچه‌های سرمه دوزی شده

یکی دیگر از هنرهای دستی دستان هنرمندان ایرانی‌ها پارچه‌های سرمه‌دوزی شده است. شما می‌توانید برای رسیدن به یک دکوراسیون لوکس از کالاهای با تناژ رنگی بهره ببرید. هنر سرمه‌دوزی نیز این مهم را به راحتی برای شما فراهم می‌آورد. شما می‌توانید از پارچه‌های سرمه‌دوزی شده برای رومیزی خود استفاده کنید. بعد از این که رومیزی طلایی را برای دیزاین مورد استفاده قرار دادید، همچنان می‌توانید با کالاهای لوکس و شیک دیزاین طلایی خود را ادامه دهید. به عنوان‌ مثال شما می‌توانید یک رومیزی سرمه‌دوزی شده را روی طاقچه منزل خود بیندازید. سپس با استفاده از آینه‌های فیروزه کوبی شده به آن جلوه‌ای بی‌نظیر ببخشید. استفاده از این پارچه‌ها به عنوان رومیزی جلومبلی و عسلی مبل‌های کلاسیک زیبا و مبلمان سلطنتی شیک منزل شما نیز می‌تواند مناسب باشد؛ چرا که این هنر با منبت‌کاری‌های مبلمان استیل و کلاسیک می‌تواند ست شود.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با صنایع دستی و گلیم

یکی دیگر از صنایع‌دستی ایرانی و شاید معروف‌ترین آن‌ها، گلیم و جاجیم است. شما می‌توانید برای یک چیدمان متفاوت با صنایع‌دستی از این کالای لوکس و بی‌نظیر بهره ببرید. از یک سو از گلیم و جاجیم می‌توانید به‌عنوان یک زیر اندازه متفاوت در فضای داخلی مانند اتاق نشیمن استفاده کنید و از سوی دیگر گلیم‌های با اندازه کوچک را می‌توانید به‌عنوان دیوارکوب و یک قاب زیبا برای تزیین دیوار اتاق خانه استفاده کنید.

کوسن‌های سنتی در دکوراسیون ایرانی

برای اینکه دکوراسیون ایرانی و اصیل قدیمی داشته باشید می‌توانید از انواع صنایع دستی و سنتی ایرانی در منزل خود استفاده کنید که کوسن‌هایی با طرح‌های سنتی یکی از آن‌هاست. چیدمان با استفاده از رنگ‌ها در منزل با کمک از گرفتن از انواع کوسن‌ها کار بسیار ساده‌ای است. به همین منظور می‌توانید از کوسن‌های رنگی با سبک و سیاق ایرانی بهره ببرید. می‌توانید در کنار فرش‌های سنتی ایرانی با رنگ لاکی از کوسن‌های با همین تناژ رنگی برای مبلمان خود بهره ببرید. ترکیب رنگ‌های اصیل سنتی در فضای خانه شما با هنر دست هنرمندان ایرانی، بدون تردید یکی از کارهای تأثیرگذار در فضای داخلی منزل شما خواهد بود.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با پاف دست‌ساز

یکی دیگر از کالاهایی که شما در زمان چیدمان و تزیین با صنایع دستی می‌توانید از آن بهره ببرید پاف‌های دست‌دوز هستند. برای این کار می‌توانید از پاف‌های آماده موجود در بازارها و یا فروشگاه‌های اینترنتی مبل و دکوراسیون استفاده کنید و یا خودتان آن‌ها را درست کنید. برای این کار در مرحله اول از دو میز چوبی ساده چهار پایه کوتاه استفاده کنید. سپس پارچه‌های سنتی که به دست هنرمندان ایرانی آماده شده است را با پشم شیشه به‌اندازه رویه میز پر کنید. بعد از دوختن و فیکس کردن مواد داخل پارچه می‌توانید آن‌ها را بر روی میزهای چهارپایه قرار دهید. به همین راحتی شما صاحب یک پاف دست‌ساز خواهید شد.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با سماورهای سنتی

یکی دیگر از صنایع دستی که در دکوراسیون امروزی ایرانی نیز طرفداران آن زیاد شده است، سماورهای سنتی هستند. سماورهای مسی و طلایی به‌ راحتی می‌توانید در دکوراسیون داخلی منزل خود مورد استفاده قرار دهید. این چیدمان می‌تواند در اتاق پذیرایی شما و تنها برای دکور و تزیین انجام شود یا اینکه از سماور به عنوان یک وسیله کاربردی در آشپزخانه استفاده کنید. به توجه به سلیقه و فضایی که در آن از صنایع‌دستی بهره برده‌اید می‌توانید به این مهم دست پیدا کنید.

تزیین خانه با صنایع‌دستی و سماورهای سنتی

 

کاشی‌های خوش‌نقش‌ونگار ایرانی

شما با استفاده از کاشی‌های خوش نقش‌ و نگار ایرانی می‌توانید یک دکوراسیون متفاوت در فضای داخلی خود منزل ایجاد کنید. از این وسیله می‌توانید علاوه بر آشپزخانه و سرویسی بهداشتی، در قسمت‌های دیگر منزل خود نیز استفاده کنید. برای نمونه می‌توانید با استفاده از آن‌ها راه‌پله منزل خود را تزیین کرده و یک پله متفاوت داشته باشید. و یا می‌توانید یک قاب دیواری متفاوت برای دیوارهای اتاق نشیمن خود ایجاد کنید.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

استفاده از قاب‌های دست‌ساز برای تزیین خانه

برای نزدیک‌تر شدن به دکوراسیون ایرانی می‌توانید به جای تابلوهای هنری مدرن از تابلوها‌ی سنتی هنرمندان ایرانی بهره ببرید. برای این منظور لزومی ندارد حتما از تابلوهای تزیینی استفاده کنید و می‌توانید از ظروف سفالی و گلی که به شکل هنرمندانه‌ای نقاشی شده‌اند نیز استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های اصیل ایرانی بر روی این ظروف سبب چشم‌نوازی آن‌ها می‌شود و به‌ سادگی می‌توانید از چند مدل متفاوت از این ظروف به‌ جای تابلو در اتاق پذیرایی خود بهره ببرید.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

استفاده از پارچه‌های قلم کاری شده در تزیین خانه با صنایع دستی ایرانی

یکی از کارهای دستی دستان هنرمندان ایرانی پارچه‌های قلم کاری شده هستند. شما به راحتی برای دیزاین داخلی منزل خود می‌توانید از این پارچه‌های خوش نقش و نگار بهره ببرید. می‌توانید از این پارچه‌ها به عنوان رومیزی برای میز جلو مبلی و یا سایر میزها، روتختی و دیزاین آشپزخانه استفاده کنید. تنوع بسیار بالای این پارچه‌ها از نظر اندازه و طرح کار شما را در زمان تهیه آن برای دکوراسیون داخلی بسیار ساده کرده است. شما در هر سایز و شکلی می‌توانید از این پارچه‌های نقاشی شده را خریداری کرده و در منزل خود استفاده کنید. این پارچه‌ها معمولا به شکل گرد، مربع، مستطیل و یا هر شکل هندسی دیگری که مد نظر شما باشد در بازار وجود دارند.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

پرده‌هایی با طرح‌های سنتی

یکی دیگر از صنایع دستی که در دکوراسیون سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرند پرده‌هایی با نقش و نگار ایرانی هستند. چاپ نقش و نگار نوشته‌های ایرانی یا طرح‌هایی با بهره گرفتن از سنت ایران این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و طرفدارن زیادی به دست آورده‌اند. شما می‌توانید از این پرده‌ها برای درب ورودی منزل خود یا در آشپزخانه و اپن آن برای زیباتر شدن فضا بهره ببرید. استفاده از صنایع دستی در دکوراسیون داخلی ایرانی سبب می‌شود شما با یک تیر دو نشان بزنید. از یک‌سو شما از صنعت ایرانی برای دیزاین داخلی بهره برده‌اید از سوی دیگر شما به سمت یک دکوراسیون سنتی ایرانی حرکت می‌کنید.

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

تزیین خانه با صنایع دستی سنتی ایرانی زیبا و شیک

همان طور که اشاره شد صنایع دستی ایرانی تنوع بسیار بالایی دارند و از همین رو شما به راحتی با هر رنگ و طرحی می‌توانید از آن‌ها برای دکوراسیون منزل خود بهره ببرید. استفاده از رومیزی‌های سنتی دست‌دوز برای اتاق نشیمن یا اتاق پذیرایی شما انتخاب مطلوبی خواهد بود. از سوی دیگر از لوازم دست‌ساز میناکاری شده، قلم کاری شده می‌توانید برای دکور کردن فضا بهره ببرید. سبدهای حصیری را با سلیقه خود گل‌آرایی کتید و در فضا مورداستفاده قرار دهید. از سوی دیگر می‌توانید به‌ جای استفاده از گلدان‌های مدرن از کوزه‌ها و گلدان‌های سنتی بهره ببرید.

نظرات ۰

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments